En glad Isak idag...

DATUM: 2009-03-05 KLOCKAN: 19:59:55
Isak vakna som vanligt vid 6.15, fast Henrik inte skulle börja jobbar förren kl 7 idag Jag sms;ade Maria på en gång när Isak vakna och sen gick jag upp och gjorde hans välling. För han hade inte tålamod att stå och vänta till kl 6.30, när mamma ville gå upp. Nej, gick in till han och han gav mig det där leendet som bra Isak kan ge. Han vill komma upp på en gång nu för tiden, nej han vill inte stå och kika på saker och ting. Vi tog med ny blöja och våtservetter som vanligt till vardagsrummet och pappa Henrik  kom och åt sin frukost med oss i vardagsrummet. Jag värmde Isaks välling och sen satt dom där mina Älsklingar och åt frukost ihop. Sen gick Henrik till jobbet och Isak och jag fortsatte att titta på Thomas Tåg", sen kom Postis Pär och sist men inte minst Rubert Björn. Det verkar som Isak vill vakna den där tiden,  som han gör nu, för att kunna sitta med sin vällingflaska och titta på dessa program i lugn och ro.

Sen lekte vi för fullt. Och plötsligt i allt skratt och lek fick jag syn på den. Det där lilla lilla risgrynet i överkäken. Den tredje tanden hade kikat fram. Ååå, så kul. Snart kommer säkert den fjärde,femte,sjätte osv. Det kommer nog gå fort med tänderna nu. Maria ringde oss vid 7.15 kanske. Vi snackad om barnen och om dagen. Ev skulle hon och Siri till Marias mormor idag och dom skulle fråga Siris mormor om hon ville följa med. Sen visste dom inte vad dom skulle göra. Jag visste bara att jag ev skulle ner på stan efter lunch och träffa Sussie. Men annars blev förmiddagen lugn.  Jag lekte på med min glada prins och sen ringde jag över till grannen runt 8.30, och hon hade varit vaken en stund, som tur var. Vi pratade en stund och sen sa hon att det var ok att vi kom över runt 10 på en fika. Tack så mycket, då kommer tiden gå en stund där. Packade ner 3 morotskakor i en burka och rörde ihop gröt till Isak. Tänkte ge han det vid 10 tiden. Sen gjorde vi oss i ordning. Isak och mamma käkade frukost vid 9:o. Vi delade på en smörgås och jag tog té och Isak fick lite vatten. Men dom bitarna som Isak fick av mig, gav han bort hälften av till Sally. Mmm, han tyckte det var super kul att hon åt ur hans hand. Mmm, han fick hålla på. Det gillade han ju. Sen gick vi över till Lisbet vid 10. Vi var där till ca 11, Isak fick sin gröt vid 10.30 och sen la jag honom i vagnen vid 11.15. han somnade på en gång.

Jag gick in och satte på pasta vatten. Henrik skulle ju komma om 15min. Hade tagit upp baconsås som vi skulle ha till pastan. Henrik kom och vi käkade. Jag hade snackat med Sussie på msn och vi bestämmde att vi skulle ses på stan vid 14 tiden.Sen gjort jag  iordning välling i en flaska som Isak skulle få när vi kommit ner på stan. Isak sov till ca 12.45. Han har vaknat den här veckan igen och varit ledsen. Inte kul alls. Men han verkar inte mer trött utan bara ledsen. Han kanske drömmer. Skulle gå ut och ta in han, då kom sotaren, som skulle kommit igår. Nej, han hade gptt fel igår så han kom idag istället. Jag hämtade Isak och tog av han. Vi skulle ta bussen ner, bestämmde jag. Nej, Isak skulle adrig orka sitta i vagnen ända ner till stan, nu när han hade sovit 1½ timme i vagnen. Sotaren tittade lite inne och sen gick han ut och upp på taket. Jag och Isak gjorde oss iordning runt 13.30 och gick ut. Bussen kom strax därefter.

Vi var ner på stan vid 13.50. Sussie stod utanför apoteket och väntade. Vi gick till Tammerfors och tog en fika. Isak fick sin välling. Snart kom det in 5 barndmän som charmade Isak och Isak charmade nog dom med, för dom tittade och log mot varandra. Plötsligt när vi kikade ut alla, jag, Sussie och 5 brandmän såg vi Brolle Jr där. Javisst, han gick in i video butiken som ligger bredvid Tammerfors. Alla satt där på spänd för att INTE missa när han var påväg ut och till sin Jeep igen. Vi vämtade och väntade och väntade. Och till slut kom han ut och satte sig snabbt i sin bil och åkte iväg. Sen gick vi till Dialekt, jag skulle kolla på en ny mobil. Tänkte om jag skulle önska mig en i födelsedags present. Sen gick vi till Air Call och kikade, men dom var dyrare där. Jag vill ju behålla mitt mobil nr. Nej, ska laga mat nu, men kan fortsätta senare, med resten av eftermiddagen och kvällen.

Senare: Här jag igen för att berätta om slut klämmen på den här dagen. Sussie ville till M-klädhuset och kolla lite innan hon skulle börja jobba 16.30, så vi traskade dit. Isak hade en tandborste som han lekte med och var gansk så nöjd. Sen gick Sussie till jobbet och jag gick in på Coop med Isak: Vi tittade lite på leksakerna där och sen gick vi och tog en banan. Alla barn får ju en banan gratis och jag tänkte att jag måste testa om han vill ha och klarar av att få behålla bananen. Och han ville verkligen ha... och fick behålla den. Vi gick bort mot idrottshuset. Henrik skulle hämta oss när han slutat, så skulle vi åka till Ica eller Willys och handla. Vi satt inne på idrottshuset när han ringde, för det var så kallt ute. Henrik ringde vid 16.15 och så kom han dit och hämtade upp oss.

Isak var lite gladare idag att åka bil, än igår när vi åkte med Maria och Siri. var nog för att jag inte satt med han där bak och att han inte hade några saker att leka med i Marias bil. Vi åkte till Ica och Isak var så glad så, att pappa var med. Sen väl hemma var kl redan 17 och han fick ingen grt då utan vi lekte på. Henrik började dammsuga och jag lekte med Isak. Jag bäddade rent i våran säng med, ska ta Isaks säng imorron. Sen fick Isak gröt vid 17.45. Isak käkade med god aptit. Jag tog av han allt utan hans body, så fick han gå och krypa omkring med den bara. För jag visste att det var ingen idé att byta blöjan på han, för efer han ätit gröt så bajar han alltid efter nån halvtimme. Och vem var det som hade rätt. Henrik bytte på han och Isak fick en ny pyjamas på sig, som jag köpt på "Liten" butiken på stan, dom hade halva priset på allt, så då fyndade jag. Sen fick Isak 1dl välling vid 18.45, han låg då i sin säng och drack. Henrik satt inne hos han och när han hade druckigt upp, såg det ut som han ville ha mer sa Henrik. Henrik tog flaskan från han, då la han sig på sidan som vanligt och höll om sin hund Bulten. Sov gott Isak. Sen satt Henrik ioch jag vid var sin dator och vid 20 stekte vi oss två hamburgare och kollade på "Antikrundan". Nu ska jag kolla på "Andra Avenyn" avsnittet som jag missade i tisdags. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: