Öppna förskolan både fm och em

DATUM: 2009-05-11 KLOCKAN: 19:52:42
Imorse vakna jag som vanligt runt 5. Jätte jobbigt när Isak inte vaknar förren 2 timmar senare. När Henrik var påväg till jobbet,låg jag och läste lite. Han gick till jobbet vid 6.30, och jag gick upp och gjorde mig lite té. Isak vakna vid 6.45. Vi sms;a Maria och Siri. Men dom hade inte kommit upp förren strax efter 7. Mmm, skönt med sovmorgon. Isak och jag frågade om vi kunde komma, men dom visste inte och skulle vi komma skulle det bara funka på fm. Och åker man dit så vill man gärna stanna en hel dag. Så vi sa att vi skulle ta det en annan dag. Så Isak och jag åkte ner till öppna förskolan, som vi inte hade varit på länge. Säkert 1½ månad sen vi var där sist. Isak har ju varit lite sjuk och sen har man inte vågat sig dit, ifall han skulle bli sjuk på en gång. Isak gick och gick. Jätte kul och han dansade för fullt på sångsamlingen och klappade händerna. Det var så kul att se att han hade så roligt och det var många som skrattade och sa att han var så duktig. Sen var det dags för fika, Isak fick en smoothi som jag hade köpt på Coop innan. Lekte en stund till och sen gick jag ut för att söva han. Jag skulle ta en lunch med en av mammorna där och vi gick till Bak och Kakelugnen. Isak sov 1 timme. Hann käka i lugn och ro. Sen gick vi lite runt i affärerna. Men Isak var ju hungrig nu så jag traskade ner till öppna förskolan igen, haha. Han fick en burkmat där, den var inte så jätte intressant, men den gick ner. Sen var det full rulle igen. Jag ville ju att Isak skulle gå så mycket det gick. Och Isak gjorde som mamma ville. Elin med familj kom dit med och sen tog vi en fika. Efter öppna förskola gick jag och Isak med Elin och Rebecca till M-huset och Liten butiken. Längre hann vi inte förren Henrik kom och hämtade oss. Vi stack till Ica och handlade lite snabbt, sen hem och ge Isak middag. Sen var det full rulle hemma, han gick och gick och stannade och vände runt och gick igen. Han har idag för första gången ställt stått mot en vägg och sen bara knallat iväg där ifrån. Innan har vi ju fått ställa han mitt på golvet och han går iväg. Nu vågar han släppa från väggen och saker och ting och bara knalla. Han har så skoj. La Isak vid 19.30 och nu gör jag chili con carne med ris. Blir våran kvällsmat och lunch imorron, haha. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: