Midsommarafton

DATUM: 2009-06-22 KLOCKAN: 21:25:12
Imorse sov Isak ända till 8.30. Så skönt, att alla fick sovmorron. Vi käkade frukost och snart kom Daniel och Anton. Isak och Anton hade skoj ihop, men vid 11 tiden skulle vi försöka lägga Isak. Han hamna inte i sin vagn förren kvart över och spmna nog inte förren klockan var 11.45. Sen sov han bara 45 min. Mer skulle han visst inte sova. Anton somna inte heller på en gång. Inte förren 5min innan vi skulle åka iväg och äta midsommar maten. Mmm, jag, Henrik, Isak, Nisse och farfar Sören fick åka innan Kristina, Daniel och Anton, för att Anton skulle få sova en stund. När vi kom, började vi äta på en gång. Rökt regnbågslax med färsk potatis och romsås. Helt underbart smakade det. ÅÅÅ, man längar varje år till den här goda maten. När vi hade ätit gick alla barn familjer till Gamle gården för att dansa runt midsommarstången. Mmm, jag fick dansa med Isak i famnen och hålla Anton med en hand. Det gick bra, men det blev lite jobbigt efter nån halvtimme. Sen fick vi godispåse och så traskade vi tillbaka till Henrik och Daniels moster. Där vankades jordgubbstårta. Den var också väldigt god. Jag drack 2 glas vitt vin, och jag började få lite ont i skallen. Hade inte varit så flitig på att dricka vatten på dan, så vinet gjorde nog att jag fick ont i huvudet. Daniel ville hem med Anton och lägga han hemma, så jag, Henrik och Isak följde med till Boxholm. Och så fick Isak sova i lugn och ro med. Isak la sig runt 20.45 och Anton nån gång efter 21. Mmm, det var ingen av dom som var speciellt trötta. Jag, Henrik och Daniel kolla på nån film, sen la vi oss. Skönt att komma i säng skapligt.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: