Måndag var Siri och Maria på besök och tisdag var vi hos grannarna som bor i kröken...

DATUM: 2009-06-02 KLOCKAN: 20:21:22
Måndag: Igår morse vakna Isak tidigt. Jag gick in till han runt 7 och då var det 23 grader i hans rum. Inte underligt att han vakna strax efter 6.  Vi busade och sen fick han välling. Jag ringde Maria och dom kom gärna över till oss idag. Isak och jag tog upp laxfileér till lunch och jag skalade potatis. Sen ville Isak gå ut. Så vid 9 gick vi ut och Maria och Siri kom runt 9.30. När dom kom var vi ute och lekte en stund. Men jag hade dukat för frukost ute i solen och det var så mysigt att sitta och käka rostat med barnen och Maria.

Sen visade sig kl vara 11 och vi gick för att söva barnen. Isak somna nästan på en gång. Jag gick in och drog på potatisen. Siri la sig kanske 15min efter Isak. Vi käkade i lugn och ro ute, när Henrik kom hem.Maria och jag hann snacka en stund, men runt 12.30 hörde Maria i barnvakten att Isak var vaken. Isak var lite mammig och verkade hungrig. Så jag gjorde iordning mat till han. Siri vakna stax efter och sen käkade dom lite mat.

Efter en stund byte vi om. Javisst, nu skulle vi bada alla i poolen. Det hade hunnit bli ca 23-24 grader i poolen. Siri gillade det och Isak gillade det. Det var så skönt att dom tyckte det var kul. När vi skulle gå upp ville inte Siri, nej hon ville i så fort hon kom ur. Men man måste gå upp och torka sig och värma sig lite imellanåt. Vi lekte lite till och Maria hade jordgubbar med sig och bjöd på och jag hade lite vindruvor. Sen efter en stund hoppa vi i igen och barnen gillade det, den här gången med.

Sen åkte Maria och Siri hem vid 15.30 och jag och Isak gick ner för att gratta våran grann "fru" som gifte sig i helgen som var. Vi fick se fina blomarregemang och kort och lite saker dom fått. Henrik kom ner vid 16 när han sluta och sen ville Henrik bada med Isak, 3 gången gillt för Isak. Grannens grabbar följde med mig tillbaka och hoppade med ner i poolen. jag bjöd över Anders, Victoria och Charlotta på en lite fika medans barnen badade. När dom gick så leke vi vidare och vid 18.45 gick vi in och gjorde iordning Isak för natten. Isak fick lägga sig vid 19.15. Jag gick ut och njöd av solen och Henrik började grilla hamburgare. Vi käkade det och sen satte sig Henrik vid datorn en stund och jag gick ut och plockade och klippte bort ogräs och vissna grenar. Sen gick jag in till 21 och satte mig vid datorn. Oj, satt där i 2 timmar. La mig alltså inte förren vid 23 tiden. Somna väl 23.30.

Tisdag: Idag skulle det bli regn och 12 grader varmt, kunde man inte tro efter en sån underbar dag som igår. Men den här gången hade smhi och vädret på tv rätt. Jag vakna såklart runt 6 när Henrik skulle gå till jobbet, men sen somna jag om när jag märkte att inte Isak vakan runt 6.30. Jag kanske somna om runt 6.45 Och då sov jag till 8.04.

Oj, tänkte jag bäst att gå upp, Isak vaknar nog när som. Och mycket riktigt han hade nog varit vaken ett bra tag, men att jag inte hade hört han, för han hade börjat bli arg och ledsen i sin säng. Och det brukar han inte vara när han precis har vaknat. Jag gick in till han och han blir ju så glad när man kommer. Han pekar på allt och så ger han mig alla sina gosedjur han har i sin säng och vill att jag ska krama dom och sen ska jag ta upp Isak. Tog upp han, men han hade inte bajat än. Gjorde välling och la han i våra säng. Ringde Maria och sen snacka vi en stund. Hon hade fullt upp på förmiddagen och eftermiddagen visste hon inte vad hon skulle göra. Jag skulle gå till min granne vid 9.30 hade jag tänkt och sen hem och söva Isak och sen skulle hon hämta upp oss. Grannen som jag var hos på förmiddagen, så skulle vi åka ner på Pluto.

Jag kom iväg vid 9.21 i ösregnet. Isak fick testa sina nya regnkläder och stövlarna som han fått låna av Albin och Filippa. När vi kom till dom lekte vi och sen fick vi faktiskt lunch där, jätte snällt. Jag gick ut och sövde Isak vid 11.30. Sen sov han till 13, jag gick ut och hämta han och han var inget ledsen alls, fast jag väckte han. Vid 13.20 åke vi till Kåsan först, för att hämta min grannes äldsta. Sen åkte vi ner på Pluto. Det var mycket föräldrar och barn där. Bla Maria och Siri och Håkan och Rebecca. Varför det var så många just idag var för att kommunen tänker stänga Öppna förskolan på Pluto och bara ha öppet på Västerleden, pga av bla att lokalen som Pluto har är så dyr. Det blv heta diskussioner och det var ju bra. Det var gubbar från kommunen där och skulle försöka förklara och berätta hur situationen ser ut nu.

Sen åkte vi till Coop och handlade och sen fick jag och Isak skjus hem till dörren. Isaks vagn blev kvar där, så den måste jag hämta. När vi var hemma, började jag med en pannkaks smet och Henrik gräddade pannkakorna.Sen mumsade vi alla 3 på pannkakorna och vi hade så trevligt vid matbordet. Isak käkade med god aprit. Jag köpte några mini kuddar, som var av havre och majs. Det fick han några innan den första pannkakan var klart.  Isak ville ner och leka och jag spelade barn låtar för han. Han dansade framför spegeln i sovrummet.

Sen fick han torr blöja och välling vid 19. Henrik la han innan han skulle ner till sin jetski och mecka med den. Och nu sitter jag här. Borde gå bort och hämta vagnen. Mmm, kanske får göra det då. Eller så hämtar jag den imorron. Ååå, kan inte bestämma mig. Kan ju vara skönt att ha vagnen hemma när han ska sova i den imorron förmiddag. Rör på påkarna nu Ranjana. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: