Onsdag klädparty och torsdag fick vi besök

DATUM: 2009-05-28 KLOCKAN: 19:53:27
Igår vakna Isak tidigt igen.Kl 6, ville han gå upp. Men Henrik tog han 6.20 när han gick upp. Jag låg kvar och drog mig till 6.50. Henrik kom in med Isak och vi gosade lite i sängen innan jag klev upp. Sen lekte vi för fullt och jag ville göra något skoj, men det var tyvärr ingen som hade tid med Isak och mig. Men Isak vakna ju tidigt idag, så han somna i mitt knä vid 9.30 redan. Jag la mig med honom i våran säng och vi gick upp igen runt 11.15.  När Isak vakna kom snart pappa på lunch. Jag hann och ringa en kompis och fråga om vi kunde komma en sväng på eftermiddagen.

Och det skulle gå bra, så Henrik skjusade oss till henne. Hon har 2 barn. En som är 4 år som heter Julia och en liten plutt på 3månader som heter Arvid. Julia var på dagis när vi kom, men vid 14 tiden, åkte Helena som mamman heter och hämtade henne. Och Arvid sov i deras säng. Han tar ju sig inte någonstanns än. Isak lekte på som bara den, jätte skönt det. Sen när Julia kom, käkade vi lite mellanmål. Vi gick sen ut, lagom till det började regna. Vi skulle gå till en lekpark och leka lite. Det var ju väldigt växlande väder. Så när vi kom fram till lekparken var det sol, och riktigt varmt. Arvid hade inte sovit så bra på dagen, men nu när vagnen rullade, somna han och sov en stund. Vi gick hem strax förre 16 till dom igen. Barnen lekte lite ute och sen kom Julias pappa Henrik hem från jobbet. Isaks pappa kom runt 17, och då skulle vi precis käka middag. Han kom i rätt tid.

Vi käkade och sen skulle Helena med mig på Me&I party hos Linda.
Vi stack dit vid 18.20. Jag köpte inget men det fanns ju jätte fina kläder till alla, både barn,mamnma och pappa. Nej, det är så dyrt tycker jag. Men kul att gå på visning. Jag åkte med en tjej som heter Anna hem, tack för skjusen Anna. Väl hemma hade Isak somnat och Henrik höll på att ta fram kvällsmaten. Jag gjorde mig rårakor och stekt bacon till. Sen satt jag vi Henriks dator till 22 tiden.
 
Torsdag redan.. Javisst nu är det snart fredag.  Imorse sov Isak till 6.30. Duktig kille, haha. Henrik gick upp då, men jag ville inte att han skulle ta Isak. Han kunde lika väl ligga och snacka med sina gosedjur ett tag och märka att han inte blir upptagen på en gång, när han vaknar. Jag gick upp strax förre 7 och hämtade väl Isak 7. Han fick ny blöja och välling. Maria hade visst ring, men Isak och jag hade lite morgon disco, så jag hörde inte det. Jag ringde tillbaka. Maria och Siri ville gärna komma till oss idag, och dom fick såklart göra det. Dom är alltid välkomna.

Så vid 9 kom dom och Isak och Siri lekte på. Så kul. Vi käkade lite frukost ihop och vid 10.30 gick vi ut och då ville vi att dom små trollen skulle sova en stund. Dom somnade och jag gick in och började med maten. Blev baconsås med spagetti. Vi käkade och sen hann Maria och jag att kolla lite kort, innan jag gick ut och väckte Isak. Han blev inte alls ledsen att jag kom och väckte han. Då känns det bra. När han kom in fick han vakna till, sen vakna Siri med och då käkade dom samma mat som vi hade ätit och så fick dom lite majs till. Dom gillade det och sen fick dom lite banan som efterrätt. När dom käkat klart, lekte vi för fullt och vid 13.30 gick vi ute en stund, mellan regnskurarna. Maria och Siri åkte hem vid 14 tiden och jag och Isak gick över till Lisbet vid 14.30. Vi fick fika och jag tog med mig ett par drömmar som jag bakat. Isak fikade han med. Han kommer se ut som en kaka till slut. Mmm inte bra med för mycket sötsaker. Vi gick hem och kollade om vi fått nån post. Lite reklam hade det kommit.

När pappa kom stack vi på en gång för att gå lite på stan och sen åka till Ica Maxi och handla iför helgen. Isak var så nöjd och glad och han snacka och skrek på Ica, lite pinsamt men mest kul. Han brukar tycka det är så trist annars. Isak fick en solkeps på Leklust. Den har skärm och skydd för nacken. Blir super bra till hans soldräckt. Glömde dock att gå in på Apoteket och köpa solkräm. När vi kom hem och skulle kliva ur bilen, ösregnade det, men jag stack upp för trappen och låste upp. Henrik tog en kasse och jag hämtade Isak. Han gillade när det regna. Han skatta när jag halv sparng in.

Väl inne hjälpte Isak mig och plocka upp varorna och sen lekte vi lite. Henrik började städa undan, vi får ju gäster imorron. Henriks bror Daniel och hans fru och barn kommer imorron. Och stannar till lördag kväll. Ska bli jätte kul. Isak och Anton leker och har skoj ihop, redan nu. Jag gav Isak en ny blöja och välling fick han vid 19. Isak somna nästan med vällingflaskan i munnen. Henrik la han sen och sen gick Henrik ner till sin jetski. Och jag sitter här. Jag ska käka en salami/briesmörgås till kvällsmat och ett glas mjölk. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: