Tidigare morgon

DATUM: 2009-01-08 KLOCKAN: 11:17:10
Halloj, idag vakna Isak redan runt 6.30. Nja, blir bara tidigare och tidigare. Jag gick och hämta han vid 6.45. Gav han välling och sen kom pappa in och sa hej då, han skulle börja jobba 7. Jag lyckades få Isak att somna om vid 7.20 i ca 40 min till. Det var skönt, men mamma var trött ändå. Så vi låg kvar till 8.30. Sen gick vi upp och Isak fick krypa på golvet. Jag snackade med Maria i telefonen och jag stod i köket, men Isak köp vidare till vardagsrummet. Det var skönt att han kunde ta sig till ett annat rum utan mig. Sen kollade jag till han då och då, då kollade han bara på mig och fortsatte leka med dammsugaren i varadagsrummet. Sen fick han krypa på och jag spelade en massa barnvisor för honom. Vid 9.30 fick han lite gröt och banan. Det gillade han verkligen och han var så hungrig då igen. Strax förre 11 gick jag ut med han och han somnade på 10 min. Hoppas han sover ett par timmar nu. Så han klara eftermiddagen. Tog in hans pulka, tänkte vi skulle åka lite sen när han vaknat och käkat mat. Jag håller just nu på att koka potatis till potatismos och sen ska vi ha mina föräldrars julkorv till. Den älskar jag. Ska spara lite potatismos till Isak, han ska få prinskorv och potatismos. Tänkte sätta mig ikväll och göra en veckosmatsedel, en som jag kan anpassa till Isak, så han käka nästan det samma som vi. Tex som idag, att han kan äta potatismoset som vi käkar. Men han gillar inte julkorven så då byter jag ut den till något som han kan äta. Nej, måste kolla till korven. Skriver mer senare...

Senare: Isak sov ca 1½ timme. Det får jag vara nöjd med, men kommer han klara ända till 18.30. Vi busade en stund innan han fick mat runt 13.15. Han gillade potatismoset och prinskorven. Sen fick han en burk med frukpuré som efterrätt. Sen fortsatte vi leka. Tiden gick ganska fort och jag såg att det började mörkna ute. Klädde på oss och satte Isak i sin pulka. Måste ju passa på nu när det faktiskt kom ner lite lite snö och frosten ligger kvar. Isak gillade att åka pulka. Men vi var inte ute så länge, kanske 15min. Han hade inget för kinderna, så jag var rädd att han skulle frysa om dom.  När vi kom in busade vi lite i sängen. Så pass att vi inte hann svara när Maria och Siri ringde oss. Så vi satte oss i Isaks rum och jag ringde upp. Siri hade med sovit bra idag på dagen. Nu hade precis Siris mormor gått så då passa Maria på att slå en pling. Sen fortsatte vi leka i rummet. Och vid 15.30 fick Isak en smörgås med leverpastej på och jag passade på att plocka ur diskmaskinen när han satt och smaskade på smörgåsen. Han var så nöjd så där. Och sen var kl 16, och då kom pappa hem. Isak blev mammaig på bara 1 dag ensam med mig. Men det jämnar nog ut sig. Sen lekte dom i hans rum och jag kom och lekte med efter en stund. Isak började bli trött vid en 1730, men då var det ju bara 1 timme kvar, så skulle han få sova. Jag bytte på han till pyjamas och sen fick han sin välling strax förre 18. Men han höll ut, vid 18.30 gick pappa Henrik in och la han. Han somna på en gång. Jag gjorde sen lite godis, som om vi inte ätit något godis i jul. Hade rispuffar,jordnötter och mörk choklad. Smälte chokladen och blandade i riset och nötterna. La smeten på ett bakplåtspapper i en liten form. Sen ställde jag det i frysen, så vi kan ta en bit av det redan ikväll. Vi får la se om det blev gott. Nu ska jag ta mig en dusch och sen ska vi käka en smörgås. Ha det gött.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: