Soliga sommardagar

DATUM: 2009-06-29 KLOCKAN: 20:54:44
Hej, blir bara en kort sammanfattning. Kommer inte ihåg nu på rak arm när jag skrev sist. Men hela förra veckan var Isak och jag genom förkylda. Jag kommer inte ens ihåg vad vi gjort allt i helgen. Så det får vara. Vet att igår var Maria och Siri här och det var super trevligt. Och vi badade i våran pool. Och senare på eftermiddagen, när dom hade åkt hem, kom Elin med familj och så badade vi igen. Tror vi, Henrik, jag och Isak badade 3 gånger på söndagen. Sen käkade vi mat ihop och lite efterätt när barnen hade lagt sig. Elin hade med sig jordgubbar, så vi åt  det med glass. Sen åkte dom hem runt 22. Henrik och jag la oss på en gång. Men det är ju så sjuk varm. Och så ska man försöka sova i det.

Måndag: Idag börjar sista veckan för Henrik, sen har han sem. Det som är ännu skönare för han, är att han bara jobbar 4 dagar. Mmm, han har tagit en pappa dag på fre. Idag vakna jag vid7 och Isak kvar över 7. Jag hade tänkt vi skulle hinna till bussen kl 8.45, från stan. Och vi skulle gå ner idag. Så det blev lite stressigt. När vi väl kom ner så gick det ingen buss till som stanna i Hummelsta den tiden, så vi fick gå till fontängen mitt på torget och kolla på den en halvtimme. Men vid 9.12 satt vi på bussen till Maria och Siri. När vi kom dit, fick vi frukost först och sen var vi ute och lekte. Barnen plaskade med vatten och sen gick vi iväg för att se om deras öppna förskola var öppen. Men vi träffade en annan mamma som bor precis vid öppna förskolan och frågade henne om hon visste om det var öppet, och det sa hon att det inte var. Så det var bara att traska hem. Kl var nu 11, så vi sövde våra barn och dom somnade, båda två. Skönt, då fick Maria och jag lite egen tid att plandera vår lilla mini semester som vi ska åka på tillsammans, familjerna. Vi ska åka mån, tis och ons till Tällberg och hyra Henriks chefs mammas stuga. Ska bli skit skoj. Och ser ut som att vädret kommer att hålla i sig med. Vi låg på en gräsmattan och planerade vad vi skulle handla och äta där uppe. Sen började Maria med lunchen och vi hann nästan äta upp innan Isak började röra på sig. Då hade han sovit i 1 timme och 45min. Lagom det, jag sa till Maria att jag skulle vänta ut han idag, och se hur länge han sov. Maria hämtade Siri med efter en liten stund och så käkade dom lite lite mat dom med. Sen var det dags att bada. Jätte skönt var det. Maria och jag hade hunnit med ett dopp när barnen sov med. Sen lekte vi både inne och ute. Och plötsligt var kl 16.30 och Marias sambo kom hem från jobbet och strax där efter kom Henrik. Vi badade alla igen och sen beställde vi pizza, som Maria och jag åkte och hämtade. Käkade och sen ut igen. Barnen lekte en lite stund till, sen åkte vi hem vid 19.30. Vi la Isak vid 20. Men han var lika ledsen i ca 10min idag igen. Mmm, man vet att det är ingen idé att gå in, för då reser han sig och vill bara upp. Han somnar ju efter en stund. Men jobbigt att höra att han är ledsen. Jag satte mig här på en gång, har inte suttit vid datorn på 3 dagar nu tror jag. Varit och är så fint väder ute. Nej, nu ska jag kollar runt lite här, tack igen Maria och Siri för en underbar dag tillsammans. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: