Ett besök på Isaks dagis

DATUM: 2009-06-04 KLOCKAN: 19:56:43
Hejsan, imorse sov vi till 8 igen. Härligt med sovmorgon. Isak var lika glad som vanligt när mamma kom in. Jag fixade vällingen redan vid 6 när jag var upp och kissade. Så den skulle bara vara att värma när Isak ville ha den. Värmde vällingen och sen var det full rulle. Vid 9.30 skulle vi åka alla till Isaks förskola och för lite mer information om hösten, när han ska börja där. Inte klokt, Isak ska börja på dagis till hösten. Så stor är han ju inte än eller?

Ja, vi skulle iallafall få lite information om Pluto och vi med Isak fick gå runt och titta lite på hur det såg ut där inne. Det skulle börja 7 nya barn där till hösten, sen var det 7 kvar sen tidigare. Så sammanlagt skulle dom bli 14 st barn på ca 4 fröknar. Det tycket iallafall jag verkar vettigt. Isak börjar den 10 aug kl 9. Sen ska jag eller Henrik vara med Isak i 3 hela dagar, från 9 på morgonen till 15 på eftermiddagen. Och sen ska man om det går, släppa detta och gå där ifrån kanske  nån timme eller två. Det beror ju helt på hur det går med Isak. Alla barn är ju olika. Informationen var slut ca 10.15 och vid 10.30 åkte vi hem, Isak var riktigt trött. Det var världens busväder. Jag gjorde en pasta sås  och när Henrik kom vid 11.30 käkade vi, Isak vakna runt 12 redan.

Han var jätte ledsen och jag visste inte vad jag skulle ta vägen med han. Han var helt hysterisk. Vet att det är tänder på g så det kanske är därför han är så ledsen. Sen tror jag att det kan vara en lite förkylning på g med i hans kropp. Vi får se. La mig i våran säng med han och han låg stilla kanske 15 min, men ville inte somna om. Sen var det full rulle på han igen. Vi käkade och sen gick vi över till Lisbet. Lisbet bjöd Isak på jordgubbe och sen fikade vi lite. Vi gick hem till oss igen vid 14.30. Väl hemma började jag laga rågbröd. Fick färnkål, anis och rågmjöl av Lisbet. Hon är ju så snäll vår granne. Isak höll sig för en gång skull ganska lugn när jag gjorde annat, än att leka med han. Han lekte bra själv. Brödet skulle ju jäsa 30min, så då lekte jag med Isak. Sen kom pappa när bröden skulle in i ugnen.

Men då blev Isak så där hysteriskt ledsen igen, vi visste inte vad det var med han. Det lät som om det gjorde ont någonstanns på han och han ville vara hos pappa. Jag sträckte fram min armar och undrade om han ville komma till mig, men det ville han inte. Sen la sig Henrik med Isak och Bulten i våran säng och efter en stund somna Isak. Suck, inte bra, men han får la sova 20min kanske 30 min då. Han hade ju missat 30 min mitt på dagen. Jag väckte han och sa att vi skulle käka lite middag. Blev nybakat bröd och en mellanmåls yoghurt till Isak. Brödet blev rikigt bra och jag käkade 4 st halvor av en hålkaka. Henrik tog givitvis dom andra delarna. Sen busade vi med Isak ända till han skulle gå och lägga sig. han la sig vid 19.25. Somna väl 5 min senare. Nu ska jag göra mig lite popcorn och kollar på något på tv, vet ej vad än bara haha. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: