Lugn fredag och gäster på lördagen.

DATUM: 2009-03-21 KLOCKAN: 22:34:47
Fredagen började som vanligt strax efter 6. Jag klev upp och gjorde klart det som skulle göras innan vi hämtade Isak. Henrik gick in och sa godmorron och sen kom jag och tog Isak. Vi lekte, kollade på tv och lyssnade på musik. Maria skulle jobba idag så jag hörde inget ifrån henne per telefon, vi sms;ade varandra lite iallafall. Sen kollade jag för att leta på tiderna för öf på kyrkan, men hittade det inte och försökte ringa dom på kyrkan, men ingen svarade. Men jag hade en svg aning om att dom hade öppet idag på förmiddagen. Skulle varit hemma idag och gått över till grannen vid 10, men sen ville jag hitta på något, som vanligt. Ingen rast, ingen ro. Klädde på oss och Isak fick gröt. Sen gick vi ut, för vi skulle ta bussen in till stan. Jag har nu köpt busskort, 170kr för 10 resor, blir 17kr resan, lite skillnade mot 40kr resan. Som man får betala annars, om man inte har kort. Men det ko ingen buss. Vi stod och väntade i säkert 15min. Men sen gick vi hem igen och lekte en stund till.

Vid 10 gick jag ut med Isak och över till grannen. Hon visste att vi skulle komma, så vi var välkomna in. Isak fick fika och mat där, sen vid 11, gick jag ut för att söva Isak, jag hann bara till soppvagnarna, så hade han somnat. Sen gick jag in och grejade lite. Skulle iväg till stan och träffa en kompis sen runt 14, så jag gjorde mig iordning. Henrik kom hem och käkade lunch, gick tillbaka ganska så snabbt, skulle jobba in tiden han slutade tidigare i onsdags. Isak sov bara 1 timme, och var så ledsen och fortfarande väldigt trött. Verkade nästan på han att han inte mådde bra. Han ville vara i min famn och vi gick in för att hämta Bulten, sen la vi oss i soffan och tittade på barnprogram. Han somnade på mitt bröst, runt 12.45. Vi skulle med en buss nån timme senare. Väckte han vid 13.20. Visste inte om jag skulle göra det eller inte, men då hade han ju sovit 30min extra iallafall. Den här gången kom bussen och vi träffade Behije och hennes son Albin. Albin fyller 1 år den 1 april. Så det är bara 2 dagar mellan Isak och Albin. Vi satte oss på fiket i Pause huset och vi satt där säkert 1 timme med våra busfrön. Sen gick vi för att bytta blöja på dom och sen behövde Behije gå på toa, och Albin ville inte sitta i vagnen, så jag fick ta han i famnen. Men det gick super bra, ha la sitt huvud på min axel och verkade vara så trygg. Kännes mycket bra. Sen gck vi en sväng på stan och vid 16.30 skullle hon börja dra sig hemåt, och Henrik skulle komma och möta Isak och mig, så vi gick också hemåt. Henrik hann ända till Coop rondellen innan vi möttes. Fösta gången han hann så långt. Isak var ganska så glad på vägen hem, kanske för att mamma sprng förre vagnen och apade sig. Vi vände han så han såg var vi åkte. Sen väl hemma var det fullt ös. Vi käkade, lekte och sen var detlägg dags. Isak la sig som vanligt 18.30 och jag började med kvällsmaten. Medans maten puttrade och riset kokade, duschade jag. Sen käkade vi till " Så ska det låta".

Lördag: Isak tog inte sovmorron inte, nej då kl 6 börjde jag höra bekanta ljud inne ifrån hans rum. Men jag lyckades nog somna om till 6.15. För då hörde jag han nästa gång. Sen gick vi alla upp och kollade på tv, käkade frukost och lekte. Vid 8.30 fick Isak gröt och sen gick vi ut runt 9.30. Isak var med och han hade sina fina skor på sig. Han fick gunga och snart var det dags att ta en liten lur. Han fick en banan innan han somna, sen gick Henrik med han och han hade somnat nästan på en gång. Jag började med maten, fläsk med löksås och potatis. Vi käkade vid 11.30 och Isak sov på. Vi hann käka och han städa av lite. Han vakna inte förren 12.30. så 2 tim sov han idag. Kanon.  Jag hade bjudit Maria, Roger och Siri på middag kl 17. Och dom kom så gärna, det var skoj. Det skulle vara första gången Siri somna borta, men hon är så van vid att vara här och känner sig trygg här, så jag trodde inte det skulle vara några problem. När Isak äti sin lunch, mosad potatis med lite löksås, hade silat bort löken. Så åkte vi till Stens och Coop. Behövde handla lite inför kvällen. Bland annat kaffe, haha. När vi kom hem från dagens bilfärd, hjälpte Isak pappa Henrik med att så frön, eller nja det blev visst inga frön sådda. Bönorna som skulle sättas, skulle ligga i blöt ett dygn innan dom skulle puttas i jorden. Ja började förbereda maten och efterrätten. Skulle göra en glass med krossad daime i. Vid 16.00 kom failjen från Hummelsta och barnen lekte på. Siri var glad som vanligt när hon kommer till oss. Vi käkade vid 17.30 och Isak fick mat redan vid 17. Men han fick en fruktpuré och lite majs när vi käkade. Sen lekte dom en stund till. Men snart var det läggdags. Isak fick välling och la sig 18.30, utan ett ljud. Siri var vaken till 19, Maria gick in och la henne i våran resesäng, men hon var ledsen. Mmm, Roger gick in till henne och försökte. Sen sa jag till Maria, "lägg dig i våran säng med henne, se om det funkar". Då gick hon in och gjorde det, och kanske 10min senare kom hon ut, och Siri hade somnat. Gud vad skönt för dom att se att det funkar. Sen käkade vi efterrätten, den blev super god. Maria ville hem innan " Robinsson" skulle börja, så dom åke runt 19.45. Det hade gått bra med Siri hem. Skönt, då kanske det kan ge flera gånger. Imorron ska vi ev åka till Västerås och bada med Kidsen. Nu ska jag snutta kudden.. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: