Isak har fått förskole plats

DATUM: 2009-03-10 KLOCKAN: 13:08:19
Hejsan, imorse vakna Isak 6.15. jag gick upp och fixade och hämta han strax förre 6.30. Han fick sin välling och ny blöja. sen var det fullt fart. Vi lekte och tittade på tv. Henrik gick till jobbet kl 7. Eling ringde vid 7.15 och hon åker med Rebecca till sin mamma,pappa och syskon i Gällivare imorron så vi pratade om att jag och Isak skulle komma till dom vid 13. Mmm det snöade en hel den redan från morgonen. Sen ringde jag bort till grannarna i kröken ochfrågade om dom skulle till Öppna förskolan (Pluto) och det skulle dom. Vi fick gärna följa med, så vi fick skjus med dom, tack så jätte mycket. Väl nere på Öppna förskolan lekte barnen och dom hade så skoj. Sen kom en av fröknarna fram till mig och berättade att Isak fått förskole plats på Pluto. Gud vad glad jag blev, så skönt att få veta. Då kommer han bla ha dom fröknar som han har nu på öppna förskolan. Så det vore ju bra om vi kan gå dit flera gånger i veckan och Isak får lära känna fröknarna och känna sig trygg med dom. Och att vi slipper bli sjuka och det går flera veckor mellan gångerna. Vi ska väl inte dit mer den här veckan nu, se om v i klarade 2 gånger på raken. Sen käkade Isak mat där och jag betalade för några smörgåsar och té. Isak lekte en stund till men snart var det dags att fara hemåt. Och det bara snöar och snöar. Väl hemma, hade vi vagnen hos grannarna, Isak hade hunnit somna i bilen, så det var bara att lyfta över han till sin vagn och han sov vidare. Hem och ställa Isak med baby vakten på baksidan.. sen in och koka pasta och Henrik stekte ägg. Och nu har Henrik gått tillbaka till jobbet och Isak har snart sovit 2 timmar. När han vaknar ska vi gå ner en stund till Viktoria. Hon har fullt upp nu... med barn och bröllops planer, så hon har knappt tid att ses längre. Men idag hade hon tid en liten stund. Jag ska ta med en banan och lite majskrokar till Isak. Så han kan smaska på.

Senare: Hejsan.. jo jag gick ner till grannen vid 13.30 och Isak vakna efter en stund när vagnen hade rullat. Då hade Isak sovit över 2 timmar. Verkar vara ok att börja rulla vagnen då och han är nöjd i vagnen, när han fått sova och han fick ju mat innan han somna. Isak fick en banan när vi kom ner till Viktoria och sen lekte han runt där, Joakim var hemma, han hade en kompis hos sig. Isak var mycket intresserad över vad dom gjorde. Sen kom resten av barnen hem, lotta och Alexander. Alexander hade också en kompis med sig hem, och dom käkade lite mellanmål när dom kom hem. Isak fick smaka en smörgås. Den var jätte god, det var basilka inbakat i den. Sen lekte vi lite till och Viktoria bjöd på kaffe. Vi gick upp till Henrik på snickeriet strax efter 16. Henrik höll på att skulle börja sprut lacka Isaks tripp trapp stol. Den ska bli svart nu. Det blir säkert jätte bra. Isak och jag stanna där ca 20min, det började lukta ganska starkt och sen var det jobbigt att stå och hålla Isak. När vi kom hem fick Isak mat och jag öppnade ett brev från uthyrning av stugor i Fiskarp. Vi hade ju önskat oss stuga 8:a men vi blev till delade stuga 4. Ringe mamma och pappa och frågade dom om dom skulle vilja ha den om inte vi ville ha den. Men dom sa att den ligger bra till, den har ju inte toa och dusch, men den ligger närmast stugan där det finns toalett och dusch. Så vi ska nog ha den ändå. Det blev sista veckan på Henriks semestern, v 31. Henrik kom in en sväng men gick snart för att lacka ännu en gång, skulle nog lackas 5-6 gånger tror jag. Jag gick ner med Isak och tog han dom tvätten, slängde in ny tvätt, tumlar en tvätt och vek lite tvätt. Sen var kl 17.45 och jag kände att Isak hade bajat, började ta fram pyjamas,blöja och gjorde hans välling. Sen fick han dricka vällingen när jag tog hans bajs blöja. Sen kom Henrik och vi kollade lite på tv. Men 18.30 la vi Isak och han hade lagt sig till rätta på en gång och hållt om sin hund Bulten. Henrik gick in igen för att lacka och jag sitter här. Ska kolla runt lite, ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: