Isak 11 månader IDAG

DATUM: 2009-03-03 KLOCKAN: 19:13:40
Gattis lilla Isak, ska du snart bli 1 år, inte klokt. Jag älskar dig så himla mycket ska du veta.





Ja, till dagens händelser. Jag gick upp ca 6.30, fixade det vanliga och fick i min en god kopp té. Så skönt att bara ta det lite lugnt på morgonen. Lugnet förre stormen haha. Isak vakna inte förren runt 7.30. Tror mycket på att det beror på att han sov så pass tidigigt igår förmiddag och sen höll sig vaken hela eftermiddagen och ända fram till kl 18.30, som vanligt. När han vakna fick han torr blöja och 2 dl välling. Han var så nöjd så. Maria och jag snackade lite och sen lekte Isak och jag för fullt.

Anna J hörde av sig per sms och då ringde jag upp henne. Hon trodde jag hade undvikt henne med flit på stan i förra veckan och att hon hade gjort mig något. Men det har hon verkligen inte och det var inte meningen att unvika henne med flit. Så hon och jag bestämmde oss för att traska ut mot Främjar stugan runt 9:o. Jag var där runt 9:o och hon kom strax efter. Det var strålande sol och på vägen mot  Främjarstugan var Isak på gott humör. Han jäspa som vanligt så fort han suttit en stund i vagnen men annars var det helt ok. Han fick en jätte söt hund av Anna J och den kunde snarka och vifta på sina kinder haha. Tack så jätte mycket Anna J. Men solen svek oss och det började bli kallare så när vi kom bort till allén som går in mot stan så svängde vi av mot den och gick in mot stan i stället. Både jag och Anna var tvungna att vara hemma till ca 11 och det skulle vi inte hinna med om vi skulle gå ända ut till Bresse och hem igen. Jag behövde springa in på Coop och köpa simblöjor till Isak så vi stack in där, kl var bara runt 10 så det skulle vi hinna. Anna körde Isak, det var så skönt att kunna gå fri med sina händer. Tack Anna igen. Ja, det blev ju inte BARA blöjorna då nej en hel plastkasse med grejer blev det. Jag fick för mig att jag skulle testa att göra egen vårrullar i helgen, när Henrik är hemma och kan ta hand om Isak. Sen köpte jag smördeg i helgen och den tänkte jag dels använda till smördegsinbakad fläskfilé och smördegsinbakad kassler, Anna tipsade mig om det. Sen börjde vi traska hemåt. Anna hade bilen vid Gånsta gården, Isak somna när vi var på väg hemåt. Mmm, somnade redan 10.30, lite tidigt tyckte jag. Jag hade ju tänkt han skulle hinna äta innan han skulle sova. Men, det blir inte alltid som man tänkt sig när man har barn, har insett det nu haha.

Väl hemma började jag med pastasåsen jag skulle göra. Baconsåsen som jag tidigare har berättat om. Isak vakna prick 11.30, då när Henrik skulle komma. Jaha, då fick vi inte äta själva då. Men han fick gröt då och höll sig ganska så lugn. Jaha, sa jag till Henrik, "den här eftermiddagen kommer ng bli jobbig, när han bara sova 1 timme". Jag bad Henrik att få 5min på soffan själv, innan han skulle tillbaka och jobba. Och det gick bra sa han. La mig och bara slappnade av, blundade och tänkte på något helt annat än Isak. Det var skönt, dom 5min tack Henrik. Sen gick han tillbaka. Hörde av mig till Maria igen och hörde om dom inte ville komma, men Maria orkade inte. Och det ska man ju respektera. Vi lekte på till ca 14.30, då ringde jag till våran granne som bor borta vid kröken. Och hörde mig för om det var ok att Isak och jag kom en sväng, nån timme Och det skulle gå bra, så då gick vi dit och lekte en stund. Dom har 3 barn, den äldsta är 4eller 5 år tror jag, nästa 2år och den minsta blev 1 år bara för nån vecka sen. Vi fick lite fika, kakor som dom äldsta döttrana hade gjort, jätte goda.

Strax efter 16 gick vi hem, för då hade ju pappa slutat jobba. Henrik höll precis på att ploga hos oss när vi kom. Så jag ställde Isak så han skulle se vad pappa gjorde. Sen gick vi in och Isak fick 1½dl gröt vid 17 och sen lekte vi för fullt, gjorde allt för att Isak inte skulle komma på att han var trött. Och han höll sig riktigt gott humör fast han bara sovit 1 timme på dagen. Fick ny blöja och pyjamasen. Sen var det dags för vällingen. Kom på nu att vi glömde borsta Isaks tänder, fy på er mamma och pappa. Isak la sig som vanligt kl 18.30 och somna nog gott på en gång. Henrik var tvungen att även idag (gjorde det igår med när Isak somnat), gå in och jobba en stund. Han kom hem vid 20.30 igår och han sa att det tar nog tyvärr lika lång tid idag. Ja, jag får ju min efterlängtade egen tiden. Så jag ska kanske inte klaga. Ska kolla på Mästarens Mästare och sen börjar Desperate Housewives. Mmm, en hel kväll framför dumburken igen. Mmm, ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: