En ny vecka börjar...

DATUM: 2009-03-09 KLOCKAN: 19:02:16
Imorse vakna Isak 6. Jag gick upp vid 6.10 och Isak började bli otålig inne i sitt rum. Var tvungen att skynda mig på och sen gick jag in till han och hämtade han. Henrik kom upp vid 6.20. Han skulle börja 7 idag. Isak och jag gjorde som vi brukar och Henrik gick vid 7. Sen var det fullt ös. Vi snacka med Elin, Anna och Erik, Erik är pappa till barnen som bor borta vid krökn. Vi bestämmde att vi skulle komma förbi dom runt 9.30. Isak fick gröt vid 8.30. Vi kom iväg vid 9.30 och Isak började hänga och nästan nästan somna i vagnen, den lilla biten, tur att det inte är så långt dit. När vi kom dit lekte vi och vi fick lite fika. Sen gick jag hem runt 11 och Isak somna på en gång. Sen gjorde jag nudlar till Henriks lunch, han skulle ha wok gryta till. Sen började jag leta fram mina betyg och papprerna till Vuxenutbildningen i Kungsängen, som jag ska söka till snart. (Barnskötarutbildning).

Jag pratade med en mamma som heter Anna och hon skulle till ÖF idag, och jag stod där i valet och kvalet om vi med skulle gå. Men till slut bestämmde jag mig och jag värmde en burkmat till Isak och vid 12.45 börjde jag gå ner mot stan. Isak sov hela vägen och jag var nere vid Bacohallen vid 13.10. Jag gick in på simhallen och Isak vakna när jag kom in dit. han fick burkmaten jag hade värmt och sen gick vi till ÖF. Det var mycket ban där... stora barn och små barn. Isak kröp iväg och lekte med alla möjliga barn och han älskar ju det lilla bordet med tågrälsen. Och det var ju större barn som lekte där med, men han gillade att det var äldre killar där med.  Sen skulle vi ha sång samling och Isak ville inte till en början men han satt kvar sen iallafall. Sen rusade massa mammor och barn och skulle fika, så jag och Isak lugnade oss och lekte på. Det var fler som inte fikade så det fanns kvar barn att leka med. Isak och jag satte oss och fikade runt 15. han fick ett halvt päron då. Sen gick vi mot stan vid 15.30. Jag gick in igen till Dialekt butiken och kollade mobil. Jag vill fortfarande ha den här:

Sony Ericsson T700

Vill ha

Ja, vi får la se hur det blir med den saken. Sen gick vi vidare och kollade på Lindex och Åhléns. Sen var det dags för Coop. Gick in och handlade och sen tog jag mig en Franch Hotdog när jag kom utan för Coop, på Grillen. Sen börjde vi gå hemåt, Henrik skulle komma och möta oss. När vi kommit förbi Bacohallen, kom han springades efter oss. Då hade han fått skjus av Anders ner till stan och sen hade jag visst missat han och gått förvi han. Var så inne i min Hotdog haha.

Väl hemma lekte vi, Isak fick gröt och Henrik och jag fikade lite. Sen lekte dom mer och jag skalade lite potatis. Jag tänkte göra potatis och bacon gratäng till kvällsmat. Sen fick Isak välling och var så trött så. La han som vanligt 18.30, sen gick Henrik iväg för att fixa lite med Isaks tripp trapp stol. Den ska bli svart.Blir nog läckert. Nu ska jag gå ut och skiva potatis.
Ha dé...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: