Var i Västerås och badat

DATUM: 2009-03-22 KLOCKAN: 18:54:21
Halloj, imorse vakna Isak tidigt, ja redan kl 5. Det börjar ju bli ljus redan då. Så vi tror det beror på det. Men det som är skönt är att man inte behöver gå in till han på en gång. Utan han kan ligga, stå eller sitta på knä, vad han nu gör. I allafall 1 timme själv. Henrik gick in och bytte blöjan och jag gjorde välling. Sen la vi honom vi våran säng och han fick äta där idag. Vi var så trötta idag, så vi orkade inte gå upp. Men när Isak ätit klart ville han ju inte vara kvar i sängen, nej tok heller. Han skulle ner på en gång och Henrik och jag låg kvar i sängen. Isak gick runt sängen fram och tillbaka. Roade sig själv ett bra tag. Vid 7.30 gick Henrik och jag ur sängen, då hade Isak lessnat på att vi inte följde med han upp. Vi gick upp och käkade frukost, Isak skulle såklart ha en smörgås han med. Sen ville Isak sova, så runt 10 gick Henrik ut med han. Jag gjorde nån Baskisk panna till lunch. Den var inte god alls... Vi käkade vid 11, precis då vakna Isak. Han hade inte sovit klart, var sååå kinkig när han kom in.

Vi hade bestämmt med Maria med familj att åka till Västerås och bada idag, och jag behövde in på Hälla shopping och köpa en ny bikini innan, så vi åkte när Isak vakna och han somna efter en stund i bilen. Henrik satt kvar i bilen så Isak skulle få sova en stund till. Sammanlagt sov Isak kanske 1½ timme iallafall. Ungefär som vanligt. Det kännes bra inför badet. Jag hittade ett par täck byxor på Kapp Ahl till Isak och en bikini till mig på Lindex. Sen åkte vi till badhuset. Maria, Roger och Siri hade redan kommit i bassängen, när vi kom in. Det fanns ett äventryrs bad för dom minsta, men vattnet där var så kallt. Vi gick till mitten bassängen, som var lite varmare efter en stund. När vi badat klart tog vi en fika i cafeterian. Sen skulle jag, Henrik och Isak åka till Anna Kumlin och det passade. Men då blev Maria sugen på att åka till Anna med och utan barn. Så då bestämmde vi att bara jag och Maria skulle åka till Anna och barnen var hemma hos sina pappor. Henrik släppte av mig hos Maria och Henrik och Isak stanna där.

Sen åkte Maria och jag till Anna.Det var bara Zion hemma och han somna på soffan efter en stund. Vi snacka och drack kaffe. Vi drog hem vid 17. Maria skulle in på Coop, innan hon skulle åka hem, jag följde med som en svans. Mmm, kännde mig lite som en svans efter henne. Henrik tog upp mig, för dom hade kommit in till stan igen. Väl hemma så lekte jag med Isak och Henrik satte solrosfrön. Sen fick Isak sin välling och runt 18.30 la Henrik Isak. Nu ska Henrik ner och greja med sin jetski och jag tänkte kolla på senaste andra avenyn avsnitter. Imorron blir det troligen öppna förskolan. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: