Övning ger färdighet

DATUM: 2009-05-07 KLOCKAN: 19:53:23
Imorse vakna Isak ännu tidigare. Vet inte vad som tagit åt han. Jag tyckte jag hörde han redan runt 5. Men vid 5.45 hörde han mer haha. Henrik gick upp och byte blöja på han sen fick Isak sitta med pappa och käka frukost. Isak hade fått en halv smörgås och smaskat i sig den utan att slänga något på golvet. Sen när Henrik kom in med han till mig. Jag låg kvar i sängen, sa jag " ska du inte göra välling till han". Då sa Henrik " han har precis käkat en halv smörgås, tror inte han är så hungrig än". " Nähä", sa jag och gick upp och för att leka med Isak. Vi slog en signal till Maria och Siri vid 7.15, Maria hade precis gått upp och siri låg kvar i sin säng hon. Hihi skönt med sovmorron... Jag gav Isak sin välling vid 7.30 och sen slåg jag en pling bort till grannarna som också har barn. Dom skulle vara hemma hela dagen så vi kunde komma bort om vi ville. Så vid 8.30 gick vi bort dit. Isak tog en massa steg hos dom och tyckte det var kul. Ååå vad kul att se. Sen gick vi hem vid 11.10. Isak somna nästan på en gång. Sen sov han till 13.30. 

När Isak kom in fick han räk/ägg paj. Och det gillade han. Han fick även lite majs och pilla i sig. Sen gjorde vi biskvier. Jag hade tänkt vi skulle gå ut, cykla ner på stan eller kanske gå över till Lisbet. Men kände att jag var ju hos Lisbet igår, kanske ska hoppa idag. Kan gå till henne imorron. När kl var runt 16 tänke jag. Måste testa om Isak vill gå igen.

Så jag gick in i vardagsrummet, satte mig på golvet med Isaks spargris i handen. Ställde Isak en bit bort och ville att han skulle komma och hämta spargrisen. Och det gjorde han. Han var så duktig. Ååå... mammas hjärta smälte som is. Sen ville jag inte göra det för många gånger, så han skulle trötta på det och inte villa visa pappa sen när han kom hem. Så när pappa kom skulle visa han. Men då ville inte Isak till en början. Typiskt när man vill visa upp det för nån.

Sen skulle jag byta blöja på Isak och jag började ta av Isak sina kläder i hallen. Sen ställde jag Isak upp och jag hämtade vatten till skötbordet. Sa till Isak att han skulle komma till sitt rum, så vi fick byta hans blöja. Och då kom han, helt otroligt. Där kom han den lille killen, gåendes mot sitt rum. Och var jätte glad. Hihi... så härligt att se. Sen när vi bytt blöjan, sa jag att han skulle gå till pappa. Ställde han utanför sitt rum och han började gå sakta med säkert mot vardagsrummet, där pappa satt. Sen gick vi lite till i vardagsrummet och Henrik hann och filma. Isak fick gröt vid 17 tiden och välling vid 18.30. Så nu får vi hoppas att han sover gott och inte vaknar allt för tidigt imorron. Jag ska ut och kolla om tunnbröden börjar tinna. Jag är så hungrig.
 Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: