Besök av Anna K

DATUM: 2009-03-06 KLOCKAN: 19:25:40
Halloj, imorse vakna Isak redan runt 5.30. Men vi hörde han bara nån gång ibland så både jag och Henrik låg kvar till 6.15, innan vi gick upp. Jag gjorde vällingen och Henrik gjorde sin frukost. Henrik gick in och hämtade Isak och vi gjorde sxom vi brukar. Henrik satt inne i vardagsrummet och käkade frukost med Isak. Mamma hade en kopp varmt té, super gott. Sen gick Henrik till jobbet och Isak och jag fortsatte att titta på tv och snart var det dags för "Thomas Tåg" och "Postis Pär". Mmm, jag ringde Maria runt 7.30 och dom grejade med lite allt möjligt. Maria skulle ev hälsa på sin bror som bor i stan idag. Så det blev nog ingen tripp till oss. Jag pratade med Anna K och vi bestämmde att hon skulle komma vid lunch, utan barn. och så skulle vi ta en lunch på stan. Hon skulle då ta med en tripp trapp stol som vi köpt av dom för 450kr. Och vi fick bygel och sitt dynorna, för rygg och bak gratis. Maria sa att bara dom går på ett par hundra kronor. Tack så jätte mycket familjen Kopparhed. Isak och jag fortsatte leka och runt 9:o tog vi oss en smörgås och Isak fick lite gröt. Han käkade på och delade såklart med sig lite av smörgåsen till Sally. Sally hade förresten varit ute hela natten, mmm ingen som hade tänkt på det. Sen grejade vi för fullt i Isaks rum och vid 10 började han bli lite trött. Jag väntade på att han skulle baja efter all gröt han hade ätit, men det ville han inte. Så det var bara att klä på han och ut i vagnen. Han somna lika snabbt som vanligt. Det är så skönt, hoppas det håller i sig. Snart har han varit utan napp 1 vecka, på söndag.

Anna kom runt 11 och vi snackade lite och stolen var jätte fin. Visseligen ska Henrik måla om den till svart, men det var absolut värd 450kr. Anna och jag bestämmde oss för att ta Kebab och Falafell huset, mitt på stan. Och när Henrik kom hem ville han självklart följa med. Isak hade sovit ca 1½ timme när vi skulle sticka. Det var helt ok och han var så glad, så det kanske räckte med det. Väl nere på stan så gick vi och käkade. Henrik fick ringa jobbet och säga att han kanske blev lite sen tillbaka. För vi kom ju ner till stan runt 12 och 12.30 är ju Henriks rast slut. Men tror han åkte tillbaka runt 13. Sen gick Anna, jag och Isak in på "Liten" butiken. Och Anna fyndade lite. Nästa vecka ska dom flytta och ev så öppnar dom veckan efter igeb. Såg bakom disken i ett rum att dom hade fått in så mycket fint, och säkert ganska så dyra kläder och saker. Sen gick vi in på Lindex och en snabb vända på B-Young. Åkre hissen ner till Åhlens, men gick bara raka vägen ut på andra sidan. Jag var tungen att gå in på Coop och köpa bananer, blev ju mer än bananer i slut ändan. Som vanligt. Men Anna sa att det var ok så vi gick in. Sen tog vi en snabbis in på M-klädhuset och sen skjusade Anna hem oss.Sen var hon tvungen att åka hem på en gång. Skulle hämta barnen på dagis.

Isak fick lite banan när vi kom hem och sen lekte vi i hans rum. Runt 15 gick vi över till granne och vi fick som vanligt lite fika. Jag hade med en festis till Isak. Vi gick hem igen vid 16.10 och Henrik hade kommit hem. Sen lekte vi i Isaks rum, han var bra trött men vi körde på som om vi inte märkte det. Isak fick en lite koja och sen fick han lite kassler med ris. Och han verkade gilla det. Han fick några kassler bitar och pila med medans jag lastade in i munnen. Mmm, han är så go nu våran underbara son. Han satt jätte bra i tripp trapp stolen förresten. Sen lekte vi igen och snart hade han bajat. Henrik fick ta det och jag grejade lite i köket. Sen var det dags för välling och han var så trött, somna nästan i soffan med vällingflaskan. Mmm, tror han fick i sig lite mycket med, för han blev lite ledsen och det tog ett tag innan han fick upp några rapar. Men sen la jag honom, och han verkar somnat på en gång. Nu ska jag gå ut och kavla ut några smördegsplattor. Har tidigare gjort en liten röra med kassler,creamfraich och en mjukost med smak av vitlök och örtet. Den röran ska bredas ut på plattan och sen rullas ihop som en limpa. Sen ska den gräddas i ugnen ica 20 min och till den ska det vara ris och en senapsås. Mmm, håll tummarna för att det kommer bli bra och gott. Ha en bra fredags kväll, det tänker jag ha.

Postat av: Maria" Siris mamma"

självklart blir det gott. Låter smarrigt! Kram på er

2009-03-06 @ 21:32:34

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: