Besök av en 11månaders Bebis

DATUM: 2009-03-04 KLOCKAN: 20:06:13
Halloj, Isak vakna 6 imorse. Men mamma hämtade han inte förren kanske 6.45. Nej, han fick stå eller ligga, vad han nu gjortde en stund. Han var ju inte ledsen och det tog en stund mellan snacken. Så jag ville inte rusa in där. Isak var så glad när jag kom in och jag hade fixat hans välling och lite té åt mig. Han fick ny blöja och han åt sin välling till Thomas Tåg och Postis Pär.  Sen hade han inte ro att ligga ner mer, när vällingen var slut. Vet inte nu om det var jag eller Maria som ringde men vi hördes av som vanligt, allt ska vara som vanligt. Skönast s¨. Frågade om dom ville komma men dom visste inte riktigt än. Siri hade inte varit sitt rätt jag nu på morgonen så Maria ville avakta en stund. Skulle höra av sig inom 1 timme. Så Isak och jag fortsatte leka och sen ringde hon runt 8-8.30 och sa att dom kom gärna. Gud vad kul, skönt att slippa vara själv, eller själv och själv är man väl inte men kul att barnen har nån att leka med och så. Och att vi, Maria och jag kan umgås och snacka. Maria och Siri kom runt 9:o.

GRATTIS SIRI PÅ 11 MÅNADERS DAGEN!!!

När dom kom käkade vi fruksost. barnen fick lite smörgåsrån med smör och ost på. Sen ville Isak ha gurka, han käkade en massa gurka haha. Sen leke dom en stund och runt 10 fick Isak gröt. 2dl ungefär. Maria tyckte vi skulle försöka vänta en stus med att gå ut och lägga dom och dom verkade inte speciellt trötta än så vi väntade. Isak och Siri lekte med oss i Isaks rum och rint 10.45 gick vi ut. Dom somnade på en gång nästan båda två. Sen gick vi in och började med mat. Maria gjorde kycklingen och jag riset. Det blev super gott Maria. Hon hade i kyckling, champinjoner,massa kryddor,paprika och ca 3dl creamfraich. mums, och jag gjorde ju riset då. (I en riskokare). Henrik ringde hem och frågade om maten var klar för det hade strulat till sig på jobbet så han var tvungen att käka och sen tillbaka så fort som möjligt. Det var ca 10min kvar på maten. Han kom hem och käkade och gick. Vi hade velat att han skulle hjälpa oss med bilstolen. Vi sa att vi skulle åka och hälsa på Elin och Rebecca och då var vi ju tvungna att flytta över Isaks bilstol till Marias bil, men vi fick göra det själva. Och vi lyckades, KVINNOR KAN, eller hur Maria?


Så när barnen sovit klar, dom sov ca 1½ timme båda två. Så fick Isak välling och Siri mat, så åkte vi till Elin och Rebecca. Vi köpte lite fika bröd på Ica Bergvreten och sen började Isak gråta, när vi hade kanske 5min kvar. Och Siri började med, nej sympati grät. Stackars Siri, visste nog inte varför hon grät, hon bara gjorde det för att Isak gjorde det. Väl framme hos Elin blev det bra. Både Siri och Rebecca skulle äta, så Isak fick leka själv en stund. Sen lekte dom alla 3 och vi "mammor" fikade. Visseligen ville ju både Siri och Isak smaka av kexen, och det fickd om ju. Mmm, dom små kakmonstrerna. Vi stannade till ca 15.45. Sen åkte vi för att komma hem lagom till Henrik skulle sluta, så han skulle kunna hjälpa oss ur med bilbarnstolen. När vi gick in till Henrik på jobbet var han tvungen att jobba över så vi fick ta ur solen själva, men hade vi fått i den skulle vi väl få ur den. Isak började bli riktigt trött, visse inte vad jag skulle hitta på. Gav han gröt vid 16.30 och sen såg jag att Lisbet kom hem, gick över till henne vid 17. Var där nån timme. Sen hem och byta om till pyjamas, välling och borsta tänderna. Sen lägga Isak och han somna på en gång. Jag började leta reda på ett recept på morotskaka, och nu har jag gräddat själva kakan. Ska stå och svalna och sen på med den goda smeten, mums. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: