Hela familjen Rosenlöf uppe tidigt

DATUM: 2009-03-07 KLOCKAN: 19:13:03
Halloj, javisst Isak vakna 5.30 i morse igen.Men vi lät han vara i sin säng till ca 6.15, då gick jag upp, gjorde hans välling och gick själv på toa innan jag hämta Isak.Isak hade hunnit bli ledsen innan jag kom, så det var ju inte så kul. Henrik kom strax upp med och vi bytte Isaks blöja i soffan och sen fick han sin efter längtade välling. Sen kollade vi på barnprogram hela familjen, var riktigt mysigt. Sen gjorde Henrik sig lite frukost och Isak satt med honom och käka banan. Maria ringde just så jag gick runt i huset och snackade med henne. Hon skulle ev åka till Anna Kumlin idag, för Roger skulle in till Västerås och klippa sig. Dom fick se vad dom skulle hitta på. Isak lekte på med mamma och pappa fram till 10.tiden. Sen blev han trött på 2 sek. Henrik gick ut med han och han somna på 2 sek med haha.

Jag hade börjat baka bullar runt 9 och degen hade jäst klart när Henrik gick ut för att söva Isak. Så jag började kavla och smeta på innehållet. Rullade ihop dom och skar 40 bullar om jag fördelade i bullformar. Det gick bra och sen fick bullarna jäsa 30 in till, sen pensla med uppvispat ägg och in i ugnen. Isak sova ca 2 timmar och när han vaknat hade vi hunnit käka lite wokat med nudlar. Det är så skönt att hunnit äta innan han vaknar, för då kan man fokusera allt tid på Isak.

När Isak vakan fick han en burkmat och han käka så bra och sen ville jag ge han en banna, men han ville inte ha så både jag och Henrik fick dela på den. Vi hade sagt att vi skulle åka till ÖB, Växtriket och Coop Bygg när han vaknat, så när Isak fått i sig maten och en ny blöja så drog vi iväg, Först till Leklust, för att vi kom på att vi skulle titta efter ett släp till en Bobby Car han ska få när han fyller år. Men dom hade inte släpet hemma och dom hade ingen aning om när dom skulle gå hem något heller. Sen gick vi till ÖB, Isak satt i vagnen och fick följa med mig, jag köpte 2 små påskägg. Tänkte Isak skulle få ett och sen Siri. Ska väl hitta på något skoj i äggen sen till påsk. Sen köpte jag påskservetter,lite blomfrön,godis och bak bunkar. Dom hade jätte fina färger, jag tog grön fäg. Det var 3 olika storlekar på dom.  Henrik köpte sig en högtrycks tvätt. Och sen gick jag och Isak till Växtriket, Henrik tog bilen dit upp, vi skulle ju ändå där åt sen. Vi gick in där köpte lite mer frön och en kruka. Sen ville jag gå bort till en klädbutik, Nightmar tror jag den heter, en outlet butik, Henrik tog bilen dit bort med sen tog han Isak och dom gick bort till en bilaffär och kikade medans jag var där inne. Men jag hann kika där och i på Godisgallerian innan dom var tillbaka. Köpte inget godis där. Sen åkte vi till Coop. Nu behövde ju inte Henrik in på Coop bygg egentligen, men han ville in och kolla om han gjort ett bra köp på högtryckstvätten. Så han tog med sig Isak in där och jag sprang in på Coop för att handla det som fattades till tacopajen vi skulle göra ikvälll. Sen åkte vi hem. Vi såg en massa poliser vid Coop och Bacohallen, så något var det på g där. Henrik tippade på nån ölpropvnigsmässa eller något sånt.

Väl hemma fick Isak lite fruktpuré och se fick han smaka mammas bulle. Men den var visst inte lika god som pappas. Elin ringde och sa att hon var på väg med Rebecca och att Håkan skulle komma senare med bilen. Han skulle åka från Enköping runt 18. Henrik var ute och testade högtryckstvätten, så jag bytte Isaks blöja, tog med mig en påse bullar och Lisbets sax vi låtade av henne för att vi skulle klippa Isaks hår. Men när vi var på ÖB köpte vi oss en egen liten sax, så nu kunde jag lämnat tillbaka den. När vi kom in så doftade det ljuvligt av lasagen, som hon höll på att göra. Hon sa att det var helt ok att komma in på en fika. Vi fikade där sen gick vi hem runt 16.30 och Elin kom väl vid 17. Rebecca sov så hon satte henne på baksidan med babyvaken på. Hon fick bulle och morotskaka och självklart té. Håkan dök upp runt 17.15 kanske. Minns inte tiden. Vi fikade, Isak fick gröt och sen fick det vara bra med sötsakerna idag. Han fikade ju hos Lisbet. Vid 18 åkte dom, Rebecca hann precis vakna sen var det dags att åka hem. Isak, mamma och pappa lekte i Isaks rum och han fick ny blöja efter att han bajat en lite liten klutt  Jag gjorde välling och Henrik satt med han i hans rum och Isak drack vällingen i sängen. Jag förberedde den ena fyllningen i pajen och Henrik gjorde pajdeg förrut så nu är det bara köttfärsfyllningen som fattas. Ska gå och göra den nu... sen ska vi kolla på Narnia 2 och käka tacopaj till. Ha dé

Postat av: Siris mamma

Låter som kanondag. Vi har haft det bra, var till Anna sen. Narnia som är så bra, ska väl ge mej på 2an snart jag med. Vi tar pizza vi. Kram på er

2009-03-07 @ 19:37:28

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: