Ett kort inlägg

DATUM: 2009-06-07 KLOCKAN: 20:12:04
National dagen var vi iväg och handlade mat på förmiddagen och grejade lite. Sen firade vi tillsammans med Henriks cykelkompis Henrik och hans familj. Vi träffades i Skolparken och tittade först på en trollkarl. Sen lekte Isak i lekparken och deras dotter ville rida på hästarna som fanns där. När vi var klara där var vi välkomna hem till Henrik och hans familj och käka middag. Vi fick citron kyckling med ris, det var super gott. Isak och Julia lekte och hade så skoj ihop. Deras minsting får någ vänta ett tag, för att han ska hinna med. Han heter Arvid och är bara ca 3 mån. Sen fick vi rabarberpaj till efterätt och glass. Vi åkte hem till Isak skulle sova. La honom som vanligt 19.30 och sen käkade vi lite grönsaker och dipp. Sen gick jag och la mig vid 22. Så skönt.

Söndag: Usch inget roligt väder idag när man titta ut. Isak vakna vid 7.10 och jag gick upp vid 7.30, bytte hans blöja och fixade med vällingen. Sen la jag honom mellan mig och Henrik, så fick han dricka där.  Sen gick vi upp strax efter 8. Vi skulle åka och slänga lite vid tippen vid 10, och sen gick vi och röstade. När vi var klara åkte vi upp till ÖB, Isak somnade i bilen på vägen dit. Det var hans sovtid då, så det gjorde inget. Bara bra om han kunde sova där. Jag stanna självklart kvar i bilen när Henrik stack in på ÖB, Mekonomen,OKQ8 och Coop Bygg. Sen stack jag in på Ica Bergvreten och hämta ett paket. Sen åkte vi hem. Isak hade nu sovit 1 timme, vi lämna han kvar i bilen med babyvakten på. Det var inte så varm där. Jag gick in och började med maten. Vi vi hade bjudit hit en kompis på lunch kl 13. Vi skulle bjuda på rotfruktsgratäng med kassler.

 När Tobias, vår kompis kom, hade jag väckt Isak nån halvtimme tidigare och Isak var så hungrig så han hade redan börjat käka. Maten var väl sådär, tur att efterätten blev godare. Henrik hade gjort en rabarberpaj och vi hade antingen glass eller vaniljsås till. Sen gick vi ute en sväng. Isak var så kinig och han var väldligt mammig. När Tobias hade åkt, gick jag in till Lisbet en stund och Henrik fick ta Isak. När jag kom tillbaka stack Henrik ut och träna. Isak och jag gick in och lekte och sen var det dags för välling och sängen. Jag började skala morötter och skar dom i strimmor. Och rensade en paprika och skar den med i strimmor. Sen gjorde jag samma med en gurka. Och dippen hade jag redan gjort på dagen och sen hade vi lite dipp kvar sen igår. Idag hade jag köpt chips till med. Mmm imorron börjar min "anti godsaker mitt i veckan". Vi får la se hur det gå. Haha. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: