Flytt till Timmerö och en lugn onsdag

DATUM: 2009-06-17 KLOCKAN: 20:01:45
Igår var det tisdag och jag vaknade av att Isak var vaken. Redan kl 4. Jag kunde inte somna om förren vid 5.15 tiden och jag vet inte om Isak somna om, men det tror jag. Mamma, pappa och David hade tagit upp Isak 6.15 och det var då dom hade hört han. Jag gick med upp då, eftersom dom alla andra skulle iväg och jobba. Jag och Isak kollade på barnprogram och käkade frukost. Sen ringde jag till Kristina eller vi sms;ade varandra. Hon skulle komma och hämta oss vid 9.30. Vid 9 gick Isak och jag ut och hälsade på Molins. Dom var hemma och killarna hade precis gått upp. Isak fick testa både studsmatta och skatebord. Det var kul både och. Sen kom Kristina och jag hade packat ihop alla saker. För inatt skulle vi sova i Timmerö. I rummet han sover där, blir det mörkare, tror han sover längre på morgonen då. Vi får se. När vi kom upp, var det snart dags för Isak att sova. Och jag sövde han strax förre 11. Jag var med trött, så jag la mig 30min innan Isak skulle väcka. Sen väckte jag honom och vi käkade lite mat. Men Isak vill inte äta just nu, vet inte varför han är så dåligt på det. Men det vänder väl kanske snart igen. Sen åkte vi, farmor,farfar, Isak och jag till Tranås. Vi skulle köpa bla fisk till midsommar. Vi var hemma igen vid 17. Isak fick en burkmat när vi åkte hem, ville dock bara ha hälften. Mmm, men han har lärt sig att dricka, vatten,festis och mjölk nu. Så han dricker sig väl mätt på sånt. När vi var hemma, fikade vi och sen var det full fart igen. Isak fick hjälpa farmor och vattna blommorna och sätta ner jordgubbsplator. Sen avr det läggdags igen. La Isak vid 19.30 och sen ringde Henrik. Jag hade försökt ringa han innan Isak gick och la sig, men han hade varit ute och klippt gräset. Han berättade att han skulle komma redan onsdag kväll. För på torsdag hade han en pappadag. Sen käkade vi jordgubbar med mjölk och en macka. Jag gick ner och kollade på dom sista avsnitten av desperet housewifes, var dubbelavsnitt igår. Sen gick jag och la mig efter det. Kl var då 23.

Onsdag morgon hörde jag Isak genom babyvakten vid 7 tiden. Så lite längre sova han ju. Jag gick upp och skulle göra välling, men då kom Krisitna ut och sa att dom kunde ta han och att jag fick gå och lägga mig igen. Han hade visst börjat snacka redan vid 6.30. Mmm, jag gick och la mig och det hade inte varit nåågra problem att ta han på morgonen. Jag kom upp vi 9, men jag ska inte ligga så länge, för jag mår liksom illa. Vet inte varför det är så. När jag kom upp, fick jag ett stort smile av Isak och en kram. Sen käakde jag lite frukost och Isak fick gröt. Han åt upp alla gröt, var verkligen sugen på det. Sen var det bus. Vid 10 gick Kristina, jag och Isak till mejeriet för att köpa ost. När vi hade köpt osten, la jag ner Isak och han slockna på  en gång. Jag gick in på Konsum och köpte mig en glass på vägen hem. Sen när vi kom hem, fick Isak sova nån timme till. När Isak vakna käkade vi mat. Och sen skulle Kristina iväg och jobba. Sören skulle åka till Spångsholm med en dörr, Isak och jag följde med. Det gick så bra så. Isak fick glass,bullar och kakor mmm. Sen fick han lite yoghurt och smörgås vid 17 tiden. På vägen hem, stannade vi till vid Trastvägen. Min syster,bror och pappa var hemma, min mamma jobb kväll. Vi var där kanke nån timme, sen skulle vi ju hem och natta Isak. Jag la honom vid 9.30 och han låg och snacka kanske 15min innan det blev tyst. Nu sitter jag bara och väntar på att Henrik ska komma. Vi ska grilla lite korv när han kommer. Längtar massor efter min man. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: