Öppna förskolan och besök hemma hos Albin

DATUM: 2009-03-23 KLOCKAN: 19:40:28
Idag var vi på öppna förskolan vid 9. Isak och jag fick komma in till Isaks förskola, som han ska börja på till hösten. En frökem där visade oss runt och det var trevligt att få en liten rund vandring. Isak kikade och han verkade så nyfiken på allt. Sen gick vi tillbaka till öppna förskolans lokal som ligger vägg i vägg med förskolan (dagis). Vi väntade på  att Albin och Behije skulle komma, dom kom runt 9.45. Vid 10 var det ju sång samlign och Isak klappade händerna själv idag. Jätte dukitgt av min lille prins. Sen lekte dom på och vid 11 gick våra små mat och sen gick

Behije och jag och käkade på pizzeria. Isak somnade med et gjorde inte Albin. Vi fick slänga i oss maten. för Albin började bli otålig och ville inte sitta i vagnen mer. Jag var livrädd att han skulle väcka Isak. Vi gick hem till dom, Isak vakna när vi kom in. Dom bor på 2:a våningen, så det var lite trappor upp. Inte kul, och ingen hiss. Albin och Isak lekte på för fullt, men vid 14 började Albin bli trött och Isak började med bli kinkig. Behije la Albin och då blev Isak inte glad mer. Nej, han var verkligen jätte kinkig och ville inget. Försökte lägga mig i soffan hos dom och söva han, testa att lägga han i sin vagn, men inget ville han.

Så till slut gick vi ut. Isak och jag alltså. Ingen idé att försöka tänkte jag, han kommer ändå inte somna inne.Jag gick mot stan och möte Bosses mamma och Bosse. Dom hade varit på Bvc på lasarettet. Så vi tog sällskap till tågstationen, jag skulle till leklust och hon bor vid stationen. Det började sö rejält och Isak vaknade. Usch, det hade snöat in på han. Jag gick in på Lidl och sen leklust. Isak fick en banan men han var inte speciellt nöjd ändå. Nej, han hade nog helst varit hemma idag. Och jag känner mig inte helt 100% heller. Henrik kom och hämtade oss. Väl hemma blev det lite bättre, men inte bäst. Nej, han fick ett par skrik attacker och jag visste inte vart jag skulle ta vägen med Isak. Inget var bra. Och mitt upp iallt skulle Henrik åka iväg. Ååå, han stanna till kl 18, sen åkte han och jag gav Isak välling och la han vid 18.30. Han låg och snacka kanske i 10min, och nu har han sovit i 1 timme. Han vaknar tydligen på natten nu. Och ligger och snackar, men somnar om själv. Henrik tror det beror på att han bearbetar allt han varit med om på dagen då och drömmer och vaknar till. Mmm, kan mycket väl vara så. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: