En sväng till Barkaby och en lugn söndag...+ Måndags besök hos Maria och Siri

DATUM: 2009-03-16 KLOCKAN: 19:51:38
Igår vakna Isak som vanligt vid 6.15 Jag hade legat vaken sen kl 6 och kände mig väldigt pigg. Så jag gick upp och tog Isak och Henrik fick lägga sig igen. Var helt ok. Isak och jag busade, kollade på tv och busade lite till. Sen kom Henrik upp. Ja, han tyckte det var ett himla liv i från vardagsrummet, undra vem det var som förde ett sånt liv, haha. Sen åt vi frukost. Isak fick välling och sen bar det iväg till Barkaby. Vi skulle leta efter ett släp till en Bobby Car som han ska få av Mormor/morfar. Men tyvärr hittade vi inget. Men vi köpte en ny microvågsugn. Jätte fin och verkar vara väldigt användbar. Jo just det, på vägen till Barkaby hade vi inte hunnit långt förren Isak sätter igång och bara gallskriker. Vi tror att det var tänderna som spökade, att det var en tand som sprack igenom skinnet och det måste ju göra super ont.Sen somna han men hann bara sova ca 30 min, så skulle vi försöka lyfta ur han och i vagen och han skulle sova vidare. Men inte då, det skulle han inte göra. Vi gick först ett varv på Ikea. Sen Mediamark, där vi köpte microvågsugnen. Men vid 12 så kände vi att vi var klara så vi åkte hem. Isak var vaken hela vägen hem, nja han somna när vi hade 5 min bil resa kvar. Men då gick det lättare att lägga över han till sin vagn och han sov kanske 40 min till. Vi hann inte äta, maten var precis klar när han vakna. Vi käkade persiljesmör med kroketter och snitzel. Mumsigt värre. Sen sa Henrik att han skulle jobba imorron (sändag) den tiden som vi brukar åka och bada. Så vi bestämde oss lite snabb att vi skulle åka och bada idag istället. Så vid 15 var vi i badhuset, 15min tidigare hade vi suttit hemma och bestämmt oss. Isak hade lika kul som vanligt men man märker att det är något som oroar honom. Det är nog tänderna som gör ont och kliar. När vi var hemma fick han mat och vi lekte en stund. Han la sig som vanligt vid 18.30 och jag började med en tacopaj, ja jag vet, vi åt det förra veckan. Men vi hade alla ingredienser som behövdes till en sådan och köttfärsen som Henrik köpte i torsdags var inte fryst än, så vi var tvugna att ta den idag. Lite av den sparade jag till morgondagens köttfärssås. Ja sen käkade vi den och kollade på tv. La oss kanske runt 23, kollade såklart på melodifestivalen.

Söndag: Idag vakna Isak vid 6.30, sovmorron en hel halvtimme, tack Isak haha. Men han vakna inte på den bästa sidan inte. Nej, han hade mer ont av sina tänder idag, han skulle bara bäras på och han var så kinkig så. Mmm, mamma orkade inte till slut, kände jag. Men det var bara att bita ihop och sen gick vi ut en sväng innan han skulle sova. Han somna runt 11, utan att fått mat, så han sov bara 1½ timme, vakna lika grinig som han var innan vi kom ut. Mmm, hungrig då. Jag hade gjort köttfärsåsen och vi skulle precis börja äta, så vakna han. Mmm, bara att ge han samtidigt. Sen kom en vän till oss. Anna Öhlin, hon bor i Skänninge med var upp och hälsa på en vän. Så hon tog vägen förbi oss innan hon skulle fara hem igen till Östergötland. Hon och jag har gått i samma klass i gymnasiumet, så det var skoj att ses igen. Hon hade inte träffat Isak innan och hon tyckte ju han var såååå söt. Han var lite blyg i början,  men sen kom både bullar och kakor fram på bordet och då blev det annat att tänka på en ny främmaden person. Sen log han mot Anna och det gick så bra så. När Anna hade åkt skulle Henrik in och jobba, så Isak och jag gick över till Lisbet en stund. Gav Isak mat innan vid 16 och sen gick vi in. Henrik sa att jag kanske skulle gå ta nattningen själv idag så jag ville göra något annat än att bara sitta hemma och försöka roa en kinkig kille. Vi gick över och vi snacka lite och Isak släppte taget flera gånger och stod och lekte med saker. Sen såg jag att Henrik kom hem, efter bara nån timme. Så det var skönt att han kom hem så snabbt och vi gick också hem såklart och möte pappa Henrik. Jag gick in i Isaks rum och lekte en stund sen var det dags att göra sig klart för natten, för Isaks del. Han somna med välling flaskan i munnen. Jag hade förberett ett glas med vatten och hans tandborste, men jag hann inte. Vi la Isak och jag hade börjat baka, kärleksmums, snoddas, moccaruta, kärt barn har många namn. Den blev bra, fast inte riktigt klar i mitten, men den blev en tjock botten med. Sen käkade vi ägg och räkmacka och sen en bit av kärleksmumsen såklart. Vi kollade på Beck,, hela avsnitter den här veckan så vi la oss vid 23.15.

Måndag: Igår hade jag och Maria pratat om att jag och Isak skulle komma på besök. Så det gjorde vi. Isak vakna redan redan strax förre 6, så jag ville ju vara hos dom redan vid 9:o. Och det var ok. Vi sa att vi skulle gå till Öppna förskolan, för att kunna hålla barnen vakna minst till 11. När jag kom till Maria hade Isak redan nickat till och velat sova nästan hela vägen. Så Maria och Siri gjorde sig klara, så gick vi bort mot Öppna förskolan. En kompis till Maria, Theres med barn skulle ockås dit, dom bode granne med Öppna förskolan, så 2 av hennes 3 barn var ute redan och cyklade. När vi kom fram, såg Maria att det var släckt och stolarna stod uppställda på bordet fortfarande, fast det bara var 10min kvar innan dom skullle öppna. Då kom Therese på att dom hade stängt idag, pga att personalen var i väg på utbildning, dom skulle ha stängd både idag och imorron. Jaha, vad gjorde vi nu då, var bara att traska hemåt, Therese sa "Jaha, Maria då går vi hem till dig då". "Nja, sa Maria, ja det kan vi göra", Men hon ångrade sig och frågade om det inte var ok att vi följde med henne hem till henne istället. Och efter en stund lyckades vi "övertala" Therese att vi kunde komma hem till henne. Så vi ramla in där alla och vi hade så mysigt så där. Isak och Siri lekte och hennes barn var så snälla så. Sen gav vi dom små mat vid 10.30 och 11 gick vi, och dom somna på en gång. Dom små liven sov i 2½ time, tror det beror på att dom fick mat innan dom somna. Vi hann kolla på datorn, Maria tvätta av sig lite snabbt, vi käkade lunch och kollade datorn lite till. Sen vakna dom runt 13.30. Då var det full rulle. Isak fick lite gröt vid 14, och sen kom Siris pappa Roger vid 15 och Maria hade lovat att skjusa hem oss eller till stan när hon skulle in vid 15.30. Så vi åkte då och sen väntade vi på Henrik, för vi skulle kolla på en ny mobil till MIG. Blir en Sony Ericsson 890i. En brun, den är så snygg. Ska byta abonnemang sen med till Tele2 Snackis. Sen åkte vi och handlade och Isak var inte så road över det, mycket bättre när vi kom hem och in i Isaks rum och leka. Sen fick han sin välling vid 18.15 och 18.30 gick Henrik in och la han. Nu ska jag gå till Henrik och ge han en kod som han behöver för att kunna beställa min nya mobil. Vi ska käka våfflor idag med sylt och grädde. Mumsigt va? Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: