En jobbig dag...

DATUM: 2009-03-24 KLOCKAN: 19:24:38
Ja, imorse vakna jag redan runt 4 och hade väldigt svårt att somna om. Jag somna om nån gång mellan 5.30-6. Mmm, ja det var inte kul alls. Sen bli väckt då, för att Isak vaknade kl 6, var INGEN bra start på den här dagen. Mmm, Isak var ganska lugn på förmiddagen. Vi skulle till öppna förskolan, så vi gjorde oss i ordning runt 8. Sen tog vi bussen ner, men det var sånt bus väder. Jag gick in på Idrotts huset, för kl var bara 8.30 när vi kom ner på stan. Isak var ledsen och vi satte oss där inne och tittade på skolbarn som badade. Isak fick en burk med grötpuré. Han käkade inte upp allt, hade inge matlust. Sen gick vi till Coop en sväng, för kl var bara 8.50. Isak somna på vägen dit, han var mycket ledsen först, sen somna han. Mmm, jag var på öppna förskolan vid 9.10, och Isak hade fått sova en kvart. Men när vi kom dit, väckte jag honom. Ville ju inte att han skulle sova än. Isak var väldigt lugn och satt i mitt knä säkert 10min innan han ville ner. Säkert trött. Känner nu efteråt att han kanske skulle behövt sova, fick dåligt samvete. Vi lekte på och snart kom Albin med sin mamma och pappa. Sen var det dags för sångsamling. Och sen fick Isak bara ett halvt äpple och lite riskaka av mig. Vi gick vid 11.20, Isak var ledsen ända fram till vattenparken, där somnade han. Det var fortfarade blåsigt och snöade när vi kom ut, men avtog efter en stund. När jag kom hem, snöade det inte mer. Ställde Isak på baksidan. Men när Henrik skulle tillbaka till jobbet, smet Sally ut.

Och efter kanske 10min låg hon på Isaks vagn. Och snart hördes ett gallskrik uteifrån vagnen. Då blev jag j_vligt förbannad på Sally. Sprang ut, slänge igen dörren efter mig, ut och hämtade en skrikade unge, skrek på Sally att "jag orkar inte mer". Tog in Isak, Sally fick stanna ute, slänge igen dörren igen bakom mig. Och Isak bara grät och grät. La mig i soffan med Isaks gosehund, Bulten. Men han kom inte till ro till en början. Gjorde välling till han och han drack upp den. Sen la han sig på mig igen. Grät, men kom till slut till ro och somnade. Vi sov kanske i 30min. Sen när han vakna var han ledsen igen. Helt otröstligt. Han dregglar och han grejar med fingarna i munnen. Och när jag skulle gnida in tandköttet med alvedon, så bet han sig själv i tungan. Gud vilket liv det blev. Jag såg inte att han gjorde det då, så jag undrade ju vad det var frågan om, men sen fick jag se. Sen efter en stund ville han iallafall ner och leka lite, men så fort han gjorde sig minsta illa, blev det skrika av igen.

Vid 16 kom pappa hem och sen kom Albin med sin mamma och pappa på besök. Isak var fortfarande väldigt kinkig, men lekte lite iallafall. Sen skulle vi ge han mat, men det ville han inte ha. Henrik gjorde gröt och det käkade han. Sen åkte kompisen Albin runt 17.45, och Isak lekte på. Han var på lite lite bättre humör. Sen fick han pyjamas och välling, och alvedon. La han som vanligt vd 18.30, han låg och snacka med sig sj i kanske 5min. Och nu är jag helt slut, orkar inte mycket mer idag. Hoppas på en bättre dag imorron. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: