Hummelsta nästa

DATUM: 2009-06-05 KLOCKAN: 20:06:05
Hej på er... imorse gick Isak och jag upp runt 7. Jag var ovanligt pigg och sugen på att åka till Maria och Siri idag. Jag ringde dom och Maria sa att det var ok att vi kom till kl 9. Isak fick 1 års välling idag och han drack upp allt och magen verkade klara det galant. Sen gjorde vi oss iordning för att ta bussen 8.20 ner på stan och sen bussen 8.45 från Gustav adolfs torg till Hummmelsta. När jag och Isak hade väntat på bussen som skulle komma vid oss vid 8.20, som inte kom och nu var kl 8.30, skulle det ju vara kört att ta bussen till Hummelsta. Så det verkade som den inte ville komma. Så Isak och jag började gå ner till stan. Mmm, det var svin kallt om händerna och det blåste. Jag fick vända på vagnen vid vatten parken, så Isak skulle slippa få all blåst på sig. Sen när vi kom ner på stan gick jag bort till Gustav Adolfs plan och kollade så det gick en buss 9.42 istället. Och det gör det, så vi gick till Tammerfors och jag köpte mig en smörgås och en varm choklad med vispgrädde. Smörgåsen var inget go och Isak blev tjurig. Ingen bra start för Ranjana idag. Sen gick vi in på Stjärnköp och handlade lite vindruvor och lite annat. Sen åke vi bussen som gick 9.42 till Hummelsta.

Väl framme i Hummelsta, blev vi så varmt bemötta av Maria och Siri. Vi lekte en stund med barnen, men vid 10.30 ungfär gick vi ut för att söva våra små barn. Isak somna som vanligt ganska snabbt. Siri somna påvägen tillbaka. Så nu sov dom våra små änglar. Maria gick in och började med maten och jag lånade deras dator och kollade på facebook bla. Maria bjöd på fläskottlet, potatis,ärtor, broccoli och en champinjon sås. Det var super gott. Baren skulle med äta det sen när dom vakna. Jag fick väcka Isak vid 12.30. Han blev inget ledsen, det var skönt det. När han kom in fick han leka lite tills Siri vakna. Så dom fick äta tillsammans.  Dom käka och det verkade falla dom små i smaken med. Sen lekte vi en stund till.

Vid 14.30 kom Henrik och hämtade Isak och mig. Vi skulle åka till Västerås och kika lite. Först åkte vi bort till Erikslund och jag gick in på Nisses med Isak. Medans Henrik stack bort till Biltema. Jag köpte 3 badleksaker, ett 3 i rad spel, sen köpte Henrik en massa pool saker. Sen gick vi in en snabbis på Media Markt. Henrik skulle kolla på mobiltelefon. Jag var tvungen att byta blöja på Isak och var visst för sent ute med att byta den. Mmm, han hade blivit röd i stjärten och till och med nån blåsa. Herregud vilken dålig mamma jag kände mig, och Isak var så ledsen, för att det gjorde så ont. Sen åkte vi till Max och käkade hamburgare. Jag hade en mellanmål yoghurt till Isak och sen fick han smaka lite pommes av mig, för jag saltade inget på mina. Sen åkte vi till Ikea och shoppa lite där. Blev en hel del till slut.

Vid 18 tiden kom vid är ifrån och väl hemma plockade vi upp allt. Isak fick hjälpa till. Han var ju så röd i stjärten så vi tänkte han skulle få lufta den lite. Han hann och kissa 2 gånger innan mamma och pappa gav upp och han fick på sig en blöja, haha. Sen fick han sin välling och vid 19.30 la vi honom. Han var lite ledsen till en början. Men efter kanske 5-10 min somna han. Imorron är det Sveriges national dag, vi får la se vad vi hittar på. V hade pratat med Helena och Henrik om att ses. Hoppas på lite skönare väder med. Nu ska jag kolla om det är något på tv att glo på. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: