En lugn söndags morgon

DATUM: 2009-03-08 KLOCKAN: 11:31:15
Godmorron, Isak vakna strax förre 6.30. Vi satte oss i soffan, bytte blöjan och han fick sin välling. Henrik kom med upp och höll oss sällskap. Tack älskling för att du finns. Vi satt och tittade på Lotta på Bråkmakargatan. Sen gick Isak runt och grejdade för sig själv. Vi lekte med han och vi kollade på tv, zappade mellan olika barnprogram. Tiden gick och Henrik började bli hungrig, han tog sig lite rostat och Isak fick ett smrögåsrån med smör och ost på. Mmm, gillade han verkligen. Mmm, ingen katt som ville bli matad idag. Sen lekte vi vidare. Vi gick in i Isaks rum och byggde lite lego, och tog på Isak lite vardagskläder. Han hade pyjamasen på sig ända till 9.30, mysigt. Sen behövde Henrik gå ut och slänga in ved, så Isak och jag stod i köks fönstret och tittade när han slängde in. Isak gillade det, han bangade på fönstret för att Henrik skulle se han och vinka. Sen fick Isak lite gröt och 2 majskrokar. Jag började förbereda lunchen, spagetti vattnet och köttfärsåsen. Isak var inte så road över det, så som tur var kom Henrik in snart och tog Isak. Sen hade vi bestämmt oss för att ge oss på Isaks frilla. Henrik skulle klippa och jag skulle roa Isak. Men det var lättare sagt än gjort. Haha, Henrik, jag och Isak kommer leva i hundra år, om talesättet, "ett skratt förlänger liver, stämmer. Gud vad vi skrattade, såg ju inte klokt ut. Henrik hade gjort hans lugg helt kackigt och så kom jag där och skulle rätta till det och då blev det typs spik rakt och han såg ut som en munk. Nej, innan vi ska till badhuset i eftermiddag, nåste vi upp till ÖB eller Ica och köpa oss en hårtrimmer. Så här kan han inte få se ut vår lille prins. Sen gick Henrik ut med Isak runt 10.30 och Isak somna på en gång. Nu ska vi snart käka, pastan håller på att koka, vi ska kolla på Beck samtidigt tänkte vi. Ha dé så länge...

Ja, nu har hela dagen gått och jag tänkte berätta om eftermiddagn. Isak sov 2 timmar och när han kom in  hade jag ju spagetti och köttfärsås till honom. Men han vill inte ha köttfärsen och spagettin heller, jag blev lite ledsen på han att han inte ville äta min mat. Men tog fram en burkmat till slut. Den åt han upp iallafall. Sen ringde Elin och frågade om vi skulle åka och bada och det hade vi ju tänkt. Vi var i badhuset runt 14. Men Elin, Håkan och Rebecca kom nog inte förren vid 14.30. Sen när vi badat klart, vi var säkert i 1½ timme, så åkte vi till Ica Maxi och köpte en hårtrimmer. Väl hemma tog vi oss en fika och Isak fick smaka lite bulle. Sen lekte Isak och Henrik i Isaks rum, med lego. Jag började diska av lite grytor och stekpannor, det som är så trist. Ja, måste ju göras. Sen gjorde jag mig lite té. Isak var ganska så trött sen vi kommit hem från badhuset. han fick 2dl gröt vi 17 och sen klippte vi honom igen då. Det var Henrik som gjorde det och jag underhöll Isak. Sen salvade jag hans kropp och han fick välling. Men han ville bara ha ca 100 välling så 18.30 prick, la vi han. Och han verkar somnat på en gång. Nu ska jag och Henrik sätta oss och leta på lite kort, till en ram vi köpt på Ikea, som rymmer 15 kort. Kommer bli som ett släkt träd, för jag,Henrik, Isak, Sally och Tussie ska vara med. Och sen Mormor, Morfar,Moster,Farmor,Farfar,Farbror,Faster och Kusin Anton. Hoppas vi lyckas hitta några bra kort. Ha dé

Postat av: Leona

Då kanske vi inte ska ge oss på att klippa Lukas =)

2009-03-08 @ 17:27:06
URL: http://hunnybunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: