Läkar besök

DATUM: 2009-03-25 KLOCKAN: 18:59:04
Goddag... Idag vakna Isak 6 som vanligt och jag gjorde välling till han. Han var ganska så glad när vi kom in och när han skulle käka passade jag på att byta på han med. Men han ville bara ha  1dl välling, mamma blev orolig på en gång. Mmm, sen var han lite kinkig hela fösta timmen. Sen skulle vi ju ner till öppna förskolan idag, skulle få skjus av en annan mamma, som skulle ner. Hon skulle komma runt 8.45. Men jag blev mer och mer tveksam till om vi verkligen skulle kunna åka. Skulle ge Isak flytande alvedon runt 8, för han ville inte han nån gröt heller,  nej inget ville han äta. Skulle skeda i alvedon, men något gick snett och han började hosta och hosta. Hostade säkert i 15min och fick upp en massa slem. Han var såå ledsen. Visste inte vart jag skulle ta vägen med han. Sen la jag mig i soffan med han och han somnade på mig i ca 30 min. Sen vakna han och var jätte ledsen. Ringde efter Henrik, ville ha hjälp. Henrik gav han slemlösande sen gick han tillbaka till jobbet. Isak somna snart igen på mig och vi sov 30 min till. Sen han upp och lekte en stund. Men han var ju väldigt trött och inte sig lik alls. Henrik kom hem på lunch vid 11.30, då berättade jag att vi hade fått en läkar tid vid 14.30 och att jag ville att han skulle följa med, och det skulle han göra. När Henrik gått så la vi oss på soffan igen och Isak somna på mig, han sov 40 min, sen vakna han upp, var lite ledsen, men sen somna vi om igen. Så Henrik kom vid 14.10 och väckte oss. Mmm, då hade Isak sovit nästan 2 timmar på mig. Han blev ju inte så jätte glad då, men vi var ju tvungna att åka. Väl hos doktorn kunde han inte se något i Isaks hals, men det var lite rött. Han sa att Isak kanske hade hostat så mycket så det hade blivit irriterat i halsen och nu när han hostar så gör det ont. Men att det borde gå över till imorron. Men vi var ju oroliga för att han inte ville äta, men det är ju vanligt vid tandsprickning att dom inte vill äta. Sen tog dom ett blodprov på han med för att se så han inte skulle behöva behandlas med antibiotika, men det var ingen fara med det. Gjorde även 1 års kontrollen, men inte vaccinationen, efter som han inte var helt frisk. Och läkaren sa ju med att han såg tänder på g och att det troligen är därför han är kinkig och dregglar mycket. Ja, det var bara att åka hem och försöka få i han lite vätska. Henrik gick tillbaka och jobbade 30 in, och Isak fick i sig 1,4dl välling. Det får jag väl vara nöjd med. När Henrik kom hem, gick jag över och snacka lite med Lisbet och Henrik hade försökt få i Isak lite gröt,vatte och festis, men det hade inte gått så bra. Jag hade gett honom en frukt puré innan jag gick. så lite hade han ju fått i sig. Sen lekte vi lite och snart var det dags för pyjamas och välling. Men icke, nej han ville inte ha nån välling alls. Han fick i sig jätte lite. Men vi ville inte tvinga i han. Om han inte vill äta imorron, så då måste vi nog tvinga i han, men det får vara för idag. Nu sover han, efter att snackat för sig själv i nån kvart. Vi ska käka våfflor sen, det är ju våffeldagen... mums. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: