Snart har den här veckan gått...

DATUM: 2009-03-19 KLOCKAN: 19:43:33
Halloj måste först tala om att jag fått min nya mobil, eller fått och fått. Den har kommit och är betald och klar. Det blev en Sony Ericsson 890i Brun, skit snygg. Har visseligen inte fått det abonnemang som tillhör, men det kommer säkert med posten imorron. Får vi hoppas. Ja, tillbaka till varagen haha. Igår onsdag var vi på öpnna förskolan på förmiddagen och sen gick jag hem lagom till Isak skulle sova. Han sov ca 1½ timme och runt 13 kom en snubbe som skulle kolla lite energi förbrukning i huset. Han stanna säkert i 1½ timme. Pratade med Anders, som äger huset och gick runt och mäte. Jag skulle iväg runt 14.30 så Henrik kom hem och tog hand om Isak. Jag åkte upp till komvux och lämnade lite papper och snackade lite om barnskötarutbildningen och förskoleutbildningar. Hon trodde tyvärr att det skulle vara svårt för mig att få komma in i Kungsängen, dels för att det söks inte så många barnskötare nu för tiden och att det kostar ju pengar för komvux att jag går i en annan ort. Ja cyklade upp till Drott för att träffa en kompis, men hon var inte där. Jag var lite sen, vet inte om det hade något med det att göra. Eftersom jag inte hade nån mobil så kunde vi ju inte nå varandra. Jag cyklade till lidl, har inte varit inne där på år och dar. Köpte lite och sen cyklade jag hem. Isak hade varit ledsen och han blev lika glad som jag när vi fick träffas igen. Isak la sig som vanligt vid 18.30 och Henrik stack ut och tränade. Jag satte mig som vanligt vid datorn och letade utbildningar och jobb. Mmm, ja kanske får gå den där förskoleutbildningen på Mälardalens högskola (Västers) på 3½ år, måste ju ha alternativ. Ska skriva ut i helgen och skicka iväg när jag fått veta om jag får gå i Kungsängen eller inte. Bäst att ha papperna klar så det bara är att skicka, eller så kan jag ju skicka redan nu, skadar ju inte att ha fler alternativ som sagt var. Henrik kom hem runt 20.30, han tog en macka och jag en Sundborn, hade käkat pytt i panna innan Henrik stack iväg och träna. Jag gick och la mig runt 21.30. Henrik kom strax efter.

En ny dag... Isak vakna redan kl 4 inatt, han vakna med ett ill vrål. Henrik gick in till han och han var så ledsen. Men han la bara ner Isak och sen var han ledsen en liten stund till. Jag gick till köket och hämtade alvedonen, utifall vi skulle behöva ge han lite sånt, för antingen var det ju en dröm eller så hade han ont för att det var tänder på g. Han somna om ganska snabbt ändå och Henrik gick upp runt 6. Han var tvungen in på jobbet, och snickra ihop något innan 7. Henrik gick vid 6.30 och jag gick med upp då. Men hade inte hört något från Isak än. Fixa med det vanliga morgon bestyret. Och sen kikade jag in i hans nyckelhål. Då ser jag att han ligger på mage i sin säng och kikar imellan spjällorna. Jag gick inte in, för han hade inte sagt eller blivit ledsen än. Sen kikade jag igen kanske 5-10min senare, och då satt han med benen mellan två spjällor, och dinglade med benen. Så bara för sött ut. Han snackade lite och kollade på sina fötter. Jag gick inte in då heller, nej telefonen ringde och det var Maria. Vi bestämmde att dom var välkomna till frukost, vid 9:o och dom skulle komma. Jag gick in med telefonen i handen och hälsade godmorron till mitt lilla charmtroll. Han var så glad och han satt där och snackade en stund. Jag hade tyvärr glömt kameran hos Maria när vi var där sist, och min mobil funkade ju inte så, jag fick inget kort på det. Hoppas han gör det igen... snart. Nu har jag både mobilen och kameran igen. Jag tog Isak och vi grejde runt, lekte, käkade och bytte blöja. Runt 8.45 kom Maria och Siri. Vi käkade frukost och sen lekte dom för fullt. Isak och Siri fick mat vid 10.30 och sen gick vi ut med dom. Isak snacka på i vagnen, trodde INTE han skulle somna, men det gjorde han. Vi gick in och jag fixade med lunchen, skulle göra en laxsoppa, som vi skulle ha vitlöksbröd till. Soppans skar sig som vanligt, men det var god. Jag tycker jag lyckades hyfsat iallafall. Snart rastlade det till i babyvakten och vårt lilla troll var redan vaket. Mmm, gillade INTE mamma, men pappa Henrik sa bara " det är så det är". Mmm, han gick ut och hämtade han och lyckades tyvärr väcka Siri när han stängde dörren om sig. Mmm, förlåt Maria. Sen lekte vi för fullt och vid 14 fick dom gröt och sen gick vi ut, Siri skulle få gunga lite, hon hade aldrig gjort det. Men det var inget skönt ute och snart åkte Maria och Siri hem till sig.

Jag satte Isak i vagnen och gick en bit på Boglösa vägen. Skulle se om Isak ville sova, men det hade han inte ro till. Visseligen satt han tyst och bara kikade, kanske det var ro givade att bara sitta där och njuta. Vi knacka på hos Lisbet, men hon skulle käka, så vi var välkomna om en liten stund. Jag tog på Isak skor när vi hade gått ut och nu ställde jag hon vid pergolan och han fick stå och går lite fram och tillbaka där. Och han nöjde sig med det. Jag hann och läsa lite i en tidning. Sen gick jag in med Isak för att se vad kl var, men det hade ju redan blivit 15.15, och 16 när pappa Henrik skulle komma hem, skulle vi iväg och handla. Så jag slog en pling till Lisbet och sa att vi gärna kommer imorron förmiddag istället och det gick så bra så. När Henrik kom skulle jag precis ge Isak lite mat, men först fick pappa en kram av Isak. sen gjorde vi oss iordning för att åka och handla. Vi tog en sväng förbi tippen med och slänge lite glas och skit. Sen handlade vi på Coop och sen äntligen skulle vi åka och hämta min nya telefon på Ica Bergvreten. Isak hade hunnit somna när jag var in, var jag inte så glad åt när jag kom tillbaka. Men Henrik hade lekt med han men mitt i allt så somnade han. Han hann väl sova kanske i 10 min. Ja, sen blev han ju inte speciellt glad när jag tog han, men han hade ju bara sovit 1 timme mitt på dagen. Sen plocka vi in varorna och jag kikade på min nya mobil. Skicka såklart ett sms till Maria att mobilen hade hittat hem, haha. Nu ska jag kolla lite på tv och förbereda lite varma mackor. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: