Torsdag en lugn dag och fredag sovmorron och lite om lördagen

DATUM: 2009-05-23 KLOCKAN: 10:28:58
Halloj, torsdag morgon vaknade inte Isak förren 6.30. Skönt med sovmorron. Henriks mamm skulle åka och jobba och Heniks pappa skulle till Mjölby och Motala. Så vi åkte upp till mina mamma,pappa och bror och umgicks med dom en stund. Henrik och pappa skulle ner till pappas jobb och greja med en sak till Jetskin så jag, Isak och David följde med ner och så fick Isak ett par höselkopor. Isak skulle sova, så vi traskade hem i från pappas jobb och Isak somna nästan på en gång. När Isak vakna fick han en banan, sen åket vi upp till Isaks farmor och farfar igen. Vi käkade en kycklinggryta där med ris, men Isak ville inte ha den då. Han hade ju en timme innan smält i sig en banan och en sockerkaksbit. Sen gick jag och la mig, mådde inget vidare :(. Mådde illa och frös. Jag sov nog i 1 timme, och när jag vakna var jag trött och frusen än. Mmm, var ju tvungen att gå upp, annars skulle jag ju inte kunna sova inatt. Isaks farmor hade kommit hem från jobbet och alla var ute och pratade med en granne. Jag gick ut en sväng men gick snart in. Mmm, sen cyklade Henrik och hans pappa och Kristina började med en rabarberpaj. Isak fick i sig lunchen framåt 16 tiden. Sen bjöd farmor på chokladbit, som hon köpt till Isak och Anton. När dom kom tillbaka käkade vi paj. Isak fick en fick glass. Han mumsade på. Sen busade vi och vid 19.15 fic han välling. Han var ganska så trött, så när vi la han somna han nästn på en gång. Vi grillade senare på kvällen. Och jag la mig nog vid 22.30 tiden.

Fredag: Idag vakna inte Isak förren 7.30. Skön med sovmorron för oss alla. Han sover nog ifatt dom dagar han vaknat rutn 4-5 tiden. Han var så glad, men mamma Ranjana mådde illa igen. Nej, jag fick ligga kvar till 9 tiden. Sen åkte i upp till mina föräldrar igen, för Henriks föräldrar jobba. Vi fick frukost där och sen åkte Henrik och pappa ner på pappas jobb igen, för dom blev inte klara igår. Jag gick ut och sövde Isak vid 11 tiden och sen när pappa kom hem följde jag med honom ner en sväng på byn. När vi kom hem käkade vi gulaschsoppa. Jätte god var den. Mamma hade gjort vitlöksbröd till. Jag, mamma och David stack iväg till Mantorp och Karlssons efter maten. Isak fick ett regnställ,2 par byxor och 3 par strumpor. Jag köpte en lite present till Siri med, som hon ska få när vi kommer hem. Sen gick vi över till en outlet butik, med kläder. Mamma köpte ett par svarta jeans som nu kosta 99kr, som hade kostat 600kr. Jag fick med ett par såna jeans av mamma. Jag ångrar mig nu att jag inte köpte ett par till. Men mamma och pappa ska åkte in dit och byta ett par byxor som Isak fick, som en knapp gik sönder på, då skull dom komma om det fanns ett par till. När vi kom hem var Isak och Henrik uppe hos Henriks farmor och sen skulle dom upp till Isaks farmor och farfar en stund. För imorron skulle dom till Örebro. Henrik kom vid 17 tiden med Isak, och då fick Isak stuvade makaroner med en bullens korv. Det verkade gott det. Sen busade vi för fullt och vid 19.15 var det dags för vällig igen. Sen skulle han sova vid 19.30. Han var lite lite ledsen, men verkade somna gott sen. Vi käkade tacos och sen spelade mamma och jag lite kortspel när grabbarna var ute och sköt luftgevär. När dom kom in sen dom kom in körde vi en omgång yatzy. Det blev en jämn match. La oss vid 22.30 tiden.

Lördag: Idag vakna Isak rutn 6.30 coh han låg där inne och snacka för sig själv. Jag gick inte in förren vid 7, för att jag trodde han hade bajat, men det hade han ju inte. När jag kom i låg han på rygg med Bulten på magen och snacka med Bulten. Det lät så härligt. Jag bytte hans blöja, fast han då bara hade kissat. Men när jag ställde ner han, så baja han. Tack för den Isak, haha. Var bara att byta igen och sen fick morfar ta Isak, han fick välling i morfars knä. Jag gick och la mig en stund till och vid 8.30 kom Isak, min mamma och David in och väckte mig. Då var dom frukost sugna. Sen käkade i frukost. Jag tog en dusch och nu sitter jag här. Ska gå ner och söva den lille plutten nu. När Isak vaknar ska vi åka till Motala. Till Isaks kusin Anton. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: