Dage efter och en blåsig måndag

DATUM: 2009-06-17 KLOCKAN: 19:44:40
På söndag morgon var Isak en snäll kille. Han sov ända till kl 8. Det avr så att Henrik och jag vaknade och var hungriga och undra om han inte skulle vakna snart. Vi gick upp och strax förre 8 hörde vi Isak börja snacka för sig själv där inne. VI hämta han och han fick välling. Sen käkade vi alla frukost och jag mådde bra, fast jag drack en del igår. Det var skönt att slippa må illa och spy. Nej, var bara väldigt trött. Men det var Henrik med, för vi är ju inte vana vid att vara ute och festa. Sen åkte Henrik till Motala och skulle åka jetski. Innan han åkte, sövde han Isak. Vi andra tog det lite lugnt och när Isak vakna, cyklade jag upp till mina föräldrar. Henrik skulle komma dit sen med all våran packning. För natten till måndag skulle vi spva där uppe. Jag cykalde upp till Dalgårdsgatan och träffade Jennie och David där. Mamma jobbade och Emelie och pappa låg hemma och vilade. Sen åkte vi hem till oss vid 16 tiden. När vi ko hem, buade morfar,moster och morbror med Isak. Och snart kom mormor med och fick en kram. Vi käakde vid 17 tiden och Henrik kom lagom. sen la sig Isak vid 19.30 och vi andra satt och kollade lite på tv. Vi gick och la oss skapligt. Henrik skulle åka till Enköping kl 4 på morgonen dagen efter, så han var ju tvungen att komma i säng.

Måndag: Henrik kom in och sa hej då vid 4 tiden och sen stack han. Själv hade jag väldigt svårt för att somna om. Somna nog inte förren nån timme senare. Isak vakna vid 6 tiden, min pappa hade tagit han och när han skulle till jobbet hade han gått upp med han till mormor och sen kom visst morbror med upp och tog hand om han. David skulle åka och jobba och morfar med. Men mormor var lediga.Vi lekte med Isak och jag fick lite sovmorron. Vid 8 knacka Isak på dörren. Sen käkde jag frukost och lekte med Isak. Vid 11 gick jag ut och sövde Isak. Sen sov han 1½ timme. Mamma och jag passade på att käka medans Isak sov. Sen fick Isak pytt io panna och vid 15 tiden åkte vi med morfar till Lkpg. Han skulle kolla sina ögon där. Så mormor, jag och Isak väntade i en stor cafiteria. Sen åkte vi till Netto i Mjölby. Handlade lite och sen bar det hem igen till Boxholm. När vi kom hem var Emelie och Maria där. Dom käkade chips, görsaker med dipp. Vi fick smaka lite vi med och vid 19.30 la jag Isak. Sen käkade vi lite mackor och vid 22 tiden la jag mig.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: