Var till Öppna förskolan 2 gånger idag...

DATUM: 2009-03-17 KLOCKAN: 19:48:43
Halloj på er. Idag vakna Isak redan 5.50, javisst han var riktigt pigg han. Jag steg upp efter att legat vaken sen 5 och smög på toa och kunde sen inte somna om. Nej, omöjligt. Och sen när jag hörde Isak, suckade jag som vanligt. " Va, så här tidigt, nej inte reda" tänkte jag för mig själv. Och frågade Henrik som vanligt "vaarför vaknar han så här tidigt, måste han vakna så här tidigt". Jag gick upp, fixade det som skulle fixas. Sen hämtade Henrik Isak, för han gick upp på toa när jag hade varit in på toa. Jag ko och hämtade Isak från Henrik, som hade lagt sig, var 15 min kvar innan han skulle gå upp. Bytte blöjan på Isak, sen fick Isak leka en liten stund till 6.30 innan han fick sin välling. Sen så kollade vi på " Thomas Tåget" och "Postis Pär" Henrik gick till jobbet kl 7 och vi lekte på. Runt 7.30 ringde jag grannarn i kröken för att fråga om dom skulle till Öppna förskolan idag, men lilla Saga fyllde år där idag, så det var hon som skulle få bestämma vad dom skulle göra idag. Tror hon fyllde 3 år. Så dom trodde inte dom skulle åka ner dit idag. Jag bestämmde mig för att gå ner iallafall. Jag började göra oss iordningför att vi skulle hinna med bussen kl 8.20. När vi väl kommit ner till väge och bussen kom, så körde han förbi oss, mig, Isak och en annan granne som stod där och väntade. Det var inte snällt tyckte vi, ska man vara tvungen att så på vägen för att han/hon ska stanna och ta upp oss???? Nej, det var bara att gå ner då. Isak höll på att somna tusen miljoner gånger. Och jag väckte han hela tiden, han var nog inte speciellt glad på mig. Mmm, men han började inte gråta eller klaga. Väl nere så var det ca 10min kvar innan dom skulle öppna så vi gick in på Coop och köpte en dricka till mig, jag var så törstig. Sen gick vi och postade ett brev. Nu var kl 9.05, så då hade dom öppnat. Personalen blev så glada att se Isak och Isak var lite tillbaka dragen till en början, men sen efter en stund gick det bra. Sen började ramla in en den ena och en den andra. Runt 9.30 kom Maria och Siri med Therese och hennes 3 barn. Det var kul att dom kom med. Sen fick Isak mat vid 10.15 och vid 11 gick vi hemåt. Isak sov 2 timmar hemma och jag hann och fixa med mobilköpet. Sen satt jag här och undrade vad vi skulle göra i eftermiddag. Det var ju så underbart väder och jag ville ner till Öppna förskolan igen. Men det kändes samtidigt lite pinsamt att komma dit igen, när man varit där för knappt 2 timmar sen.

Men när Isak hade sovit 2 timmar var kl 13.30 och jag kände att jag vill nog detta iallafall. Började rulla neråt mot stan och isak vakna nästan på en gång. När vi väl kom in på öppna förskolan igen, så möte Marianne oss där i dörren, och jag visste inte vad jag skulle säga. Marianne sa " vad kul att ni kommer igen, du behöver inte tycka det är pinsamt alls, bara kul att ni trivs så bra här." Och då kändes det bra. Isak lekte för fullt och hans tvilling Emilia var där nu med. Hon gick jätte bra nu, visst lite ostadigt var det men hon var super duktigt att gå längre stäckor. Isak fick lite mellanmål där och sen gick vi mot stan vid 15.30. Köpte en keps och ett linne till Isak på H&M. Sen började vi traska hem. Henrik kom och möte oss vid vatttenparken. Sen när vi kom hem, tog Henrik Isak och gunga lite lite och sen var det dags för mat för Isak. Han fick mat, sen var det full speed. Lekte ända fram till 18.15, då fick han sin välling och sen avr det läggdags. Idag med inga protester. Henrik gick ner till sin jetski när Isak lagt sig och jag satte mig framför datorn. Nu ska vi grädda lite våfflor, blev smed över igår. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: