En lugn Onsdag

DATUM: 2009-03-11 KLOCKAN: 19:42:23
Imorse var både jag och Henrik upp förre Isak, hör och häpnar. Vi gick upp runt 6.15 och jag fixade som vanligt. Sen kikade jag in i hans nyckelhål runt 6,45. Och då såg vi ju att han stod upp där inne, men vi hade inte hört ett ljud ifrån han, så han hade säkert precis ställt sig. Henrik öppnade dörren och vi gick in till han. Henrik hann bara säga godmorron, sen var han tvungen att gå ut och ploga. Jag och Isak stod i Isaks fönster och tittade på pappa som plogade snö. Sen gick vi in och bytte blöjan och Isak fick välling samtidigt. Sen var det full rulle. Snacka med Maria, som var ledig, hon har jobbat 2 dagar och ska jobba lördag och söndag med. Dom skulle komma en sväng framåt efterniddagen, alltid trevligt. Men på förmiddagen hade hon bestämmt att hjälpa sin mor. Isak och jag käkade lite frukost vid 9 och sen gjorde vi en super god banankaka med krossad choklad i. Tog med mig bullar och ny bakad kaka till Lisbet. Och hon hade sina barnbarn hos sig, så dom fick var sin bulle med. Dom gillade den, det var kul Sen gav jag Isak en burkmat vid 11 och sen ut och söva. Han somna som vanligt nästan på en gång. In fort sen för att göra lunch, innan Henrik kom hem vid 11.30. Hann precis klart med korvstroganoffen och pastan. Hade färsk pasta till, det är ju så gott.

Maria och Siri kom runt 12.30 och Isak sov till 13.30. När han kom in lekte dom för fullt och det är så kul att se att dom lite kan leka med varandra. Isak fick lite gröt runt 14. Det var gröten som han inte ville ha i förmiddags. Men han käka på nu och Siri ville med ha något att äta, men inte gröt. Vet inte va hon ville ha, kanske glassen som Maria och jag käkade. Isak var faktisk "peppar peppar" inte ett dugg intresserad av glassen. Den här gången. Sen lekte vi i Isaks rum och Maria och Siri åkte hem vid 15.15. Isak och jag gick ut och åkte lite pulka och vid 5.45 gick vi in igen och snart kom Henrik. Jag och Isak busade i våran säng, han hade jätte skoj. Sen fixade jag lite med allt möjligt. Och Isak fick min mat idag igen. Korvstroganoffen och pastan. Han käkade ganska så bra, men sen fick han gröten som Siri inte ville ha tidigare. Sen var det fullt ös en stund till. Henrik och Isak ringde Isaks farmor, för hon fyller år idag och dom lyckades kolla på webkameran på varandra.  Sen gick Henrik och Isak in vardagsrummet och Isak började gå med gåvagnen. Framåt och backade och grejade, gick bättre nu än i förmiddags. Då ramlade han handlöst bakåt när han skulle gå baklänges med gåvagnen, aj aj.  Sen var det pyjamas och välling dags. Och Isak var riktigt trött. Henrik la han, han var lite ledsen en stund men sen somna han och det var skönt att vi slapp gå in till han. Nu är min hemma gjorda lasagne klar. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: