En underbar helg

DATUM: 2009-05-31 KLOCKAN: 21:56:46
Halloj. Jag skriver bara lite kortfattat vad som hänt i helgen.

På fre var det ju meningen att Daniel (Henriks bror) med familj skulle komma. Men så fick Anton feber på torsdagskvällen och en stund senare spydde han. Så då ville jag inte att dom skulle komma och det hade dom ju full förståelse för. Men det är typsikt nu när vi äntligen hittat en helg som funka och att Isak uppskattar Anton mer och mer och dom kan leker ihop. Så jag sms;ade Maria och frågade om Isak och jag fick komma till dom. Och det gick bra. Jag hämtade Isak i sin säng runt 7, sen fick han dricka sin välling i våran stora säng.

Sen gjorde vi oss iordning och åkte bussen ner på stan och sen tog vi bussen ut till Siri och Maria. Dom stod och vinkade åt sopbilen när vi kom. Isak blev glad och Siri med när dom såg varandra. Vi var ute en stund när vi kom, sen gick vi in och käkade lite frukost. Jag och Maria sövde barnen runt 10.45 och strax kom Marias brors tjej över på en fika. Var trevligt att träffa henne och snacka lite. Sen var kl 12 och barnen hade sovit ca 1 timme och 15min. Så vi började med maten. Jag hade med mig lite wokade grönsaker och 2 kycklingfileér. Blandade den stekta tärnade kycklingen med det wokade och stekte ihop. Sen skulle vi precis sätta oss, då vakna Isak. Isak fick smaka maten och han gillade den. Och efter en stund vakna Siri med. Även hon hann och smaka lite av woken.

Vi lekte vidare och barnen hade skojigt dom. Henrik kom runt 15 tiden och vi åkte nästan på en gång. Hade lite att styra med hemma. Vi torkade av utemöblerna och så köpte vi en vaxduk på M-huset på vägen hem från Hummelsta. När vi var hemma lekte vi med Isak och han la sig runt 19, han somna nästan med nappflaskan i munnen. Henrik och jag tog oss var sin Corona och käkade hamburgare. Sen gick vi in efter en stund och jag gick och la mig runt 22, som vanligt.

Lördag: Usch, vakna med världens huvudvärk: Gud tänkte jag, hur ska den här dagen bli. Hade dammsugning och en kycklingssallad att göra. Vi skulle iväg på kalas mitt på dagen och vid 16 tiden hade vi bjudit hit Anna och John med barn. Jag kände bara, hoppas hoppas huvudvärken släpper snart. Jag tog 2 alvedon och drack massor av vatten. Sen började jag sakta med säkert med det jag var tvungen att göra. Usch, mådde nästan illa med i mellanåt. Mmm, jag fick ju hjälp med att dammsuga iallafall. Isak var med och såg till att allt gick rätt till. Han är för go den där killen. När han hade hjälpt mig och dammsuga, tänkte jag att jag skulle rensa den grillade kycklinge, så då skickade jag ut Isak till Henrik. Han höll på att klippa gräset. Isak fick sin hörselskydd, som han fått av morfar.

Och så fick han åka med där en stund. Jag började självklart inte med det jag skulle, så när Henrik efter en stund kom in och berättade att Isak hade somnat på åkgräsklippare, så hade jag inte hunnit rensa kycklingen. Jag fick ta Isak, och efter att Henrik klippt klart. Gick jag ut och sövde Isak. Blev nog runt 10.30.  Satte Isak på framsidan, för Henrik skulle greja med poolen, som står på baksidan. Jag började rensa kycklinge och förbereda resten som skulle vara i kycklingsalladen. Jag gick och la mig en stund, för huvudvärken hade inte släppt än, och nu var kl 12 och kl 13 skulle vi vara hos Maria, Roger och Siri. Isak vakna 12.15, sov bara 1 timme och 15 min, och det märktes på han sen när vi var på kalaset. Han hade sovit för lite. Han var lite kinkig och gnällig. När vi var hos Maria och Roger fick vi god tårta och bulla. Barnen fick vatten och en massa gos frukt. Kiwi,äpple och vindruvor.

 Vi åkte väl hem runt 15, jag hade lite kvar med salladen att göra. Men nu hade min huvuvärk, äntligen släppt. Anna, John, Albin och Filippa kom runt 16.30, och det var perfekt. För jag hade precis hunnit klart med salladen och börjat ta fram för att duka. Albin och Filippa lekte med Isak, och Isak bara njöt av att dom lekte med han och pysslade om han hela eftermiddagen, ända till Isak skulle sova. Salladen blev kanon och barnen gillade den med. Vi hade inte gjort någon efterrätt. Utan vi bjöd på popcorn, salta pinnar och chilinötter. Barnen älskade ju salta pinnarna och popcornen såklart. Dom bjöd Isak och han var fortfarande så nöjd.

Efter en stund ville barnen bada. Jag höll i Isak och lutade han fram mot vattnet, och han började plaska som bara den. Så de var bara för Henrik att hoppa i och ta Isak. Alla barnen badade, haha. Sen var det dags för vår lilla herre att sova. La han runt 19.30 och Albin och Filippa fortsatte att leka. John höll på att hjälpa Henrik med sin dator, dom höll säkert på nästan i 2 timmar. Anna och jag var ute med barnen i det underbara vädret. Helt otroligt var det ute. Så skönt. Familjen Kopparhed åkte hem run 21.30. Så kul att dom kom. Henrik och jag gick in och satte och o kolla på tv. Men gick och la oss runt 23. Jag slockna nog på en gång.

Söndag: Isak hade vaknat tidigt, redan vid 6.15. Men jag hörde han inte förren strax förre 7. Jag gick upp och gjorde välling till Isak och sen hämtade jag honom, eller om Henrik gjorde det. Kommer inte ihåg. Isak fick dricka sin vällng mellan oss och sen var det full fart. Jo, just det, glömde berätta. Igår låg han ju med mellan oss och käkade välling. När vi sen släppte ner han, tog det inte lång tid innan han kom trippandes med sina små sandaler i handen och ville gå ut. Haha, såg så himla gulligt ut. Åter till idag. Vi låg kanske kvar i sängen till 7.30.

Henrik skulle iväg och cykla kl 9. Henrik käkade frukost och Isak var med. Jag satte mig vid datorn en stund. Är inte sugen på frukost förre 9:o.Jag tog Isak, när Henrik cyklade iväg. Isak börjar förstå när pappa ska åka iväg nu med och blir lite små ledsen. Men det går bra ändå efter en stund. Han vinkade åt pappa som cyklade iväg och jag tänkte sätta mig i trädgårdlandet och plocka ogräs. Men det var inte så lockaden. Så jag tog ut min cykel istället och så cyklade Isak och iväg bort till Berner och Monica. Vi skulle kolla på hästarna som dom tagit ut bort hos dom, men jag tänkte, jag kollar om dom är hemma med. Och det var dom, så vi svängde in dit och fick oss lite fika. Tack så jätte mycket. Sen cyklade vi hem igen, eller jag cyklade upp mot Stats gånsta, för att kolla läget där upp. Det ligger mitt i mot oss. Ser ut som ett litet Bullerbyn där uppe. När jag var påväg hem där ifrån, märkte jag att Isak hade somnat. Mmm, så det var bara att lyfta ur han ur cykelastolen och lägga han i vagnen.

Ställde han under kastanjerträdet och sen började jag rensa i trädgårdslandet. Isak vakna efter en stund och jag tog upp han och gick över till Lisbet, hon var ute och rensade ogräs hon med. Men Isak var så kinkig och hade ju inte sovit knappt 1 timme. Lisbet sa att han kanske inte hade sovit klart. Så jag försökte söva om han, men det var inte det lättaste. Inte för att han var ledsen eller så, nej då han låg där i vagnen vaken, och bara njöd av att få åka runt i vagnen. Det tog säkert 20min för mig att söva om han. Men sen sov han allt. Fick väcka han efter 1 timme. Henrik hade kommit hem och hunnit dusch och vi hann käka lite av kycklinsalladen som var över. Isak fick ta en dopp med pappa i poolen idag igen och sen fick han välling. Efter det åkte vi till Anna, John, Albin och Filippa.

När vi kom dit, sov Albin och Filippa. Isak och Henrik gick upp och väckte dom efter en stund och Anna och jag gjorde rabarberpaj. Vi käkade pajen och sen gick jag, Isak, Anna, Filippa och Albin till Coop. Det var en svettig promenad, eller vad säger du Anna?!. Väl hemma hos dom igen, skulle vi grilla, men då hade deras gasol tagt slut i gasolgrillen. Så Anna grillade revbensspjällen i ugnen. Och sen hade vi klyftpotatis, melon, tomat och 2 olika kalla såser till. Det blev super gott. Tack Anna och John för underbar mat. Klockan bara sprang iväg.

Vi kom iväg från Kungsängen vid 19.30. Isak hade fått en massa potatis och grejer när vi käka, ändå svepte han nästan 2,2dl välling. Sen somna han gott i bilen. Det var 25grader ute när vi åkte hem och när man kom hem, ville man knappt gå in. Det var ca 24 grader i poolen. Imorron om vädret tillåter ska jag ta ett dopp. Kanske bli det tillsammans med Isak, Maria och Siri. Vi får se vad vi hittar på imorron. Har bjudit hit dom på ett dopp i poolen iallafall. Nu ska jag avrunda här. Ha dé gott och tack alla för en underbar helg.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: