Tidig resa till Hummelsta

DATUM: 2009-03-02 KLOCKAN: 20:13:00
Halloj, andra dagen jag vaknar utan huvudvärk. Men jag låg länge och drog ut på om jag skulle gå och kissa eller inte. Var trött och var rädd att Isak skulle vakna kl 5 när jag gick på toan. Men till slut kunde jag ju inte somna om, så det var bara att gå på toa och hoppas på det bästa. Jag somnade väl om strax efter 5 igen. Henrik skulle gå upp kl 6 och då hörde jag Isak såklart. Jag låg kvar till ca 6.15, sen gick jag och fixade Isaks välling och borstade mina tänder. Sms;ade Maria när Isak vakna, att vi kom gärna till dom idag, men att vi ville komma vid 9-10  tiden för då somnar inte Isak i vagnen på vägen till dom och han skulle ju inte sova förren tidigast 10. Maria ringde oss vid 7 och sa att det var ok att vi kom.  Sen kollade vi lite på barnprogram. Men vid 8 var vi tvungan att gå hemifrån. Sa till Maria att vi gärna kommer till 9: o. Får då är jag helt säker att Isak inte somnar i vagnen till dom.

Isaks första natt utan napp, gick suveränt. Så skönt...


Vid 7.45 lekte vi för fullt Isak och jag och vi glömde nästan av tiden. Jag var ju tvungen att packa, gröt,välling,festis och lite majskrokar till Isak och ta med. Packa det i en kylväska. Sen var det dags att klä på Isak, han var ju inte så glad åt det då. Men till sist kom vi iväg, prick kl 8 tror jag. Jg gick med raska steg mot stan, var tvungen att ta ut pengar innan vi kunde stiga på bussen, som kom runt 8.45.

Väl framme hos Maria och Siri, tog Maria Isak ut vagnen och började klä av han. Han var så glad och vid 9.30 fick han 2 dl gröt av mamma. Sen började han se trött ut och Siri med. Hon hade med varit uppe sen kl 6. Så vi kläde på dom små liven och gick ut i det kyliga vädret. Isak somna igen utan napp och Siri ville inte sova. Nej, vi gick in igen med Siri Pirri och sen la hon sig hos mamma och då kom hon till ro och somnade. Maria la in henne i sin säng och sen började hon med maten. Hon bjöd på potatis och fläskkorv. Det var super gott. Isak sov 2 timmar och vaknade precis när jag hade ätit klart. Helt perfekt. Sen tog jag in han och vi lekte lite. Han fick lite välling vid 13 och Siri vakna med efter att ha sovit lite över 2 timmar. Duktiga små troll, att sova bra.

Sen ringde Maria sin mamma och frågade om vi fick komma på besök. Och vi var välkomna. Så vid 13.30 gick vi till henne. Hon hade 4 hundar, 5katter och 2 råttor. Haha, rena zoo butiken. Men hon hade väldigt frächt hos sig och hon bjöd på kaffe, bulle och kaka. Isak fick Mariekex och festis som jag hade tagit med. Han gillade hundrarna. Han blev inte rädd den här gången för Marias mamma, det kändes bra. Vi var väl där till ca 15-15.30, sen gick vi hem till Maria igen. Dom fick leka lite och runt 16 fick Isak gröt. Han käkade på som bara den. Gjorde 2dl men han ville ha mer, så jag gjorde 1 dl till. Sen runt 16.30 kom pappa Henrik och Isak var så glad så. Snart kom Siris pappa Roger och vi stanna en lite stund och dom lekte i hallen.

Sen åkte vi hemåt vid 17. Isak var glad hela vägen hem och hemma sen blev han ännu gladare. Så kul att se han så glad och pigg. Jag som hade klagat tidigare till Maria att jag tycker Isak är så kinkg och gnällig hela tiden. Mmm, jag det kanske bara jag som upplever det så. Isak hade fått en burk med påsförslutare. Såna där plastklämmor och leka med. Han plockade ur dom från burken, eller skakade ur dom ur burken. Sen la han tillbaka dom efter en stund i burken igen, så duktig så. Sen ställde han sig mot grinden ner till källaren och började kasta ner klämmor... aj aj. Och han gjorde det så medvetet så. Sen busade katterna och han var så glad åt dom. Isak fick ny blöja,pyjamas och sen vällingen. Han fick över 2dl välling och han var precis nöjd med det. La han UTAN napp vid 18.30 och jag har inte hört något från han än, och nu är kl 20.12. Se om han sover lite lite längre imorron, eftersom han sova 2 timmar lite tidigare idag på dagen. Ska kolla på "Familjen Annorlunda" nu.... ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: