Besök, gissa av vilka...?!

DATUM: 2009-06-03 KLOCKAN: 20:40:17
Imorse vakna ja som igår, vid 8. Så skönt att sova. Jag var jätte trött vid 6.30 när Henrik gick till jobbet, så det tog nog inte lång tid innan jag sloknade igen. Isak var lika glad idag att se mig när jag kom in och skulle som vanligt ge mig alla hans gosedjur och sen skulle jag krama Isak. Han hade bajat idag så det var bra att lägga han på skötbordet och byta. Sen fick han sin välling och jag ringde till Maria. Dom hade gått upp vi 7. Frågade dom om dom ville komma, men Maria visste inte riktigt. Hon kanske ville bara vara hemma idag, för sen ska hon jobba, tors,fre,lör,sön och mån. Så vi fick se sa hon. Isak och jag började göra oss iordning för att gå ut. Tänkte vi skulle gå ut vid  9.30. Vädret idag skulle vara lite ostadigt och det hade ju börjat så också. Men så ringde telefonen. Och gissa vilka som ville komma till oss idag. Jo, Maria och Siri. Vi blev så glada här och vid 10 var dom här. När dom kom lekte vi och sen ville jag gärna att Isak sov runt 11. Gick ut med han och han somna nästan på en gång. Jag hade dragit på potatis till lunchen, så jag gick in ganska snabbt för att kolla till den. Tänkte vi skulle ha fisk idag och potatismos. Hade en hokifilé eller vad det heter. Satte in den i ugnen med lite salt, peppar och dill på. Sen efter 20min slog jag över lite grädde. I potatisen hade jag 2 morötter som fick koka ihop och det blev riktigt gott att göra mos på det. Ja, fiske var tyvärr inte klar är Henrik kom hem på lunch, fick stå inne nästan 30min till. Mmm, synd. Men sen blev den jätte god. Barnen sov fast det haglade på dom. Isak vakna vid 12.20 och Siri ca 12.30. När dom kom in fick Isak samma mat som vi hade käkat och Siri fick potatismos och en halv hamburgare. Sen lekte vi och efter en stund ville barnen gå ut. På med regnkläderna och ut. Men det var uppehåll sålänge vi var ute. Siri och Maria åkte hem vid 15.40. Isak och jag gick in vid 16 och tog oss en dusch, för vi skulle iväg till Bosse som fyller 1 år idag. Och hos honom skulle vi vara hela familjen kl 17. Henrik tog med sig en dusch när han kom hem och sen åkte vi. Bosse var så glad och han fick så mycket fina saker. Sen fick vi tårta,bullar och kakor. Ett riktigt kalas blev det. Vi åkte hem vid 18 tiden, först åkt vi till Öb, sen till City Tobak och sen Cop Bygg. Sen var Isak less på oss, somnade i bilen och när vi kom hem var det bara att byta om på han och ge han välling. Sen la Henrik honom vid 19.20. Nu ska jag fixa med lite mat. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: