Söndag och lite sovmorron

DATUM: 2009-05-10 KLOCKAN: 22:00:41
Halloj, Isak vakna 7 och ville till mamma och pappa. Han hade inte bajat utan var nog bara mys och mat sugen. Han fick sin välling i sängen sen busa han lite vid oss i sängen. Henrik gick upp vid 7.30 med Isak. Henrik skulle iväg och träna 9, så jag låg kvar till ca 8.15. Sen lekte Isak och jag och han gick och gick. Vid 10 gick vi över till Lisbet. Skulle ta en fika där, men vid 10.30 slocknade Isak med en kaka i handen och satt och sov hos mig. Jag klädde på han och la han i sin vagn. Han sov över 2 timmar. Jag hann kolla runt lite på tradera, snacka med kompisar på facebook och msn och göra lunch innan Isak vakna.

 Eller han vakna precis när Henrik kom hem och jag skulle dra på pasta vattnet. När Henrik hade duschat av sig, käkade vi och Isak fick äta samma som oss. Stekt falukorv med makaroner. Jag hade bestämmt med Elin och hennes familj att ses vid badhuset vid 15, så Henrik stack ut och klippte gräset på en gång. Isak fick åka med några varv. Han tycket det var riktigt skoj och spännande. Kommer fler gånger han kan åka med. Sen åkte vi till badhuset. Stanna där ca 1 ½ timme. Sen skulle vi följt med Elin och hennes sambo coh dotter hem till dom och fika, men klockan var så mycket och Isak behövde käka mat och Henrik ville se målgången på en cykeltävling, så vi fick ta fikan en annan dag.

Väl hemma gav Henrik Isak mat och kollade på cykel och jag gick ut och plockade rabarber till en rabarberpaj. Gjorde den tillsammans med Henrik och sen käkade vi den. Jag tog bara en lite bit, var ju tvungen att smaka. Men jag ska vara lite försiktigt med det, eftersom jag har njursten. Isak fick smaka glass och gud vad kallt han tycker det är. Han har inte förstår än att det är gott. Eller jo, han höll i glassen så den smälte i handen och i hans burk. Då kunde han slicka och dricka glassen, haha. Sen fick han välling vid 18.30 och han var påväg att somna, men jag ville inte lägga han förren runt 19.30. Så vid 19.20 gick jag in och la en pigg Isak, haha. Men han somna på en gång. Och nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: