Hemresan och Återträff

DATUM: 2009-06-14 KLOCKAN: 11:25:41
I fredags skulle vi åka hem till Östergötland. Tyvärr blev Anton förkyld och febrig så vi kunde inte sova där som vi hade tänkt. Så vi stannade i Motala och och kikade lite på vättenrundan arragemanget. Sen åkte vi hem vid 20. Vi gav Isak välling hos Daniel och Maria, och sen trodde vi han skulle somna i bilen hem till Boxholm. Men icke, han var på strålande humör och snacka och grejade. Väl hemma i Boxholm, bäddade jag hans säng och sen la vi honom vid 21. När Henrik föräldrar kom käkade vi pizza och sen la jag mig vid 23 tiden.

Lördag: Isak vakan vid 6.50 men vi hämtade han inte förren kanske runt 7.15 Henrik gick upp och sen gav han Isak välling i soffan. Jag sov till ca 8.30. Super skönt. Sen skulle ev Henrik, Isak, Isaks farmor och farfar åka in till Motala igen och byta ut Isak. Jag åkte med Emelie till Mölby och shoppade lite. Behövde leggings och nån bh utan band. Vi åkte till Lidl och en annan klädbutik innan vi åkte hem och käkade. Sen fick jag skjus till Jennie, min kusin. Hon skulle fixa mitt hår och sen fick jag henne att sminka mig med. Tack så jätte mycket Jennie. Drack 1 glas vitt vin hos henne. Sen vid 17 gick jag över till Anna, en gammal klasskompis. Som med skulle till återträffen. Och hos henne fanns Carro, som med gick i våran klass. Efter en stund kom Sandra också. Vi åkte ner strax förre 18 och det var många som redan hade kommit. Vi fick en välkomms dricka och sen var det dags att gå in och beställa dryck till maten. Mmm, jag tog en Corona. Den ölen tycket jag är så god. Vi fick kycklingfileér med potatisgratäng och sallad till. Det var jätte gott, men kyclingfileéerna var väldigt stora. Det var jätte kul att träffa alla och se hur alla såg ut nu och vad dom gjorde. Efter maten blv det lite lekar. Vi hade tidigare fått svar på lite frågor. Och på varje svars alternativ fanns det en person från varje klass. Så vi hade ju ringat in den personen som gick i våran klass på alla frågorna. Så sen blev det ju den som man hade ringat in som fick göra grejen. Jag var en av dom. Vi 3 fick en pappersrulle som vi skulle rulla upp och dra pappret runt oss, på hela kroppen. Det var inte lätt kan jag säga. Det var en billig rulle som bara gick sönder, så fort man skulle rulla ut den. En riktig SKIT rulle var det, haha. Sen var det lite andra grejnar. Men till slut så vann iallafall KLASS 9 A. Vi fick godis som pris, men vi var ju så generösa så vi delade med oss till alla andra klasser med. Sen fick vi en pann cotta som efterrtätt och den avr god, men väldigt gräddig. Vid 22 började fick vem som helst komma in och det började fyllas på med folk. Henrik kom med. Det blev en myckt lyckad kväll och vid 00 tiden åkte vi hem, nöjda och glada. Tack för en bra kväll 9A, 9E och 9 C.

Söndag: Isak sov till 8 idag, han visste att mamm och pappa hade varit inte och festat, så det var lika bra att ta sovmorron. Tack Isak.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: