Ett kärt återseende

DATUM: 2009-06-10 KLOCKAN: 20:00:26
Jaha, imorse sov Isak till 7. Så skönt. Jag somna om vid 6.30 till 7. Hämtade Isak vid 7.30. Fick han sin välling. Sen hörde jag av mig till Maria och Siri. Dom skulle komma till frukost. Dom kom vid 9 och hade handlat mat till lunchen. Vi skulle göra en pasta sallad. Vi leke och sen käkade vi lite frukost. Efter det blev det lite mer lek och snart skulle barnen sova. Maria gjorde i ordning Siri och jag skulle börja klä på Isak, när jag såg att inte boden nyckeln var där den brukar. Ringde Henrik och han sa att han hade den i sin ficka, men att han var i Bålsta just nu. Det var bara att försöka lägga Isak inne. Jag la mig i våran säng med han först, men han vred och vände på sig. Sen fråga jag han om han ville ligga i sin säng. " jah" sa han och sen frågade jag en gång till. " Ska mamma lägga Isak i sin säng"? " Jah" sa ha och då gjorde jag det. 10min senare sov han så sött i sin säng. Jag kunde till och med titta på han när han sov där. Jag hade inte dragit ner eller så, utan att han kanske förstår nått och nått att det inte var natt nu, utan bara dags sömnen.

Sen började vi med salladen. Maria och jag käkade innan Henrik kom så vi hann käka när barnen sov. Isak gick Maria in och väckte vid 12.30. Då hade han sovit i 1½ timme. Siri sov hela 2½ timme.Dom fick med käka pastasalladen och det gick i lite av det och lite pytt i panna. Sen hade Maria och jag prata om att gå ner på Pluto med barnen, nu när Pluto inte skulle stängas så ska man väl passa på att gå dit. Vi visste dock att det var baby grupp idag, men vi åkte ner ändå. När vi kom dit, blev vi så förvånade. Så mycket vagnar och så mycket små barn. Nej, vi vände i dörren. Sa bara grattis och kramade om fröknarna att Pluto får vara kvar året ut iallafall och sen gick vi. Våra barn hade inte kunnat röra sig där inne, fanns ingen yta för det. Vi åkte bort till Ö-riket, för det skulle ev Västerledsens öppna förskola vara, men dom var inte där. Vi lekte där en stund och sen gick vi bibblan. Var där kanske nån halvtimme och sen skjusade Maria hem mig och Isak.

När vi kom hem väntade vi ute på pappa, Henrik skulle åka jetski idag, hade han sagt på lunchen. Men när han kom in och kollade vädret för imorron, så sa han att han skulle åka imorron istället. Vi käkade middag vid  17, blev stuvade makaroner med stekt falukorv. Sen gick jag över till Lisbet, sj och skulle fråga om kattvakt i helgen och till nästa. Det gick bra sa hon och sen när jag kom hem, kom jag hem till en mycket trött Isak. Kl var bara 18, men han var helt slut. Lyckades hålla han glad och så till 19.15, då la Henrik honom. Nu ska jag ta mig en stor kopp té. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: