Hummelsta nästa

DATUM: 2009-05-12 KLOCKAN: 19:55:07
Isak vakna 6 imorse. Jag är helt säker på att det har med att han inte hann baja innan han la sig igår kväll. Kanske låter löjligt men, han vaknar ju på morgonen för att ha har bajsat. 2 kvällar i rad har han bajsat innan han lagt sig kl 19.30. Och då har han sovit till minst 7 på morgonen. Han har inte vaknat av att Henrik stökat runt i köket. Henrik tog Isak fram till 6.20, då kom dom in och Isak var så glad. Han hade käkat en halv macka med pappa och nu var det dags för välling. Han drack upp allt på 2 sek. Sen ville jag att han skulle gå, men det var för tidig att gå redan kl 7. Inte förren 7.30 började han gå för dagen. Och sen var det full rulle. Vi skulle åka till Maria och Siri vid 8.20 så det var dags att göra oss iordning. Det var fint väder på mogonen. Vi tog bussen ner på byn, och sen bussen till Hummelsta. Isak var så glad när vi kom fram och Siri blev minst lika glad. Dom lekte inne tills vi trodde dom ville sova.

Vid 10.30 gick vi ut. Men Isak ville INTE sova, nej han var till och med ledsen när vi skulle åka vagnen. Mmm, nej det var bara att gå in igen och leka lite till. En timme senare gick jag ut med Isak igen och han var inte jätte glad över att ligga ner, men när vi hade vänt och var nästan hemma hos Siri igen, somnade han. Han somna runt 11.30 och sov till 13.45. Siri hade inte somnat än hon. Nej, hon somna inte förren runt 13.15. När Isak kom in fick han potatis,köttbullar och ärtor. Och det var ärtorna som vad godast. Mmm, han fick i sig lite iallafall. När Siri vakna fick hon välling och sen var det full rulle igen.

Jo, glömde skriva när vi var ute och lekte innan vi försökte söva dom, så gick Isak ute, själv. Hiihii, nu har han fått kläm på det med. Efter en stund gick vi ut, nu hade det slutat regna. Isak och Siri käkade russin. Det var så gott. Jag blåste lite såpbubblor för dom små. Åååå dom tittade och tyckte det var skoj. Sen var det dags att gå lite till. Henrik kom vid 16.20 och han fick se Isak gå med. Sen åkte vi hem, Henrik släppte av mig på stan, för jag skulle träffa en kompis och fika. Men vi hann inte fika, tyvärr. VI var inne på Lindex och H&M och prövade kläder: Det var skoj det med, för det kan man ju inte göra när man har Isak med sig. Sen skjusade hon hem mig till ca 18 tiden. Usch, regnade då igen.

Väl hemma, så hade Isak gått och gått igen. Henrik hade filmat han lite, så kul om man kan få med alla härliga ögonblick på film. Sen lekte vi lite och Isak hade käkat chili con carne och banan, samtidigt. Ja, Henrik sa att han skulle absolut ha banan med. Mmm, så han hade precis bajsat när jag kom, bra Isak. Henrik bytte på han och jag lekte lite med Isak när han var ny bytt på. Sen fick Isak välling vid 18.30. Han drack upp nästan 2 dl. Han är en hungrig kille just nu. Sen la vi honom vid 19.30. Henri stack ut och sprang. Jag ska kolla på tv nu... Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: