Barnloppis och Isak är på bättringsvägen

DATUM: 2009-03-29 KLOCKAN: 10:45:00
Idag vakna vi som vanligt vid 6. isak ville upp på en gång så jag gick upp. Jag fixade vällingen och sen bytte jag hans blöja. Sen gick vi och kollade på tv och åt välling.Isak ville bara ha 1dl välling. Hade ju sett att han drack minst 1½dl men jag vill ju iinte tvinga i han något. Sen lekte vi och kolla de på tv. Henrik kom snart också upp och höll oss sällskap. Sen skulle jag iväg på barnloppis vid 10 tiden, så jag passade på att dammsuga av innan. Henrik våttorkade golven och Isak hängde med i våra byxben haha. Sen cyklade jag iväg ner till Westerlundska. Skulle träffa Elin och Anna där men Anna kunde inte komma och Elin skulle bli sen. Jag gick in och kollade, hade nästan hunnit kolla klar innan Elin kom. Det var så länge sedan vi sågs. Rebecca hade ju självklart vuxit. Jag hittade lite kläder till Isak, men tyckte dom mest hade tjejkläder eller så var det fel storlek. Mmm, letade efter lego, men det var det dåligt med.

 Jag åkte hem runt 11. Skulle handla lite på Coop innan, sen cyklade jag hem. Isak hade sovit sen 10 och sov än. Han hade druckit 2dl välling inna han somnat. Han hade till och med somnat med nappflaskan i munnen, Henrik skicka en bild till mig mobil på Isak. Henrik höll på med maten när jag kom hem och vi hann precis äta innan Isak vaknade. Han sov 2½ timme. Sen busade vi och jag kände att den här efetrmiddagen skulle bli lång. Kl var ju bara 13. Vi brukar ju göra saker på eftermiddagen så att tiden går men det är ju så trist väder ute. Isak fick gröt vid 14 tiden, han ville bara ca 1 dl. Sen lekte vi på. Byggde med lego, byggde tågban mm. Kl gick och snart var kl 17 och vi gick till tv och kollade på den. Isak fick pyjamas och välling vid 18, han ville inte ha så mycket välling heller, suck. Drack väl ca 1½ dl kanske. Vi gjorde tacos och käkade vid 19.30. Jag var så trött och Henrik skulle se en film som jag inte ville se. Jag somnade vid tv runt 20.20 och sov 2 timmar. Sen gick jag och borstade mina tänder och somnade nästan på en gång. Sov ända till morgonen...

Söndag: Idag hade vi ju hoppats på att Isak skulle sovit till 7, men det gjorde han inte. Nej, han sov till 6.40. han sov mindre än vad han brukar. Man skulle ju ställa fram kl inatt. Jag gick upp och sen fick Isak äta sin välling i sängen. Han drack upp 2dl. Sen var det full fart. Henrik och Isak gick upp vid 7.30 och jag låg 1 timme till. Sen käkade vi frukost och Isak fick en fruktpuré. Vi lekte en stund och vid 10 gjorde vi Isak iordning för att sova en stund. Jag gjorde välling 2dl men han vill bara ha knappt ½ dl. Mmm, varför vill han inte ha nån välling????? Sen gick jag ut med han och han somna nästan på en gång. I eftermiddag ska vi åka och bada. Vi ska käka spagetti och köttfärsås till lunch. Ses senare...

Senare: Det var jätte kul på badhuset. Vi var där ca 1½ timme. Sen åkte vi till Ica Bergvreten och skulle hämta en laddare som jag beställt. Sen köpte jag 2 påskmust med, blev så sugen. Väl hemma så busade vi hela familjen med varandra. Henrik gav Isak 1½dl gröt vid 16.30 och han käkade så snällt så. Sen gick vi ut vid 17 och gungade lite. Isak fick gå lite själv, men stod helst hos pappa och höll i sig i hans ben haha. Vi gick in efter nån halvtimme och jag bytte till pyjams på Isak. Sen fick han välling, han drack nästan upp 2dl, sparade kanske 30cl. Sen skulle vi ju lägga Isak. Men eftersom det egentligen bara kl var 17.30 så var det inte så lätt att lägga Isak. Han var helt förtvivlad. Jag gick in efter 5min och sa att det är dags att sova nu och sen gick Henrik in efter ytterligare 5min. Sen blev det tyst efter ca 30min. Inte lätt för killen att fatta att det är faktiskt den här tiden du brukar lägga dig. Nu ska vi kolla på Patrik 1,5 och käka tacosen som blev över igår. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: