Hemsk förkyldning

DATUM: 2009-06-24 KLOCKAN: 19:51:32
Usch, inatt vakna jag massor av att jag var så varm. Hade feberfrossa ett tag. Vaknade även till vid 5 och då hade jag svårt att somna om. Sen var jag helt slut vid 6.30, när Henrik gick till jobbet. Hörde inte Isak, så jag lyckades somna om i 30 min. Vid 7 hörde jag han, men stänge av han en stund. Men vid 7.15 lät det verkligen som om han inte ville ligga kvar där. Så då gick jag upp och gjorde välling till han och sen la jag honom i våran säng och så låg vi där och myste en stund. När han hade druckigt upp, brukar han sno runt och ska busa eller på golvet på en gång. Men så gjorde han inte idag. Nej, idag låg han kvar i säkert 10 min och bara njöt. Jag släppen sen ner han och sen låg ja kvar kanske i 15-30min. Fick sen gå upp och byta blöja på fisen.  Ringe och berättade läget för Maria. Och sen gick dagen väldigt sakta men säkert fram. Isak och jag dammsög innan vi gick ut vid 10 tiden. Sen la jag honom i sin vagn vid 11. Mmm, försökte först att lägga han inne, men det ville han inte. Jag gav upp lite för snabbt tror jag, för när jag kom in till han stod han inte upp, nej han satt på knä. Hade jag låtit honom vara, kanske han till slut att lagt sig ner. Han somna ganska så snabbt i vagnen och sen satte jag honom under äppelträdet. Jag gick in och la mig i soffan och skulle bara slappa tänkte jag. Men vid 12 hörde jag honom, vara ledsen.

Han sov bara 1 timme. Och det märktes på han att han inte hade sovit klart. Så han fick sova på mig och då sov han 1½ timme till. Så vid 14 tiden gjorde jag lite gröt till han, och han var så nöjd. Sen tänkte jag att vi skulle gå ner och kolla om posten hade kommit, men när vi kom ner till vägen, kom postbilen och körde förbi. Den skulle inte komma tillbaka förren om 30 min. Jag fortsatte vägen på andra sidan och några barn badade i en pool där. Vi stannade och tittade på dom och Isak fick plaska lite med händerna i poolen. Sen fick vi fika. saft,kaffe och kaka. Vid 16 tiden tackade vi för oss och gick hemåt igen. Väl hemma gick vi och kikade om fick syn på pappa, inne på hans jobb. Men vi såg han inte. Vi gick hem igen och snart kom pappa hem. När han kom, stack vi alla och handlade på en gång. Och när vi kom hem grilade vi lite korvar till middag. Isak var inte så jätte hungrig. Fick en banan på Ica Maxi.Köpte Svenska jordgubbar utanför Ica Maxi ör 15kr. Stora och såg jätte goda ut. Ska ta jordgubbarna till lite grädde sen. När vi hade ätit, gick vi ett varv runt huset alla 3. Och jag plocka lite blommor, tänkte testa och göra en blommkrans. Gjorde en och tog kort på den, satte även den på Isaks huvud. Ska ni få se sen.

 Isak hjälpte pappa och tvätta bilen, jag fixade Isaks välling och sen la jag honom vid 19.30. Och det var inga problem att lägga han. Var dock 24 grade i hans rum såg jag. Kanske få öppna ett fönster framåt efermiddagen, så det hinner bli lite svalare i hans rum, tills han ska sova. Jag ska inte bli långrandig ikväll heller, vill bli frisk nu. Så man kan ta ett dopp i poolen. Är ju över 26grader i vår pool nu. Isak snora inget nu på eftermiddagen, så jag hoppas att det är på bättringsvägen på han med. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: