Sovit dåligt inatt

DATUM: 2009-01-06 KLOCKAN: 11:49:48
Usch inatt var ingen rolig natt. Jag gick och la mig vid 22 för snart är det vardag och då kommer vi gå och lägga oss så tidigt. Man har ju inte gått och lags sig förre 23 nästan i snart 2 veckor. Men jag somnade bra men vaknade runt 2 och hade sprängade huvudvärk. Herregud var är det med mig. Sen hade jag jätte svårt för att somna om.  Henrik snarkade och han rörde på sig hela tiden. Ett tag tänkte jag gå och lägga mig i soffan. Men till slut somnade jag om till nån gång runt 5. Men då sa Henrik att jag kunde gå och lägga mig i soffan och Henrik skulle ta Isak. Det var snällt av honom. Vid7.30 hörde jag Henrik göra välling och jag hörde även Isak vara lite ledsen i sin säng. Vi bytte plats vid 8, så jag la mig i sängen igen och dom var i vardagsrummet. Jag låg till en 9.30. Kan inte sova mer på dagen, då kommer jag inte kunna sova inatt. Ska försöka vara vaken nu tills ikväll. Det känns som jag känner mig mycket tryggare när Henrik med är hemma och tar hand om Isak med mig. Nu känner jag mig lite nervös igen att vara själv med Isak. Rädd att han ska vakna extremt tidigt, att han ska vara svår underhållen, att han inte kommer sova så länge på dagen (så en annan inte hinner göra något annat), att han inte ska vilja äta mm.Tror det är därför jag har ont i skallen. oroar mig för mycket för saker som inte har hänt, men som kan hända. Nu sover Isak iallfall, han somna vid 11 och jag hoppas han sover minst 1 timme, så slipper han sova mer idag. Jag ska laga stekt falukorv med makaroner. Tänkte ge Isak lite tärnad falukorv med makaroner. Jag ska vila lite framför tv nu...

Isak sov 3 timmar mitt på dagen. han vakna inte förren strax förre 14. Han fick mat vid 14.30, men han gillade inte riktigt min mat, det var samma som vi hade käkat till lunch. Fast inte stekt falukorv utan bara fin tärnad med pasta. Han tog väl kanske 5 skedar, sen fick han en banan. Ska ge han lite gröt och en fruktpuré runt 17 tänkte jag. Sen ska han ju ha välling vid 18 tiden. Hoppas han somnar gott och sover till 6.30 iallfall, kanske kan jag få han att somna om då imorron bitti. Imorron ska vi ev till Anna, Zelda och Zion. Zion fyller 1 år imorron. Vi får se... beror ju lite på hur jag mår. Nu ska jag umgås med min familj, kramar


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: