Tänkte vara uppe förre Isak

DATUM: 2009-01-23 KLOCKAN: 07:45:05
Hej, idag tänkte jag såhär:  jag brukar ju ligga  i sängen, antingen sova eller ligga o lyssna om isak vaknar, och då får jag ju den där klumpen i magen, nu tänkte jag att jag skulle vara vaken o uppe när an vaknar, se om man känner sig bättre till mods då. Så jag klev upp vid 7.15, för Isak brukar ju vakna runt 7.30. Och det känns bra. Men det som är konstigt är han fortfarande inte hört av sig och kl är 7.45 nu. Ja, det är skönt att vara lite själv med känner jag. Och kunna vakna till och ha krafter till Isak vaknar. Sitter och väntar på ett sms från Maria. Siri brukar kunna vakna runt 6 men somna om sen till en 8. Vi får la se när hon sms:ar. Nu tyckte jag att jag hörde han. Ska gå på toa och sen ta Isak... see you later.

Hejsan... ja han vakna runt 7.45. Jag gick in till han och sen åt han sin gröt. Maria och jag hördes av runt 8.30. Vi sa att vi skulle ses vid adhuset  vid 14. Då hade både barnen sovit och jag sa att jag skulle ge Isak mat innan han somnade. Så vid 11 fick han sin lunch. Sen vid 11.30 gick jag ut med han, och han somnade på en gång. Sen gick jag in och Henrik kom hem på lunch. Jag började dammsuga och Henrik torkade av lite i köket och badrummet. För till kvällen skulle Elin med familj komma en stund. Vi skulle käka lite tacos och barnen skulle få leka lite. Isak sov bara 1 timme. Mmm ja inte så mycket att göra åt det. Ringde Maria och hennes lilla prinsessesa sov. Jag klädde av Isak och vi var inne i nån halvtimme. Men Isak var så kinkig, så vi klädde på oss och gick neråt stan. Maria ringde vi 13.30 och Siri sov än. Nu hade hon sovit i 2 timmar. Men medans vi snackade så vaknade hon till. Maria hade gjort välling som Siri skulle få käka på vägen till badhuset. Jag var redan nere när dom kom, hade gett Isak lite frukpuré. När dom ko gick vi in i ett eget omkläddningsrum. Det kändes bra, för då kunde vi ha våra vagnar och inte känna oss ivägen för nån. Isak och Siri var inte rädda alls där inne, och när vi kom in till duscharna gick det bra där med. Siri var kanske lite lite rädd, men inte konstigt med sån stor och ny plats. Väl ute i bassängen så hade dom jätte kul, och det var ju så skönt att se Maria avslappnad och se att detta gick kanon. Vi var säker i badet i över 1 timme. Jag gick och hämtade kameran efter en stund och knäppe några bilder. Sen gick vi upp och duschade av oss. Kl var då runt 15.30. Jag skulle hinna gå till apotetket och Coop innan kl var 16.30, så det blev lite stressigt. Henrik ringde runt 16.15 och sa att han skulle börja gå hemifrån nu, men det skulle vi inte hinna med, så han fick ta bilen. För Elin skulle komma runt 16.30-17. Jag hann inte handla allt, förren Henrik kom in i affären och hjälpte mig. Sen åkte vi hem och när vi svängde upp sista vägen till oss kom jag på "Nej, jag glömde köttfärsen". En ganska stor del av maträtten tacos. Så jag slog en pling till Elin och dom kunde köpa det på vägen till oss. Det varju toppen det. Vi hann hem och plocka in varorna och Henrik han tända i brasan och duscha, sen stod dom i våran hall. Rebecca hade blivit så stor och så go. Jätte kul att se dom, ca 1½ månad sen vi såg som sist. Isak var lite små kinkig. Pappa Henrik tog han när jag fixade med grönsakerna till tacosen. Elin satte sig i kökte och gav Rebecca mat. Hon var lika nyfiken och okonscenterad som Isak när han äter. Så det blev nån sked i näsan och nån sked i örat haha. Ja dom är roliga dom små liven. Isak fick sin välling och godnattsaga i sin säng, sen somnade han så sött. Vi satte oss och åt nästan på en gång. Ganska skönt att äta tidigt iallafall. Då kunde man bara sätta sig framför tv sen och slappa. Håkan skulle börja jobba runt 22, så dom åkte hemåt vid 19.30 tiden. Henrik och jag la oss i soffan och kollade på "På spåret".  Sen vet ja inte va vi kollade på, något talkshow på svt. Sen gick vi och la oss. Jag hade börjat få känningar i halsen så jag bad Henrik göra lite honungsvatten till mig. Och han var så snäll och gick upp och gjorde. Tack så jätte mycket älskling. Sen sov vi...

Postat av: Maria" Siris mamma"

hej hopp, du skulle kunna få maila bilderna från badet om du vill!! Kram

2009-01-24 @ 16:48:10

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: