Söndag... i Boxholm

DATUM: 2009-05-17 KLOCKAN: 20:02:18
Imors vakan Isak redan kl 5, han host och hosta. Vid 5.20 gick jag in och hämtade han. Gav han lite festis och nässpray. Och sen låg vi och jag försökte få han att somna om. Men icke, han ville inte sova alls. Nej, jag försökte flera gånger. Han log bara och tittade och snackade. Mmm, mamma var så trött. Men sen kom en räddare, mormor. Isak sträckte sig mot henne och dom gick ut och jag fick sova vidare. Så skönt att han inte var ett dugg ledsen. Jag sov först till 7.15, vakna till och hörde Isak, men sen somna jag om till 8.30. Det var väldigt skönt med sovmorron. Tack mamma.

 Isak hade ätit välling och banan. Och varit så nöjd. Så skönt. Vi käkade lite rostat när jag kom upp och sen skulle vi gå tipspormenad vi 10, hela familjen gick och Maria. Isak somnade, sov ca 45min. Tyvärr fick han värsta hostattacken så han kunde inte somna om. Vi gick hem, och David och jag stack på loppis i Granforsen. Men det fanns tyvärr inget där som vi ville ha, sen åkte vi för att kolla om Bleckingasta gårdsbutik var öppen, men den öppnade inte förren 13 idag, och kl var bra 12 idag.

Hemma skulle vi äta vide 13. Sill och potatis, mums. Mormor hade gjort köttbullar till Isak, men det ville han inte ha. Nej, han fick i sig lite potatis och ägg. Sen gick jag och la mig en stund och Emelie kom och gjorde mig sällskap en stund. Sen gick hon upp och ut, för dom andra hade gått ut. Hon gav Isak lite bana. Jag gic ut jag med, och vid 15 sövde jag Isak. Han somna och han fick sova 1 timme ungefär.

Ringde Henrik när jag var påväg ut för att hämta Isak. Henrik tyckte med att jag skulle väcka han, men Isak blev inte speciellt glad när jag väckte han. När vi kom in, bytte jag blöja på han och sen fick han busa lite med David. Sen gav David Isak gröt. Och innan vi skulle äta hemmagjord pizza, duschade Isak med David. Isak blev lite ledsen först, men sen gick det bra. Vi käkade och sen busade vi lite till. Isak fick sin välling vid 19.15 och sen la jag honom vid 19.30. Nu spelar min familj bingolotto. Imorron vet jag inte vad vi ska hitta på. Blir ju en massa bus med Isak såklart. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: