Små seg fredag och sovmorron på lördag

DATUM: 2009-05-09 KLOCKAN: 20:46:42
Halloj alla blogg läsare. Imorse vakna Isak 5.15. Ja, har bara blivit tidigare och tidigare i veckan. Mmm, vet inte varför. Nu är det som det är, måste jag tänka. Jag gick upp och bytte hans blöja och gjorde hans välling, sen fick han ligga mellan oss och dricka upp den. Sen gick Isak upp med pappa runt 6. Isak fick en smörgås igen och han ville ha det.  Jag gick upp vid 6.30. Isak var jäte glad och jag var jätte trött. Jag skulle behöva lägga han redan vid 9 idag, kände jag var lite jkobbigt. Ringde bort till min granne som med har barn och frågade om vi fick komma.

Så redan 8.20 var vi borta hos dom. Dom hade precis satt sig för att äta frukost, men Isak och jag satte oss i deras vardagsrum sålänge. Sen kom dom andra barnen och lekte och vi hade så skoj. Deras äldsta barn gjorde en fiskdamm till oss, så vi fick fisak upp en massa saker. Isak började jäspa och se trött ut vid 9.30. Vi bestämmde oss att gå ut, och leka i sandlådan och gunga. Sen fick vi en smörgås vid 10.45,

Och efter det gick vi hem och Isak somna nästan på en gång. Jag skulle gått till en kompis vid 11, men jag orkade inte och kände mig inte på humör alls. Nej, ville bara hem. Isak fick vi väcka, Henrik kom  hem från jobbet vid 13.45 och Isak sov än.

Sen gjorde vi oss iordning för att åka ner på stan en sväng. Elin med familj skulle komma över och grilla, och vi hade inget att grilla. VI gick en sväng på stan, Henrik gick in och bokade en klipp tid. Han fcik en tidkl 17. Jag gick på lindex och snart kom Henrik och Isak in där med och kollade. Jag köpte mig 3 trosor och 1 bh. Isak fick en Emil tröja. Sen åkte vi hem, lekte lite hemma och Isak gick för fullt.

När Henrik stack till frissan, gick jag över till Lisbet och visade henne och hennes barnbarn att Isak kunde gå, eller Isak visade rättade sagt.  Sen gick jag hem runt 17.30, Isak fick fika där sen fick han inte mer än välling vid 18.30. Sen tänkte vi, vi väntar ute Isak idag, ser när han verkar trött. Och vid 19.15 började han jäspa och jag la honom vif 19.30.  Vi grillade och käkade, det var väldigt gott. Elin och Håkan stannade och kollade på "Rallybrudar" med oss, sen åkte dom hem. Kl blev närnare 23.30 innan vi kom i säng.  Hur skulle jag orka upp kl 6 imorron tänkte jag och somna snabbt.

Lördag: Idag vakan jag 5.15 men somna om vid 6. Hörde inte Isak nån gång på dom 45 min. Somna om till  7. Ingen Isak hördes. Jag låg och läse lite sen gick jag upp vid 7.15, gjorde mig lite té och greja lite. Hörde Isak vid 7.45. Åååå han och vi fick sovmorron. Helt otroligt skönt. Jag gjorde välliing till Isak, sen gick jag in och skulle byta blöjan på han, men han hade inte bajsat, kanske var därför han sov: Han bajsade strax innan han somna igår kväll. Så det kanske var bra att ha det gjort innan man somnar för natten.

Isak var så glad och han gick lite då och då.
Henrik skulle in på jobbet och göra en sak till poolen, så jag tog hand om Isak. Jag skulle iväg runt 10-10.30 och kolla på loppis på stan och kl 11 skulle jag träffa en kompis och luncha med henne.

Jag åkte hemifrån vid 10.30 och då sövde Henrik Isak. Så han skulle få sova en stund innan vi skulle åka till Hummelsta. Jag gick in på H&m och köpte till sist, efter mycket velande, 2 toppar. Sen gick jag ut och möte upp min kompis. Vi gick till Bak & Kakelugnen och tog en lunch. Henrik och Isak skulle hämta upp mig vid Coop vid 12.30, så vi hann gå lite på Lindex och en annan kläd butik. Köote en tröja på den andra butiken, som jag ska byta, köpte en för liten storlek. Får byta den på måndag. Sen var det dags att knalla ner till Coop.

 Vi åkte in till Maria, Roger och Siri. Isak hade hunnit sova nästan 2 timmar, det var bra det. Han hade inte ätit än, men pappa Henrik hade med mat till Isak. Henrik hade käkat pytt i panna så Isak fick det med. Så fort vi kom, så skulle vi gå på loppis i Hummelsta. Det var en liten loppis. Hittade en söt docka till Isak. Men Isak blev rädd för den, så den får vi vänta med att ta fram. Mmm stackarn. Vad köper mamma för otäcksheter. Vi tog en fika där med sen gick vi hem till Maria, Roger och Siri. Väl hemma där lekte barnen massor ute och jag tog en sväng till godisstoppe.

Efter en stund gick vi in och dom fick se Isak gå.Sen skulle vi käka, dom bjöd på god potatisgratäng med grillad kyckling fileér och kycklingklubbor och en god sallad. Isak och Siri käka samma som vi, så skönt när dom gör det nu. Sen var det dags att leka lite till. Vi fick en god kladdkaka med jordgubbar på och grädde som efterrätt. Siri och Isak fick välling vid 18.30 och Siri la sig runt 19. Vi åkte hem vid 19.30 och Isak kom i säng vid 19.30. Nu sover han gott. Och han hann baja innan, så kanske får vi sovmorron imorron igen. Jag ska iallafall få det, det är min sovmorgonsdag imorron. Henrik ska cykla kl 9, så det bli la att kliva upp runt 8 iallafall. Ha en bra kväll...


Och tack så jätte mycket Maria, Roger och framför allt vår lilla prinsessa SIRI för en trevlig eftermiddag. Kram på er...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: