Jobbig torsdag, mår bättre idag fredagen den 13:e

DATUM: 2009-03-13 KLOCKAN: 11:30:29
Usch imorse (torsda) mådde jag verkligen piss. usch jag hade ont i hela kroppen och hade diarré. inget roligt alls. Så Henrik fick ta sin pappa dag idag istället för imorron. Ja, jag var soff eller säng liggades hela dagen. Kunde inte äta och mådde illa men spydde inte. Henrik tog så rba hand om Isak så. Isak sov 3 timmar på dagen, vi fick gå ut och väcka han vid 14. Sen åkte Henrik och han iväg och grejade. Jag sov 2 timmar på fömiddagen och 2 timmar på eftermiddagen. Dom kom hem runt 16 och snart va det dags för middag för Isak. Han verkar inte ett dugg sjuk, hoppas han att kommer klara sig. Henrik hade köpt blåbärssoppa till mig och jag drack 2 glas. Även Isak ville smaka och han gillade det verkligen. Han drack 1 liter glas med blåbärssoppa.
Med sugrör, så gulligt så. Sen la vi Isak vid 18.30, och jag hamnade med i min säng den tiden. Jag vaknade till igen vid 19.40. Var tvungen att ta en dusch och sen försökte jag få i mig en macka och lite mer blåbärssoppa. Satt och tittade på tv till strax innan 21, nej sen orkade jag inte vara vaken längre. Det gcik bra att somna och jag sov till 5 imorse.

Fredag: Imorse vakna jag runt 5, gick på toa och tog en värktablett och sen tillbaka till sängen. Mådde lite bättre men hade spängade huvudvärk. Sen när Henrik skulle gå upp sa jag att han var tvungena att vara hemma en stund till. För att se om min huvudvärk gick över. Då skulle jag ju kunna ta Isak, hade inte lika ont i kroppen som igår. Jag låg till 8.30, gick upp och tog en värktablett till och lite té och macka. Isak fick gröt och Henrik tog en macka innan han gick in till jobbet. Isak är en riktig buse just nu. Han slänger ner allt på golvet och krossar smörgåsrån i handen och bara släpper ner på golvet. Sen ler han bara och skrattar. När vi satt där ville han att jag skulle spela på hans munspel, men det var nog ingen bra idé just nu, när jag precis varit sjuk, så han fick munspelt själv, och spelade på som bara den. Gud han kunde verkligen spela. Han blev så glad och spelade och spelade. Sen gick vi in i vardagsrummet och lekte vidare. Han busade med Sally med. Vi hittade en kattleksak under soffan, en vipa. Den viftade han med och Sally jagade den, haha dom hade så skoj. Skönt att han kan roa sig själv mer och mer. Sen fick han lite mat vid 10.45 och sen gick jag ut med han, så han somnade vid 11. Vi får la se hur länge han sover idag då. Ha dé så länge...

Senare: Isak sov 2 timmar och när han vaknat så lekte vi en stund. Men runt 14 gick vi över till Lisbet. Där fick vi fika och hennes barnbarn var där och lekte med Isak. Fredagen den 13 mars var dagen Isak tog sina första steg utan att hålla i något. Var å kul att se, men han ville inte göra om det när vi försökte. Nej, verkar inte som han vill göra det när han är medveten om det, nej det ska bara komma spontant. Och det kanske är så det är. Sen åt han glass för fösta gången idag med. En söt liten pinnglass, med vaniljsmak. Vi gick hem till 16 och Henrik kom strax efter. Sen lekte vi i Isaks rum och ringde till mormor och morfar. För att vi skulle testa webkameran, men den funka tyvärr inte, som vanligt. Henrik började med en morotskaka. Jag hjälpte Henrik och Isak lekte med katterna. Sen bytte vi till pyjamas och han fick vällning. La han vid 18.40. Han verkar somna på en gång. Nu ska vi snart börja med kvällsmaten. Blir en bit ytterfilé med egna pommes och bea sås. Mums... är sååå sugen. Imorron ska vi åka en sväng till Barkaby och sen blir det lugnt resten av helgen. Såklart ska vi åka och bada på söndag om alla mår bra. Kramar

Postat av: Maria

Låter som om du är på bättringsvägen ialla fall, usch inge kul å vara sjuk heller. Vi höres, kanske att vi åker med å badar på söndag Kram

2009-03-13 @ 20:47:11
Postat av: Isaks mamma Ranjana

Ja, vore skoj om ni följde med. Lycka till att jobba i helgen Maria. kram

2009-03-13 @ 22:33:54

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: