En tripp till Öppna förskolan

DATUM: 2009-03-30 KLOCKAN: 19:27:03
Imorse vakna jag igen vid 5 tiden, fattar inte att jag måste vakna då. Det är ju så jobbigt. Jag gick upp vid 6.30 och Isak sov. Hörde han inte förren runt 7.15, jippi han har fattat det där med sommartid. Kom in till en riktig solståle om ville titta ut genomm fönstret och han pekade och sa dä dä. Sen fick han välling medans jag bytte hans fulla bajs blöja, oj oj, vad bajs det var. Råd frågade lite vänner på Facebook om det var ok att gå på öppna förskolan, Isak hade ju inte spytt sen i torsdags, och dom sa att det inte skulle vara nån fara. Så vi gjorde oss iordning och tog bussen 8.20. Isak var glad och vi åke ända ner till stan. Han satt och pratade för sig sj, jag gick in en sväng på Coop och snart var kl 9. Kom in på öppna förskolan runt 9.05. Det var fler som kom då, det var skönt. Så man inte alltid var först. Isak var så glad och han började leka på en gång, nu var han frisk igen. Det var skönt att se.Det var mycket nya mammor och pappor och en del som hade sin mormor och farmor med sig. Det är kul att se att dom följer med också. Vi hade sångsamling vid 10 som vanligt. Isak satt still och klappade händerna och var så glad. Sen var det dags för lite gröt och fruktpuré. Isak åt så snällt och han ville ha smörgås. Fick  det och han ville bara ha mer och mer. Pekade så bestämmt och sa " dä dä". Ååå var så skönt att han ville äta. Sen var gröten slut, då pekade han på fruktpurén på en gång och sa "dä dä". Han åt halva den burken, jag ville inte ge han mer. Man bör väl börja lite försiktigt. Sen var han mätt och nöjd. Vi lekte en liten stund till och sen var det dags att städa och gå hem. Isak somna nästan på en gång när vi gick och väl hemma så sov han 1 timme. Hade pratat med Liselott, om att komma bort efter att Isak sovit och leka lite. Hon har ju 3 barn, den mista i Isaks ålder.

Som sagt, Isak sov bara 1 timme och när han kom in var han lite trött och kinkig först men det gick över ganska så snabbt och sen var det fullt fart. Han kröp iväg både till sitt rum, in i badrummer, köket och vardagsrummet. Jag tog med han ner och vek lite tvätt och startade en maskin tvätt till. Sen började jag bli lite hungrig. Hade bara tagit en macka och riskaka på öppna förskolan. Så jag steke på lite pytt i panna och ett ägg. Gav Isak kanske 1 dl pytt i panna. Som han fick sitta och äta själv. Han åt så snällt och knappt några bitar kom på golvet. Han fick dricka blåbärsoppa till och han älskar ju det. Sen var kl 14 och jag tänkte det kanske är dags att gå om vi ska gå till dom idag. Men Isak var på så gott humör efter han ätit så vi kom inte iväg förrn runt 14.30. Väl bort där så hade dom med precis avslutat lunchen så vi kom ganska så bra tid. Vi lekte och dom stora barnen ville gå ut på deras altan och leka. Dom tog på sig mössa och en varm tröja, sen sprang dom där ute.. Och självklart skulle dom små med få komma ut där. Tog på Isak en tjock tröja, mössa, termobyxorna och skor. Sen fick han krypa så mycket han ville där ute. Men han blev kall om sina händer ganska så snabbt, så då var jag ju tvungen att ta på han sina vantar, då kunde han ju inte grepa något. Så vi gick in. Snart kom dom andra in med och vi målade, lekte med olika gosedjur som lät när man slängde som i golvet. Sen var kl 16 och jag började klä på Isak för att gå hem till Henrik. Henrik ringde och sa att han inte hade nån nyckel. Men vi var ju påväg hem. Ingen fara på taket...

Väl hemma var vi ute en stund. Isak gick lite längs med trappen och sen fick Isak gunga lite. Men vid 16.45 gick vi in och Isak fick gröt vid 17, han ville inte ha först. Men när han fick en egen sked och äta med, då gick det bra. Han åt upp allt, säkert 2dl. Sen ringde Elin och frågade om dom fick kika förbi en sväng, och det gick ju bra. Dom kom kanske runt 17.30. Dom frågade om dom fick långa Henrik släpa imorron. Dom hade precis kommit från Västerås och hittat något på Ikea som dom skulle köpa, men då behövde dom släp, för att få hem det. Och dom skulle åka redan imorron och köpa det. Men det skulle väl gå bra. Ev ska jag och Isak med följa med till Västerås imorron. Jag ska kolla om jag hittar något snyggt till Isaks 1 års fotografering. Nu ska jag snart vispa ihop en våffelsmet. Vi hade lete grädde kvar i kylen, så vi skulle käka det ikväll. Ha dé

Postat av: Leona

Vad roliga saker ni hittar på om dagarna =)

2009-03-31 @ 19:52:25
URL: http://hunnybunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: