Magsjuka igen men på bättringsväg

DATUM: 2009-03-27 KLOCKAN: 19:15:25
Ja, igår var vi bjudna hem till Max, på ettårs kalas. Isak var lite kinkig på morgonen och ville bara ha 1 dl välling. Jag började bli riktigt orolig för han. Sen bestämmde vi oss för att åka ner till öppna förskolan innan vi skulle på kalas. Vi var bjudan dit till kl 11. Så skulle vi hinna vara på öppna förskolan 1½ timme iallafall. Vi tog bussen och var ner alldeles för tidigt, dom öppnar ju inte förren 9. Så vi gick in på badhuset och jag försökte ge Isak lite grötpuré. Men han var inte ett dugg intresserad. Jag började bli förtvivlad. Något var det som inte stod rätt till. Vi gick till öppna förskolan till 9.10. Väl där var han inte heller som han brukar. Han brukar ju krypa omkring, le och leka. Nej, inte mycket som var kul. Rådfrågade lite mammor och personal där om att han inte vill äta och så. Dom sa att jag inte skulle oroa mig för om han inte ville äta, viktigaste var att han fick i sig vätska. Jag fick i han drygt en halv burk grötpuré sen gick vi, han somna på en gång. Väl framme sov han 1 timme, så jag hann att äta en underbar sallad som Lindas man hade gjort. Nån kycklingsallad med ris. Super god. Var en liten smak av curry med, ja den var super. Måste be om receptet. Ja, sen vakna Isak, jätte ledsen och ville inte leka. Max somnade han. Ja, det var visst han sov tid då. Han brukade sova ute nu, men nu försökte Linda få han att somna inne, efter som det var fler barn som sov ute, tror jag, Vid 13 försökte jag ge Isak resten av grötpurén, han fick kanske 2 skedar. Sen spydde han. Usch, jaha, ska han med bli magsjuk nu tänkte jag. Jag fick en ny body till Isak och sen ringe jag på en gång till Henrik. Han kunde komma på en gång och hämta oss så det var bra. Väl hemma var Isak jätte trött. Jag ringde Maria och berättade att nu var det Isaks tur. Jag blandade ihop vätskeersättning och han drack som bara den av den. Han var väl så törstig. Han verkade gilla den. Och det kännes ju toppen. Sen somnade han på mig i ca 30 min. När han vakna ville han bara dricka. Sen var han ganska så pigg, Henrik kom hem 16 och han stack nästan på en gång och handlade. Blåbärssoppa,majsvälling och risgröt. När han kom hem, hade Isak och jag somnat. Isak sov igen mellan 17.15-18. Sen var ännu piggare. Han drack vatten jätte bra och fick behålla det. Sen gjorde vi välling ½dl och det drack han på 2 röda Han fick lite till innan han skulle sova. Så sammanlagt hade vi fått i han ca 5-6 dl på eftermiddagen. Han somna 19.30 och Henrik och jag käkade en jätte god pastasås med massa vitlök i haha.Jag gick och la mig runt 21.

Fredag: Isak hade inte vaknat en ända gång inatt, iallafall inte så Henrik hade hört det. Han vakna runt 6 iallafall. Jag gjorde ½dl välling och sen fick han ny blöja. Isak ville ha mer välling, Henrik sa att vi skulle ge ½ dl till. Han fick det och han fick behålla det. Fick byta blöja runt 9. Men då hade han sovit 1 timme med på mig. Det var så mysigt så. Isak fick 1dl till välling runt 9 och en liten bit vitt bröd. Han käkade på och han ville nästan inte ha vätskeersättningen idag. Nej, den kanske inte var så god iallafall. Sen rutn 11 ville han sova igen, men jag var ju tvungen att laga mat, skulle bli fläskpannkaka, så jag skulle lägga han i sin säng. Men det var ju tvärt omöjligt. Går inte om det inte är för natten han ska sova. Så jag fick ta upp han och han somnade inte förren strax efter 12 på mig. Vi sov sammanlagt i 2 timmar. Han vakna upp efter nån timme, ledsen och jätte trött. Han lyckades somna om och sov 1 timme till då. Jag sov med, så skönt och mysigt at sova med Isak. Sen kom pappa vid 14, skönt att han sluta tidigt. Isak fick 1dl välling till, men ville bara ha ½ dl. Sen duschade jag med Isak. Vid 16 fick han 1 dl gröt och det gick in i munnen så bra så. Och han hade fått behålla allt han fått i sig idag. Sen fick han 1dl till välling runt 18. Men ville bara ha ½dl. Vi vill inte tviinga i han något den här gången. Så han gick och la sig runt 18.30. Han har inte bajat mer än imorse idag. Kissat har han gjort, så jag har bbytt 3 gånger tror jag. Så det är nog på bättringsvägen nu. Hoppas vi. Jag är jätte hungrig, så jag  känner mig lite seg. Mmm, det blir ytterfilé med hasselbackspotatis och bea sås idag. Och lite vitlöksmör såklart. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: