Tidigare oc h Tidigare...

DATUM: 2009-01-21 KLOCKAN: 19:16:05
Ååå tänke jag kl 6 när jag hörde Isak, det är inte sant. Tänker han gå upp kl 6. Nej, jag låter han vara, tänkte för mig själv. Är han vaken runt 7 kan jag gå till han och ta upp han. Men vid 6.30 blev det tyst inne hos han och jag tror han somnade om. Jag slumra till i ca 15 min, sen hörde jag honom igen vid 7.15. Jag gick upp och fixade med gröt och sen gick jag in till han vid 7.30. Han var halvvägs upp, stod på knä. Jag bytte på han och sen lekte vi kanske 10 min i hans rum. Sen gick vi ut och åt upp gröten. Sen satt jag och vänta på att Maria skulle höra av sig. Och det gjorde hon, via sms och sen ringde hon vid 8.30. Siri hade vaknat vid 6 och fått lite välling och lyckats somna om till 8. Vad skönt för dom. Vi snackade och jag sa att jag gärna kom till dom. Och vi var hjärtligt välkomna. Så vi gjorde oss i ordning och jag hade tänkt hinna med att handla innan vi åkte till dom. Så jag gick vid 9.40 och sen in på Coop och handla då. Var nere på Coop vid 10.15, så då skulle jag hinna lätt att handla innan bussen gick kl 10.42. Vi har kort där så jag tog en såndär scanner och handlade med. Tänkte att det skulle gå lite fortare.  När jag väl kom till kassan och bara skulle dra mitt kort, fick jag självklart AVSTÄMNING... grrrr. Då var kl 10.24. Gud, jag skulle inte hinna med bussen tänkte jag. Hade två fulla matkassar med mat. Ja ja, det var bara att plocka ur grjerna och packa i igen. Men allt stämde iallafall. Det var ju skönt det. Sen var jag tvungen att ta ut pengar till bussen. Men jag var vid bussen 10.35 så jag hade gott om tid. Gud, inte bra att stressa så. Isak började bli lite orolig med. När bussen kom hjälpte en ung kille mig på bussen. Sen började Isak blir riktigt trött. Han fick nappen, jag höll tummarna för att han skulle hålla sig vaken fram till Maria och Siri. Så han skulle hinna få en banan innan han skulle sova. Han höll sig vaken och av hjälpt en äldre herre mig. Tack så jätte mycket alla hjälpsamma människor.

Väl framme hos Maria var Marias brors tjej Maria och hälsade på. Hon hade ätit frukost med Maria och Siri och sen passat Siri när Maria var ner och tog en dusch. Bra med folk som kan ställa upp. När vi kom gick Maria, vi avlöste varandra. Isak fick sin banan, sen orkade han leka en stund. Vid 11.30 gick vi ut med båda våra skruttisar och skulle se om dom ville sova lite. Isak somna som vanligt på 5min. Siri somna kanske på 10min. Jag fick nyckeln in och värma mig. Ringde till bvc och bad dom ringa upp mig när dom hade telefon tid. Tänkte fråga dom lite om Isak och mig. Sen kom Maria in och hon lagade fiskpinnar med potatismos. Hon hade i ärtor i moset med, super gott. Fick smaka en smarrig tonsfiskröra som Roger hade rört ihop igår. Den var så god. Måste be Maria om ingredienserna igen. Skulle funka perfekt som röra imellan smörgåstårtan som Maria sa. Efter vi käkat vad gjorde vi då? Ja, du inte så mycket. Maria kika till Siri efter 1 timme och 15min tror jag och då hade hon vaknat.  Isak sov 2 timmar. När han vakna fick han mat och en fruktpuré. Sen lekte vi i Siris rum. Isak var glad och Siri lika så. Bvc ringde under eftermiddagen och jag fick fråga det jag ville och hon på bvc sa att allt verkade bra och normalt. Det var normalt att han sov längre visa perioder till att han sen skulle vakna tidigare. Och orkade han vara vaken utan att sova mer än 1 gång per dag så var det helt ok. Och hon tycke inte jag skulle försöka med att han sov bara 1 tim förmiddagen och 1 timme eftermiddagen. Och absolute inte att eftermiddags sömnen blev för sen , får då kunde det bli till följd att han la sig senare och kanske sov sämre på natten. Och hon tyckte att jag skulle ge han en frukt eller så vid 10 tiden och sen mat innan skulle sova vid 12. Och sen en frukt eller macka när han vakna och sen mat igen vid 17 som vi gör nu. Sen sa jag att jag inte mådde så bra heller, då bad hon mig ringa en dam som heter Gun, hon var barnpsykolog och var jätte bra att prata med. Ska kanske ringa henne på fre om det finns tid till det. Sen kom Henrik och hämta oss, det var lite bråttom hem, så vi var redan påklädda och ute när han kom. Han skulle iväg 16 till sthlm, var något jobb.

Väl hemma stack Henrik på en gång. Jag tog först in Isak och klädde av han. Sen gick jag ut och hämtade matkassarna och plockade ur och in dom. Sen busade vi och grejade här. Han var lite kinkig men inte alls lika mycket som igår. Vid 18 bytte vi om till pyjamasen och sen gick vi ner och tände en brasa. Sen upp igen och tittade lite på barnprogram. Vid 18.30 fick han sin välling  och jag läste några korta godnattsagor för han. Men han ville inte hålla flaskan själv, så till slut fick jag hålla den så han skulle få i sig något. Han fick i sig kanske 1,5 dl. Men han hade ju ätit mat vid 17, så det var helt ok. Så nu hoppas jag han sover gott och Henrik kom hem precis. Ska kolla på "Semestersvenskarna" kl 20 och sen ska nog jag gå och lägga mig och läsa lite. Ha det bra och sköt om er alla...

Postat av: Maria" Siris mamma"

tack för idag slut för idag, gonatt. Hoppas du gillar boken.

2009-01-21 @ 21:15:06

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: