Isak vakna 5.20

DATUM: 2009-05-18 KLOCKAN: 11:18:42
Inatt vid 1 tiden hosta Isak så pass at jag fick ge han hostmedicin. Han fick kanske ligga 5 min hos mig, sen gick jag in och la han i sin säng. Hörde inget ifrån han och jag kunde med somna om efter en stund. Vid 5 hörde jag honom igen, va ska han vakan redan tänkte jag. Jag var precis påväg för att hämnta honom, men precis när jag skulle gå, hörde jag pappa (isaks morfar). Han hade gått in och hämtat Isak. Jag låg kvar och lyssnade länge, men sen kunde jag somna om.

Jag sov till 7.30, gick upp men kände mig lite hängig, så jag fick gå och lägga mig igen. La mig på övervåningen och Isak blev såklart lite ledsen när jag gick igen, men det hade gått bra ändå. Jag klev upp vid 8.30. Käkade en god leverpastej smörgås med gurka. Isak fick med smaka gurka, inlagd gurka. Mumsig var det.

Mmm... sen lekte vi och Isak han bara går och går. Sen gik jag ut vid 10.40 och skulle söva Isak. Det är inget kul väder idag, men mamma och pappa har tak över altanen så det är bra. Isak somna nästan på en gång och sover nu. Hoppas han sover minst 1½ timme, så han inte behöver sova mer idag. Tror det var att han sov 1 timme mellan 15-16 igår som gjorde att han vakan tidigt imorse. Vi får la se hur det blir imorron bitti. I eftermiddag ska vi bara ta det lugnt och ev åka till " Vänner i mellan" och kika om dom har något intressant. Hör av mig här  senare.. kramar. Vi saknar Pappa Henrik massor, puss på dig.


Senare: Isak sov mellan 11-14.30. Oj, nästan 3 timmar, inte klokt. Men han vakna ju 5.15 och har hållt igånge hela förmiddagen. När han vakna fick han mormors potatismos och julkorv. Det tyckte han var gott och han drack jätte mycket vatten. Sen åkte jag, Isak,mormor och moster Emelie till "Vänner i mellan" och skulle se om vi kunde fynda något. Jag köpte en vitlöksgöma och en mjölk/grädd kanna. En liten smidig. Eller det var min mamma som betalade. Sen åkte vi till Ica och handlade lite. Isak fick gå lite själv, tycket han var skoj. sen åkte vi hem och lekte en stund till. Alla fikade när min pappa kom hem vid 16. Isak fick bulle och russin. Sen käkade vi mat vi 18. då fick Isak en leverpastej macka med gurka på som imorse.

Jag och pappa stack till parken vid 18.45 och David och mormor skulle natta Isak. Men när vi kom hem vid 19.45 hade han inte kommit i säng än. Nej, han hade ställt sig och och varit jätte ledsen när dom skulle lägga han. Han hade varit jätte pigså dom hade plockat upp han och inte kunnat lägga han igen. Mmm, inte lätt detta med andras barn. När jag kom ville mormor försöka massera Isaks fötter för att han skulle bli avlappnad och trött, men Isak bara flinade och såg äännu piggare ut. Jag la honom vid 20 och han var lite ledsen en stund, men sen la han nog sig ner och somna iallafall. Annars hade jag väl fått ta till 5 min metoden. Skönt att man slapp det. Nu ska jag umgås en stund sen ska jag lägga mig vid 21.30-22. Imorron ska mormor, morbror david, jag och Isak ev åkte till Lkpg. Vi får la se vad vädret tillåter. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: