Hemmar fixar dag och sovmorron på söndagen

DATUM: 2009-05-03 KLOCKAN: 11:55:24
Imorse var det min tur att gå upp och ta hand om Isak, imorron får jag sovmorron, till 8 iallafall. För sen ska Henrik iväg kl 9 och cykla. Ja, ja, har sovmorronen framför mig än så länge. Isak var glad när jag kom in och jag bytte blöja på han. Sen lkte vi lite i hans rum. Jag gick och drog på tv och då var det "Thomas Tåg" och signaturmelodin. Han älskar den, den låten som är när det är slut. Sen var det "Rubert björn". Vi kollade en stund men snart kom det ännu en host attack och han blev ledsen och snorig. Henrik kom upp vid 7.30 och då käka han frukost. Isak fick sitta med och smaka lite av smörgåsen. Sen stack vi vid 9 och plockade sten. Behvöder massor av sten runt våra rabatter och runt trappan på framsidan. Isak somnade så han fick sova. Han sov hela tiden när vi plockade sten och sen vakna han till och var ledsen när vi skulle åka där ifrån. Han hade inte sovit klart, för snart snarka han igen. Henrik gick först in på Ica maxi och sen gick jag in, för vi ville ju inte lämna Isak sj i bilen.

Sen åkte vi hem och käkade grillad korv och Henrik började måla gungställningen. Sen plockade jag sten från kärran och Isak var med. Han fick stå i kärran, då visste vi var vi hade han. Sen grejade vi lite. Henrik tog Isak ibland. Men kändes som jag hade han hela tiden. Men Henrik hade ju fullt upp. Mmm fixade med trädgårdslandet, poolen och gungställningen mm. Sen grejade jag inne och Henrik ute, så vi såg inte att Isak var i trappen ut ut på baksidan. Han halkade ner 1 trappsteg. Men det gick bra som tur var, han blev ju ledsen och rädd men det gick bra. Isak fick lite makaroner och korv till middag. Han fick äta det sj, och det blev ju som det låter. Mmm makaroner över allt, men vi satt ju ute, så det gjorde inte så mycket. Sen lekte vi en stund till och satte potatis i vårat lilla trädgårdsland. Isak och jag tog en dusch. Och sen fixade Henrik välling, Isak somnade med vällingflaskan i munnen. Han hade ju sovit tidigt idag så han var ju helt slut efter en heldag ute. Henrik och jag fixade kvällsmaten. Vi grillade kycklingfileér med potatisgratäng till. Jag blev sugen på vitlöksbröd med så det hade vi till. Jag gick och la mig runt 22. Henrik kom nån timme senare.

Söndag: Idag tog Isak sovmorron. Till och med att Henrik gick upp förre han. Isak vakna runt 7.30. Typiskt när det var Henriks tur att ta Isak. Jag fick kliva upp 6 igår. Ja, ja alla fick sovmorron. Henrik skulle iväg och träna kl 9, så han hann inte vara med Isak så länge. Jag och Isak fixade lunchen och sen dammsög vi hemmet. Sen slog jag en pling till Lisbet och undrade om vi kunde komma över en stund. Och det skulle gå bra. Så vid 10.30 var vi där och fikade. Jag gick ut med Isak runt 11.15 och han somnade nästan på en gång i vagnen. När Henrik kommer ska vi käka  lunch och sen har jag pratat med Anna Kopparhed om att komma dit runt 14. Hoppas Henrik inte har något imot det. Ska bli kul att träffa dom. Kommer tillbaka senare..

Senare: Vid 14.30 åkte vi iväg till Kungsängen och familjen Kopaprhed. Ska bli skoj att träffa dom. Men Isak var som vanligt att det var skit trist att åka bil. Men som tur var tar bilresan bara 30min. Väl framme var det ju jätte kul att leka. Men Albin har ont av pollen och lite annat, så han fick gå in och kolla på tv efter en stund och vi andra fikade. Isak provade cykel och han gick med gåvagn. Ja, fanns mycket skoj att leka och göra hos dom. Sen ringde Anna och rådfrågade om Albins ögon och hon fick till svar att dom var tvungna att komma till närakuten med Albin. Så Albin och Albins pappa John åkte. Vi började med maten. Henrik grillade köttbitar och Anna fixade potatis, grönsaker och en kall sås. Vi satte oss och äta, och nästan 2 timmar efter att dom åkt till akuten kom dom hem igen. Albin hade fått några ögon droppar mot allergi. Doktorn trodde det var en katt som bor granne med dom, som han inte tål. Isak fick pyjamas sen fick han smaka lite majs när vi andra satt och käkade. Sen åkte vi hem. Isak somna nästan på en gång i bilen och när vi var hemma bar jag in honom i sin säng och han verka somnat på en gång i sin säng med. Skönt det, att det funkar att göra så här. Nu ska jag kolla om det finns något att se på tv, sen ska jag nog lägga mig runt 21-22 ikväll med. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: