Söndag hemresa och en solig måndag...

DATUM: 2009-05-25 KLOCKAN: 20:05:48
Igår söndag var vi hos Daniel, Maria och Anton tills Isak skulle sova middag. Vi åkte vid 11 tiden. Han somna på en gång och sov 1 timme och 45 min. Jag väckte han efter den tiden, men det gick bra. Vi kom hem och plockade in alla saker och sen åkte vi och handlade på en gång. När vi kom hem käkade vi rostbiff med potatissalld. En väldigt dyr rostbiff vill jag bara påpeka. För 12 skivor gav vi 94kr. Mmm, var inte meningen att lyxa till det så dant. Sen busa vi med Isak och Henrik klippte gräset. Jag och Isak gick över till Lisbet med 3 ljus och en chili ost. Sen gick vi nästan på en gång, för dom skulle till och äta middag. När vi kom hem fick Isak åka med pappa på åkgräsklipparen. Sen kom jag inte ihåg vad vi gjorde men Isak fick en burkmat och sen tog jag en dusch med Isak. Han fick sin välling som vanligt vid 19 och sen la jag honom, utan några protester från Isak vid 19.30. Henrik och jag tog oss lite rostbiff igen och en macka. Fanns lite potatissalld kvar med. Sen kollade vi klart på en film, vi inte sett klart på och sen gick vi och la oss.

Idag då.. låg jag i sängen och läste vi föräldrar vid 6.30. Inte ett ljud inne ifrån Isak än. Skönt. Jag gick upp vid 7 och gjorde välling,té till mig och klädde på mig. Hade sms;at med Maria om att dom skulle komma runt 9 så det var bäst att göra sig iordning.Isak vakna inte förren 8, gud vad skönt för han och mig. Så nice. Han var på strålande humör och han fick välling i soffan och sen bytte vi blöjan och satte på han kläder. Vid 9 kom Maria och Siri. Isak och Siri leke och vi käkade alla lite frukost. Sen gick vi ut. Siri skulle sova runt 10.30 och jag la Isak vid 11. Började med en kyckling i ugnen vid 10, som jag ställde in, för den skulle ju vara inne i minst 1½ timme. När Henrik kom hem käkade vi kyckling, ris och en gräddsås. Mumsigt, men när man rensade kycklingen, blev det ju inte så mycket kvar på den. Men det räckte iallafall: Men det blev bara en kycklingklubba över. Jag behövde inte väcka Isak idag, han sov 1½ timme och låg där och log i vagnen. Skönt att han var glad då. När dom kom in dom små trollen fick dom mat. Isak fick samma mat som vi hade käkat till lunch. Han gillade det. Sen fick han även smaka lite av Siris mat. Mumsigt... När dom hade käkat gick vi ut och lekte ute. gungade, lekte i sandlådan,plockade rabarber och tog en lite fika på en filt ute i solen. Sen hämtade jag lite tvätt, som jag hängde upp och sen ville Siri gå in. Så vi gick alla in och lekte en stund. Plötsligt var kl 15.30, gud vad den här dagen hade gått fort. Maria och Siri åkte runt15.45 och Isak och jag gick ner för att kolla om det kommit nån post. Ingen post hade kommit. Kommer visst sent nu för tiden. När Henrik kom, åkte vi på en gång ner på stan. Vi cyklade ner. Och jag tog en sväng in på LIndex och grabbarna hade gått en sväng på stan. Jag hittade inget på Lindex. Sen när jag kom ut kom Isak och mötte mig, han kom gåendes imot mig. Vi åkte ner till Hamncafét och tog oss var sin glass. Till Isak hade jag en smoothi och han fick smaka lite lite glass av oss. Sen cyklade vi hem och vi var ute till kl var runt 18.30. Gjorde iordning Isak, och Henrik la han vid 19.25, men det ville INTE Isak, nej vi fick gå in till han 2 gånger. Men efter ca 15 min somna han iallafall. Nu ska jag koka lite ägg och så ska jag ha lite rostad smörgås till det. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: